صفر تا صد و مزایای تحصیل در کانادا 2020

صفر تا صد و مزایای تحصیل در کانادا 2020
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کانادا با داشتن سطح رفاه اجتماعی بالا و سیستم آموزشی پیشرفته ، یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در خارج بوده که افراد می توانند برای تحصیل در مقاطع کارشناسی تا دکتری در دانشگاه های این کشور درخواست دهند . هزینه زندگی در کانادا به طور متوسط 1200 دلار کانادا در ماه است .




کانادا که در شمال قاره آمریکا قرار دارد ، بعد از روسیه ، دومین کشور جهان از نظر وسعت بوده و در مقایسه با وسعتی که دارد ، کم جمعیت ترین کشور قاره آمریکا است . این کشور تبدیل به مکان ایده آلی برای تحصیل دانشجویان بین المللی شده ، زیرا بسیاری از دانشگاه های کانادایی در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان حضور دارند و همچنین برنامه های راهبردی وزارت آموزش کانادا بر افزایش تعداد دانشجویان خارجی تاکید دارد که به این معنی است که دانشجویان بین المللی حالا بیش از هر زمان دیگری در کانادا مورد خوش آمدگویی قرار می گیرند .


شهرهای تورنتو ، مونترال ، ونکوور ، اوتاوا و کبک بیشترین جمعیت دانشجویان غیر کانادایی را در خود جای داده و تمام این شهرها محیطی سرزنده و با تنوع ملیتی بالا را دارا هستند . دانشجویان ایرانی در کانادا می توانند در کنار تحصیل در یک محیط آکادمیک ، با فرهنگ اجتماعی غنی این کشور نیز آشنا شوند . در ادامه برای علاقمندان مزایا ، شرایط و هزینه های تحصیل در کانادا شرح داده شده است .



مزایای تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا مانند هر کشوری مزایای خاص خود را دارد که در ذیل به آن اشاره می کنیم :



 انگلیسی و فرانسوی ، زبان های رسمی کانادا


کانادا یک کشور دو زبانه بوده و امکان یادگیری زبان های انگلیسی و فرانسوی در زمان تحصیل در این کشور مهیا است . در تمام بخش های کانادا می توانید به راحتی با زبان انگلیسی با مردم ارتباط برقرار کنید ،  با این حال در زمان تحصیل در کانادا فرصت یادگیری و تقویت مهارت های زبان فرانسوی نیز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد .


 کیفیت و سطح علمی بالای دانشگاه های کانادا



مدرک مقاطع مختلف در بین لیست دانشگاه های کانادایی در جهان اعتبار زیادی دارد . سیستم آموزشی کانادا دانشجویان را تشویق به انجام مطالعات بین رشته ای و توسعه مهارت های فردی نظیر تفکر منطقی ، برقراری ارتباطات موثر و روحیه کار گروهی می کند . بسیاری از سرفصل های دروس دانشگاهی با در نظر گرفتن نیازهای شغلی و بازار کار طراحی می شود که امکان یافتن کار مناسب را برای دانشجویان پس از پایان تحصیلات فراهم می کند . 



 رفاه و امنیت اجتماعی بالای کانادا



کانادا با داشتتن نرخ جرم و جنایت پایین ، یکی از امن ترین کشورهای جهان به شمار می رود ، به طوری که بر اساس شاخص صلح جهانی ، کانادا یکی از 10 کشور امن جهان است . در کنار امنیت بالا ، کانادا صاحب سطح بالای رفاه و کیفیت زندگی بوده و دانشگاه های این کشور خدمات درمانی مناسبی برای دانشجویان خارجی در نظر می گیرند .

بیشتر بخوانید: بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا
 دانشگاه های مجهز به امکانات و تکنولوژی های به روز


کانادا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه مجهز کردن دانشگاه ها و مدارس به تکنولوژی های کامپیوتری و ارتباطی بوده و سابقه درخشانی در رشته هایی نظیر  علوم ارتباطات ، رسانه های دیجیتال ، توسعه نرم افزار ، بیوتکنولوژی و مهندسی دارد .


 امکان اخذ اقامت دائم پس از پایان تحصیل در کانادا


پس از تمام کردن تحصیل در کانادا ، امکان استفاده از برنامه های مهاجرتی متنوع کانادا و گرفتن اقامت دائم این کشور وجود دارد . برای این منظور افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند ، می بایست از یک دانشگاه کانادایی فارغ التحصیل شده و یکسال سابقه کار داشته باشند ، پس از آن می بایست برای دریافت ویزای دائم درخواست دهند که فرآیند آن 15 تا 18 ماه طول می کشد .


 امکان کار همزمان با تحصیل در کانادا


کسب در آمد همزمان با تحصیل برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور اهمیت دارد که برای دانشجویان بین المللی امکان 20 ساعت کار در هفته همزمان با تحصیل در کانادا ، در محیط دانشگاه یا خارج از آن وجود دارد . همچنین دانشجویان می توانند به عنوان دستیار آموزشی یا انترن در طول تحصیل در کانادا به کار مشغول شوند .



بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در کانادا





شرایط تحصیل در کانادا
موضوع مشترک بین تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف ، داشتن حداقل آیلتس 6 است ، زیرا در تمامی دانشگاه ها دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود . برای تحصیل در مقطع لیسانس فرد متقاضی باید داراری معدل دیپلم 14 به بالا باشد که دانشگاه های ممتاز معدل حداقل 15را از شرایط پذیرش دانشجو در نظر می گیرند .

دانشجویانی که مدرک زبان ندارند می توانند دوره های آموزشی زبان انگلیسی را در دانشگاه منتخبشان در طی یک یا دو ترم تحصیلی بخوانند و سپس وارد رشته دلخواهشان برای تحصیل شوند . البته پیشنهاد می شود کسانی که قصد تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس را دارند ، ابتدا مدرک زبان خود را بگیرند سپس به فکر گرفتن پذیرش برای تحصیل از دانشگاه های کانادا باشند . برای دانشجویان با معدل بالا کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته می شود .

حتما بخوانید: زمان برگزاری آزمون آیلتس

برای تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس نیز افراد متقاضی با داشتن معدل 14 به بالا شانس گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر کانادایی را دارند ، علاوه بر آن می بایست توصیه نامه از اساتید مقطع لیسانس خود هم داشته باشد . در مقطع فوق لیسانس معمولا کمک هزینه تحصیلی به دانشجو تعلق نمی گیرد .


شانس گرفتن پذیرش برای تحصیل در کانادا در مقطع دکتری ، با داشتن مدرک آیلتس 7 و نمره آزمون GRE بالا می رود . فرد متقاضی ابتدا باید محل تحصیل خود را انتخاب کند و سپس به دانشگاه درخواست پذیرش دهد که معمولا در این مقطع کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دکتری داده خواهد شد .


برای مشاوره در این مورد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیل در کانادا ارتباط برقرار نموده و اطلاعات لازم را دریافت کنید .

بیشتر بخوانید: تحصیل مقطع کارشناسی در کانادا


هزینه تحصیل در کانادا
خبر خوب برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند این است که هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های این کشور معمولا ارزان تر از شهریه دانشگاه های سایر کشورهای انگلیسی زبان ( آمریکا ، استرالیا و انگلستان ) بوده ، با این حال بسته به رشته و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است .


میانگین هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های کانادا مبلغی معادل 30,000 دلار کانادا ( 22,500 دلار آمریکا ) و متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری 17,700 دلار کانادا ( 14,300 دلار آمریکا ) است که رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و MBA بیشترین میزان شهریه را به خود اختصاص داده اند . علاوه بر آن برای گرفتن ویزای دانشجویی هر فرد می بایست 10,000 دلار کانادا در حساب خود داشته باشد .

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در کانادا


هزینه زندگی در کانادا
با داشتن اطلاعات کامل از هزینه زندگی در کانادا ، می توان با خیال راحت تری به تحصیل در کانادا فکر کرد. شهر محل تحصیل و زندگی و سبک زندگی هر فرد تاثیر مستقیم بر میزان هزینه های لازم برای زندگیش دارد . اما به طور کلی می توان گفت دانشجویان بین المللی ( بدون در نظر گرفتن همراه ) حدود 1200 دلار کانادا در ماه خرج می کنند . در ادامه متوسط هزینه زندگی ماهانه و سالانه دانشجویان بین المللی در کانادا در قالب یک جدول ارائه شده  است .



هزینه ماهانه (دلار کانادا ) سالانه ( دلار کانادا )
شهریه دانشگاه - 20000
بیمه درمانی 70 840
کتب درسی - 600
خوابگاه 600 7200
شارژ موبایل 30 360
حمل و نقل عمومی 40 480
خوراک 300 3600
تفریح و سرگرمی / پوشاک 80 960
جمع کل 1120 36040


در ادامه بخوانید: هزینه زندگی و تحصیل در خارج از کشور



سوالات متداول


1- شرایط تحصیل در کانادا چیست ؟
از شرایط تحصیل در کانادا می توان به داشتن مدرک فارغ التحصیلی از مقطع قبلی ، نمره آیلتس یا تافل مورد نظر دانشگاه مربوطه و تمکن مالی اشاره کرد که توضیحات بیشتر در متن مقاله ذکر شده است .




2- هزینه تحصیل در کانادا چه میزان است ؟
هزینه تحصیل در کانادا بسته به مقطع تحصیلی کارشناسی ( undergraduate ) یا ارشد و دکتری ( graduate ) و دانشگاه متفاوت است که میزان متوسط آن در متن مقاله ارائه شده است .




3-  متوسط هزینه زندگی در کانادا برای یک دانشجو چقدر است ؟
 متوسط هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان بدون همراه حدود 1200 دلار ماه است که جزئیات هزینه زندگی در کانادا را می توانید در متن مقاله مطالعه نمایید .

منبع : صفر تا صد و مزایای تحصیل در کانادا 2020
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pxZy
نظرتان را بنویسید