تاریخچه لوگو گوگل

تاریخچه لوگو گوگل
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
لوگو آنلاین

تقریباً 3.5 میلیارد جستجوی گوگل هر روز انجام می شود. با چنین آماری، بعید نیست که یک فرد معمولی لوگوی گوگل را از یک تا 30 بار در روز ببیند.

در طول دو دهه گذشته، لوگوی گوگل نمادین بوده و به راحتی قابل تشخیص بوده است. و در تمام تحولات آن، به طرز گمراه‌کننده‌ای ساده باقی مانده است.

ساخت لوگو آنلاین را با بیزگو تجربه کنید.

گوگل در واقع دو لوگوی "اول" داشت. در سال 1996، این لوگو تصویری از یک دست و نام اصلی شرکت، BackRub، را با فونت قرمز نشان داد. پس از تغییر نام تجاری به گوگل، این شرکت در سال 1998 لوگوی ساده تری را عرضه کرد که روی آن نوشته شده بود "Google!" در چند رنگچیزی که خیلی ها نمی دانند این است که پیشینه جالبی برای شناخته شده ترین طراحی در اینترنت وجود دارد. همه چیز از سال 1996 شروع شد.در زیر یک جدول زمانی کامل از تغییر لوگوی گوگل در طول سال ها آمده است.

تاریخچه لوگوی گوگل

1996: اولین لوگوی گوگلاولین لوگوی موتور جستجو در واقع پیش از نام «گوگل» است. لری پیج و سرگی برین ابتدا خزنده وب خود را "BackRub" نامیدند. برین و پیج این نام را انتخاب کردند زیرا وظیفه اصلی موتور جستجو از طریق پیوندهای پشتی اینترنت بود.اولین لوگوی گوگل با نام قدیمی خود BackRub و یک دست در پس زمینهخوشبختانه، تا سال 1997 نام شرکت را به «گوگل» تغییر دادند که بسیار وحشتناک تر بود - یک غلط املایی از «googol» - یک اصطلاح لاتین که به معنای واقعی کلمه به معنای 10 به توان 100 است. ). ایده پشت این نام این بود که موتور جستجوی گوگل می تواند به سرعت مقادیر زیادی از نتایج یا googols را در اختیار کاربران قرار دهد.

1998: اولین لوگوی (واقعی) گوگلبرخی منابع ایجاد اولین لوگوی گوگل را به صفحه اعتبار می دهند، در حالی که برخی دیگر می گویند برین آن را با یک ویرایشگر تصویر رایگان به نام GIMP طراحی کرده است. هر کس که بود، طراحی آنها دقیقاً زیباترین نبود.اولین لوگوی گوگل از سال 1998 با حروف رنگی و علامت تعجبیک واقعیت جالب کوچک دیگر می خواهید؟ ظاهراً یک علامت تعجب در طرح تغییر نام تجاری گوگل گنجانده شده بود زیرا لوگوی یاهو نیز دارای این علامت بود. به نظر می‌رسد که همه شرکت‌های فناوری از الگوهای همدیگر در آن زمان پیروی می‌کردند. 

1999-2010: طراحی های لوگوی روث کیداریکی از دوستان مشترک برین و پیج را به استادیار دانشگاه استنفورد روث کیدار معرفی کرد. از آنجایی که آنها عاشق لوگوی خود نبودند، از کیدار پرسیدند که آیا او چند نمونه اولیه طراحی خواهد کرد.او با یک لوگوی عمدتاً سیاه و سفید با استفاده از تایپ فیس Adobe Garamond شروع کرد. او همچنین علامت تعجب را که در لوگوی اصلی بود حذف کرد.کیدار می‌گوید پیج و برین این لوگو را دوست دارند زیرا علامت در وسط شبیه یک تله انگشت چینی است.تلاش بعدی این طراح گرافیک از حروف کاتول (که باید آشنا به نظر برسد) استفاده کرد. این لوگو برای برانگیختن دقت، مانند یک هدف بود.فونت سیاه نشان‌واره گوگل که O یک قطب‌نما و bullseye استسپس Kedar کمی بازیگوش تر شد و رنگ ها را آزمایش کرد و Os های در هم تنیده شد. این سیستم عامل ها در نهایت به پایه ای برای Os در انتهای هر صفحه نتایج موتور جستجو تبدیل شدند.لوگوی اولیه گوگل که در آن حروف سیاه هستند به جز Os که شبیه قطب نما طراحی شده اندبرین و پیج بین دو خط و ذره بین فکر می کردند که این طراحی از نظر بصری کمی غلبه کننده است.تکرار لوگوی گوگل با حروف بزرگ اولیه با رنگ‌های ثابت که O اول قطب‌نما و O دوم ذره‌بین است.چند تکرار بعدی بیشتر شبیه لوگوی گوگل است که امروز می شناسیم و دوست داریم. این طرح ها نسبت به نمونه های قبلی خود جوان تر و جدی تر به نظر می رسند.تکرار اولیه لوگوی Google که در آن O یک ذره بین با صورتک استKedar باعث می شود که حروف با سایه و خطوط ضخیم تر از صفحه خارج شوند.تکرار لوگوی گوگل از روث کیدار با استفاده از رنگ آمیزی شدیدتر و خطوط ضخیم ترطرح هشتم ساده‌ترین طرح بود. در نهایت، Kedar می خواست پتانسیل گوگل را برای تبدیل شدن به چیزی بیش از یک موتور جستجو نشان دهد (به همین دلیل ذره بین حذف شد). او همچنین ترتیب سنتی رنگ‌های اصلی را تغییر داد تا بر غیر سنتی بودن گوگل تأکید کند.تکرار اولیه لوگوی گوگل توسط روث کدار که شامل O برآمده استرنگ‌های این نسخه و زاویه‌ای مایل به آن احساس جوانی و انرژی می‌دهد.2010 تکرار لوگوی گوگل توسط روث کیدارطراحی نهایی یکی از مینیمال ترین هاست. این لوگوی رسمی گوگل از سال 1999 تا 2010 بود.در 6 مه 2010، گوگل لوگوی خود را به روز کرد و "o" را از زرد به نارنجی تغییر داد و سایه انداختن را حذف کرد.لوگوی اصلی 1998 گوگل در مقایسه با تکرارهای روث کدار که در سال 1999 تا 2010 راه اندازی شد.

2015: لوگوی جدید برای گوگلدر سال 2015، طراحان از سراسر گوگل در شهر نیویورک برای طراحی یک هفته ای با هدف تولید یک لوگو و برند جدید گرد هم آمدند.پس از اسپرینت، لوگوی گوگل به طرز چشمگیری تغییر کرد. این شرکت الگوی متمایز آبی-قرمز-نارنجی-آبی-سبز-قرمز خود را حفظ کرد، اما حروف تایپ را از Catull به Product Sans الهام گرفته از کتاب مدرسه سفارشی تغییر داد.در همان زمان، گوگل همچنین چندین تغییر روی لوگوی خود ارائه کرد، از جمله رنگین کمان "G" که نشان دهنده برنامه گوشی های هوشمند و فاویکون برای وب سایت های گوگل و میکروفون برای جستجوی صوتی است.لوگوی جدید ممکن است ساده به نظر برسد، اما تغییر شکل قابل توجهی بود. Catull - تایپ فیس سابق - دارای خطوط سری، خطوط کوچکی است که خطوط عمودی و افقی اصلی برخی از حروف را تزئین می کند. تایپ‌فیس‌های سریف نسبت به تایپ‌فیس‌های san-serif خود تنوع کمتری دارند، زیرا حروف در وزن متفاوت هستند.نام کامل نسخه دسکتاپ لوگو Product Sans گوگل یک تایپ sans-serif است. این بدان معناست که دستکاری و تطبیق لوگو برای سایزهای مختلف برای طراحان گوگل آسان است - مثلاً صفحه ساعت اندرویدی یا صفحه نمایش رایانه رومیزی شما. همانطور که خط تولید Google بیشتر و بیشتر متنوع می شود، طراحی سازگار ضروری می شود.

این لوگو همچنین به منظور جوان، سرگرم کننده و غیرقابل تهدید به نظر می رسد (بخوانید: "من مانند دیگر شرکت های بزرگ فناوری نیستم، من یک شرکت بزرگ فناوری هستم.") این یک حرکت پیش بینی شده بود -- از زمانی که گوگل این طرح را رونمایی کرد. در سال 2015، نگرانی ها در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها به اوج خود رسیده است.یک لوگوی پویالوگوی گوگل نیز اکنون پویا است. هنگامی که جستجوی صوتی را در تلفن یا رایانه لوحی خود شروع می کنید، نقاط Google را خواهید دید که در انتظار درخواست شما هستند.همانطور که صحبت می کنید، آن نقاط به یک اکولایزر تبدیل می شوند که به صدای شما پاسخ می دهد. و هنگامی که صحبت را تمام کردید، اکولایزر دوباره به نقاطی تبدیل می‌شود که با یافتن نتایج شما توسط Google موج می‌زند.در یک پست وبلاگ تیم طراحی گوگل توضیح داده شده است: "گستره کاملی از عبارات از جمله گوش دادن، فکر کردن، پاسخ دادن، درک نکردن، و تایید ایجاد شد." در حالی که حرکات آنها ممکن است خود به خود به نظر برسد، حرکت آنها ریشه در مسیرها و زمان بندی ثابت دارد، با نقاط حرکت در امتداد کمان های هندسی و پیروی از یک مجموعه استاندارد از منحنی های تسریع کننده.پیاده سازی و رشد Google Doodleدر سال 1998، گوگل شروع به بازی با Google Doodle کرد - یک تغییر موقت در لوگوی سنتی گوگل.

اولین Google Doodle در سال 1998 ایجاد شد - قبل از اینکه شرکت از نظر فنی حتی یک شرکت باشد. پیج و سرگئی در جشنواره Burning Man شرکت می کردند. به عنوان نوعی پیام "خارج از دفتر"، آنها یک شکل چوبی را پشت دومین O لوگو قرار دادند.با گذشت سالها، جزئیات ابله های برجسته نیز افزایش یافت.در سال 2000، برین و سرگئی از دنیس هوانگ، کارآموز آن زمان خواستند تا یک ابله برای روز باستیل ارائه دهد. کاربران آنقدر آن را دوست داشتند که دنیس را به عنوان "سرپرست دودل" منصوب کردند.امروزه از ابله ها اغلب برای بزرگداشت تعطیلات، مناسبت های خاص و تولد دانشمندان، متفکران، هنرمندان و سایر افراد مهم استفاده می شود.اولین دودل‌ها معمولاً تعطیلات معروفی مانند روز ولنتاین، هالووین و هولی هندی (در هند) را نشان می‌دادند. اما با گذشت زمان، آنها بیشتر و بیشتر جهانی و خلاق شده اند.

 برای مثال، در 1 سپتامبر 2017، این Doodle اولین روز مدرسه را جشن گرفت (یا برای آن عزاداری کرد، بسته به اینکه از چه کسی بپرسید.)برای تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام رویدادها، چهره‌ها یا موضوعاتی دارای doodle هستند، یک تیم به صورت دوره‌ای دور هم جمع می‌شوند تا طوفان فکری کنند. ایده‌های Doodle نیز می‌توانند از سوی کاربران Google آمده باشند. پس از اینکه یک ایده یا طرح doodle چراغ سبز دریافت کرد، doodle های واقعی توسط تصویرگران و مهندسان طراحی می شوند.گوگل در سال 2015 گزارش داد که بیش از 2000 doodle را برای صفحات اصلی مختلف در سراسر جهان راه اندازی کرده است.

 در حالی که گوگل آمارهای جدیدتری را در مورد doodles خود به اشتراک نگذاشته است، PRI اشاره کرد که تا سال 2016 تعداد آنها به بیش از 4000 افزایش یافته است.گوگل به استقبال از doodle ها با یک حساب توییتر تایید شده اختصاص داده شده برای به روز رسانی مخاطبان خود در مورد doodles های تازه منتشر شده، ادامه داده است. این اکانت بیش از 127000 دنبال کننده دارد.Google همچنین از افراد دعوت می‌کند تا ایده‌هایی را برای doodle به آدرس offers@google.com ارسال کنند.لوگوی گوگل چیزی بیش از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد. همانطور که مردم و تکنولوژی تکامل می یابند، طراحی نیز پیشرفت می کند. با سرعتی که همه چیز در حال تغییر است، احتمالاً چند سال دیگر شاهد نسخه جدیدی خواهیم بود.

 

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RRoY
نظرتان را بنویسید