چگونه متوجه شویم که سایت ما حرفه ای طراحی شده است؟

چگونه متوجه شویم که سایت ما حرفه ای طراحی شده است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

در طراحی سایت حرفه ای باید چهار عنصر اصلی ثبات، تضاد رنگ، ناوبری آسان و فونت مناسب رعایت شود. سایت محمد جانبلاغی در این مقاله شما را راهنمایی می کند.

شما شرکت یا فروشگاهی هستید که در آن خدمات و محصولات ارائه می دهید و قصد دارید با استفاده از بستر اینترنت مشتریان خود را افزایش دهید و به فروش بیشتری دست یابید.

با استفاده از جستجوی گوگل یا تحقیق از دیگران، یک شرکت طراحی سایت معتبر را پیدا می کنید و پس از بررسی نمونه کارها، با آنها تماس می گیرید. از آنجایی که شما در کسب و کار خود حرفه ای هستید، به دنبال شرکت یا افرادی هستید که بتوانند وب سایت حرفه ای متناسب با کسب و کار شما طراحی کنند.

پس از تماس با شرکت طراحی سایت و صحبت در مورد هدف، نوع کسب و کار، بودجه و غیره، در نهایت به مدیر داخلی اطلاع می دهید که ما به دنبال یک وب سایت حرفه ای هستیم و آنها ادعا می کنند که کل وب سایت ما توسط متخصصین طراحی شده است.

اما سوال یا بهتر بگوییم معنایی که در این پنهان می ماند این است که سایت حرفه ای به چه معناست؟

شما بدون اینکه معنی دقیق آن را بدانید کلمه وب سایت حرفه ای را به مدیر داخلی می گویید و آنها از ناآگاهی شما سوء استفاده می کنند و خود را بهترین شرکت در این زمینه می دانند. متأسفانه امروزه یک وب سایت حرفه ای بیشتر با استفاده از عناصر گرافیکی زیبا تعریف می شود، در صورتی که چنین تصوری کاملاً اشتباه است.

شرکت ها می دانند که مشتریان آنها بیشتر به دنبال گرافیک وب سایت هستند تا عملکرد، بنابراین سعی می کنند با نمایش چندین نمونه وب سایت با گرافیک زیبا خود را به عنوان متخصص در زمینه ساخت سایت حرفه ای معرفی کنند.

در این مقاله سعی شده است شما را با نکات اساسی و ضروری یک وب سایت حرفه ای آشنا کنیم. این نکات به هیچ وجه فنی نیستند و تنها با نگاهی به نمونه کارهای شرکت طراحی سایت می توان به تخصص این شرکت در حرفه ای بودن آنها پی برد.

1. داشتن اصالت

ما آن را اصالت می نامیم. اما عمدتاً ثبات و دوام در طراحی سایت هایی که اورجینال هستند. در طراحی سایت به دنبال روش های جعلی برای جذب کاربران نیستند و سعی می کنند محصولات و خدمات اصلی خود را با ظاهری ساده ارائه دهند.

وقتی از ثبات و پایداری در طراحی سایت صحبت می کنیم، باید این سوال را در ذهن خود داشته باشید که معنای دقیق آن چیست؟

نسبت صحیح بین المان ها و تناسب آنها با یکدیگر، استفاده از ساختار مناسب برای طراحی به طوری که کاربر بتواند در یک نگاه بدنه کلی سایت را درک کند، استفاده از یک طرح کلی در طراحی، عدم استفاده عناصر سبک مانند روز و غیره سایت نمونه هایی از چیزهایی هستند که یک سایت پایدار دارد.

به عبارت دیگر، سایت پایدار به معنای سایتی است که در طراحی آن از ساختاری مشترک با عناصر متناسب با هم استفاده شده است.

2. خوانایی

سایت های معتبر و حرفه ای به کاربران خود احترام می گذارند. آنها به دنبال راه هایی هستند که کاربران را در هنگام استفاده از سایت کمترین ناراحتی را تجربه کنند.

استفاده از فونت مناسب و خوانا می تواند یکی از نشانه های این مشکل باشد. سایت های حرفه ای تلاش می کنند تا با استفاده از فونت مناسب و اندازه استاندارد اطلاعات و محتوای دقیق خود را به کاربران نمایش دهند. آن‌ها می‌دانند که هر چه فونت مرتبط‌تر و خواناتر باشد، انگیزه کاربران برای خواندن مطالب بیشتر می‌شود.

سایت هایی که از فونت های ریز و انگلیسی برای حروف فارسی استفاده می کنند فقط به دنبال سایت هستند و برای کاربران خود ارزش و احترام قائل نیستند.

3. کنتراست مناسب

در مورد تضاد بین عناصر، روانشناسی رنگ نقش اصلی را ایفا می کند. سایت هایی که به صورت حرفه ای طراحی شده اند از روانشناسان یا متخصصان رابط کاربری برای این منظور استفاده می کنند.

رابطه رنگی مناسب بین عناصر منجر به خوانایی بهتر و تعامل کاربر با سایت می شود و هر چه این نوع رابطه و کنتراست بهتر باشد، سایت شما حرفه ای تر به نظر می رسد.

برخلاف تصور رایج، برای تضاد رنگ ها نیازی به استفاده از گرافیک های زیبای زیادی ندارید. عنصر گرافیکی شما زمانی زیبا و چشمگیر است که از کنتراست و نسبت رنگ مناسب بین آنها در ساخت آنها استفاده شده باشد. این تضاد رنگ در فونت ها و رنگ پس زمینه آنها اهمیت بیشتری پیدا می کند و خواندن متون را آسان تر می کند.

4. ناوبری سایت

سایت های حرفه ای در طراحی سایت فروشگاهی به دنبال راهنمایی صحیح کاربر برای رسیدن به هدف خود هستند و همچنین با حل این مشکل محصولات و خدمات خود را بیشتر می فروشند.

منبع: چگونه متوجه شویم که سایت ما حرفه ای طراحی شده است؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rQjW
نظرتان را بنویسید