جزئیات طرح جابجایی رشته ‌های دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
رئیس مرکز سنجش ، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد از طرح این دانشگاه برای جابجایی رشته‌ ها به منظور اشتغال دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی‌شان خبر داد .

بهروز طهماسب کاظمی ، رئیس مرکز سنجش ، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد از طرح جابجایی رشته‌ها به منظور اشتغال دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی خبر داد و گفت : در مواردی شاهد هستیم رشته‌ هایی در برخی استان‌ها و مناطق کشور ارائه می‌ شود که نیاز‌های شغلی آن رشته تحصیلی در آن منطقه کم است و خیلی از افراد در محل زندگی شان آینده شغلی روشنی ندارند .

او افزود : شورای گسترش و برنامه ریزی دانشگاه آزاد به سرعت و دقت مطابق با مصوبات و استاندارد ‌هایی که وزارت علوم و بهداشت دارند ، کار‌های آمایشی رشته‌ها را پیگیری می‌کند .

حتما بخوانید: لیست رشته های انشگاه آزاد

طهماسب کاظمی با بیان اینکه قرار است جابجایی رشته‌ها را تا حدی که دانشگاه آزاد مجاز است ، اجرایی کنیم ، ادامه داد : طرح جابجایی رشته ‌ها به این صورت است که مثلاً یک رشته در جایی دایر شده و دانشجو جذب می‌کند ، اما این رشته نزدیک به مشاغل آن منطقه نیست و فارغ التحصیلان در محیط شغل متناظر آن رشته را ندارند . در واقع می ‌خواهیم رشته ‌ها را با هزینه زیاد از یک واحد به واحد دیگر و از یک شهر به شهر دیگر جابه‌جا کنیم تا بتوانیم دانشگاه آزاد را به بدنه اجتماع و جامعه نزدیک کنیم ؛ چرا که بر این باور هستیم رشد و پیشرفت منطقه از طریق ارتقای توانمندی نیروی انسانی آنجا رخ دهد .

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه کار‌های آمایشی این طرح به سرعت در حال انجام است ، گفت : در حال حاضر برای اجرایی کردن این طرح یک مجوز کلی گرفته ایم. بر این مبنا هر استانی که در شورای گسترش و برنامه ریزی دانشگاه، گزارش آمایشی خود را ارائه می‌دهد ، بر همان اساس رشته‌ها را جابه‌جا می‌کنیم و متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای آن‌ها را سامان می‌دهیم .

او در ادامه تأکید کرد : در جابه‌جایی رشته‌ها در دانشگاه آزاد مراقب هستیم که به سایر زیرنظام‌های آموزش عالی صدمه نزنیم؛ یعنی اینطور نشود که سایر دانشگاه‌ها در جذب دانشجو با مشکل مواجه شوند .

طهماسب کاظمی در پایان بیان کرد : در دانشگاه آزاد این مسئولیت اجتماعی را پذیرفته ایم که رشته‌ها را متناسب با مشاغل و فرهنگ منطقه به گونه‌ای جابه‌جا کنیم که افرادی که در دانشگاه آزاد درس می‌خوانند ، خیلی نگران شغل نباشند .

منبع : جزئیات طرح جابجایی رشته ‌های دانشگاه آزاد

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MrOA
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر