ارزش دلار استرالیا در سال 2024

ارزش دلار استرالیا در سال 2024
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
royan

ارزش ارز در هر کشوری نشاندهنده قدرت اقتصادی و ثبات آن است از این رو شناسایی ارزشمندترین و بی‌ارزش ترین پول جهان برای سرمایه گذاری و مبادلات بین‌المللی امری واجب است. دلار استرالیا در بیشتر سال 2024 با مشکل مواجه شد، زیرا بهبود اقتصادی چین پس از کووید (COVID) تحت تأثیر قرار نگرفت، و بانک مرکزی استرالیا ثابت کرد که در مورد نرخ‌های بهره اکراه دارد. اما با نزدیک شدن به سال 2024، تصویر جهانی روشن تر به نظر می رسد، به لطف انتظارات که عملکرد ضعیف اقتصادی چین در حال گذر است و اقتصاد جهانی شاهد افزایش رشد خواهد بود.

نظرات تحلیل گران در رابطه با ارزش دلار استرالیا در سال 2024

اکثر تحلیلگرانی که ما آن را دنبال می‌کنیم، این به یک موضع کلی سازنده نسبت به دلار استرالیا کمک می‌کند. اجماع پیش‌بینی می‌کند که دلار استرالیا در سال 2024 افزایش یابد، اما تحلیلگران یکی از بزرگترین بانک‌ها و شرکت‌های بازار سرمایه اسکاندیناوی مخالف این جریان هستند و در سال 2024 فروشنده هستند.

Aussie تا پایان سال تقویت شده است، اما Danske Bank روی ضعف AUD/USD شرط بندی می کند و پیش بینی ها نشان می دهد که این ضعف با بهبود GBP/AUD و EUR/AUD در نیمه اول سال آینده مطابقت دارد.

Stefan Mellin، تحلیلگر ارشد استراتژی FX در Danske Bank می‌گوید: «ما به عنوان بخشی از معاملات برتر FX 2024، نقطه کوتاه AUD/USD باقی می‌مانیم.

در نشریه FX بانک دانسکه آمده است: «شتاب رشد ضعیف در استرالیا، در بازار کلیدی صادراتی چین و همچنین در سطح جهانی احتمالاً به افزایش قیمت‌های کالاها در آینده ادامه خواهد داد.

پیش بینی نرخ ارز AUD/USD بانک دانسکه 0.64 در سه ماه، 0.63 در شش ماه و 0.62 در 12 ماه است. Spot در حال حاضر 0.6730 نقل شده است.

پیش‌بینی نرخ مبادله پوند به دلار استرالیا از دانسک نشان می‌دهد که از سطح فعلی 1.8850 به 1.95 در سه ماه، 1.91 در شش ماه و 1.90 در 12 ماه بهبود یافته است.

برای نرخ مبادله یورو به دلار استرالیا، حرکت از نقطه فعلی 1.6250 به 1.72 در سه ماه پیش بینی می شود، پیش از 1.84 در شش ماه و 1.84 در 12 ماه.

تحلیلگران ارز در NatWest نیز نسبت به دلار استرالیا در سال 2024 «کمتر» هستند و می‌گویند که کاهش رشد جهانی می‌تواند در بخش بزرگ‌تری از سال آینده بر ارزهای آنتی‌پودی تأثیر بگذارد.

تآثیر سیاست پولی استرالیا در ارزش ارز آن

آنتونی جورج می‌گوید: «سیاست پولی با تأخیر عمل می‌کند و با توجه به انباشته شدن انباشته‌ای که تاکنون در اقتصادهای توسعه‌یافته انجام شده است، احتمال ضعف بیشتر در جهان توسعه‌یافته از جمله اروپا و ایالات متحده بیشتر بر ارزهای آنتی‌پودی در سه ماهه آینده تأثیر خواهد گذاشت». استراتژیست G10 FX در NatWest.

به گفته NatWest، چین - بزرگترین شریک تجاری استرالیا و نیوزلند - در سال آینده رشد ضعیفی را تجربه خواهد کرد.

جورج می‌گوید: «برای استرالیا، کاهش بیشتر تجارت و رشد ضعیف‌تر جهانی بر صادرات تأثیر خواهد گذاشت».

بالا: عملکرد دلار استرالیا در سال 2023، نشان می دهد که آسان ترین سال نبوده است.

با این حال، اجماع در مورد چشم‌انداز دلار استرالیا مثبت است، و پیش‌بینی می‌شود که روند رشد جهانی و احساسات سرمایه‌گذاران با کاهش نرخ‌ها توسط بانک‌های مرکزی جهان بهبود یابد.

این امر دارایی های طرفدار چرخه ای مانند دلار استرالیا را افزایش می دهد.

ANZ با توجه به تحولات مثبت در بازارهای مالی جهانی، چین و اقتصاد داخلی، می‌گوید: «رو به جلو».

محجبین زمان، تحلیلگر ANZ می گوید: «احساس ریسک مثبت در سال 2024 از AUD و NZD حمایت می کند.

مک کورمیک می‌گوید: «پاداش ریسک با توجه به داده‌های داخلی قوی‌تر به نفع گاوهای AUD است، در حالی که AUD یک ذینفع معمولی از اخبار مثبت‌تر چین است».

انتظار می رود اولین کاهش نرخ RBA در ماه آگوست کاهش یابد، که کمتر از انتظارات بازار برای زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، ECB و بانک انگلستان است.

بر این اساس، TD Securities پیش بینی می کند که نرخ مبادله دلار استرالیا به دلار آمریکا تا پایان سه ماهه اول سال 2024 به 0.66، در پایان سه ماهه دوم به 0.68، در پایان سه ماهه سوم به 0.69 و تا پایان سال 0.72 برسد.

 

نظرتان را بنویسید