هزینه تحصیل در روسیه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
شهریه دانشگاه های روسیه در مقاطع مختلف در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب تر بوده و برای کاهش هزینه ها متقاضیان تحصیل در روسیه می توانند از بورسیه های دولتی و دانشگاهی استفاده کنند. علاوه بر آن می بایست هزینه خوراک، حمل و نقل، قبض تلفن و اینترنت و ... هم در حین تحصیل در نظر گرفته شود.




بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، تحصیل در دانشگاه های روسیه را به سایر کشورها ترجیح می دهند چرا که سیستم آموزشی روسیه ترکیبی مطلوب از هزینه نسبتا پایین تحصیل و کیفیت مناسب دوره های آموزشی را ارائه می دهد. 

دانشجویان بین المللی می توانند با قیمت بسیار مناسب دانش کافی در رشته تحصیلی خود و مدرک تحصیلی معتبر کسب کنند. شهریه دانشگاه های روسیه ممکن است با توجه به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت باشد، اما در هر صورت نسبت به اروپا و سایر کشورهای غربی کمتر است و در عین حال ، کیفیت آموزش روسیه به خوبی سطح اروپا است. در ادامه جهت آگاهی متقاضیان تحصیل در روسیه، شهریه دانشگاه ها در مقاطع مختلف و هزینه زندگی دانشجویی در روسیه را اطلاع رسانی کرده ایم.



هزینه تحصیل در روسیه در مقاطع مختلف
دانشگاه های روسیه در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکتری دانشجوی بین المللی می پذیرند. برخی از این دوره ها به زبان انگلیسی و بعضی به روسی تدریس می شوند که معمولا شهریه دوره های انگلیسی بیشتر است. علاقمندان به تحصیل به زبان روسی می توانند در دوره پادفک روسیه شرکت کنند.

 هزینه دوره آمادگی زبان روسی (پادفک)

بسیاری از دانشگاه ها دارای دوره های آمادگی زبان روسی یا پادفک هستند، پس از گذراندن این دوره آموزشی فشرده، داوطلبان بین المللی می توانند برای تحصیل در هر دانشگاه روسیه درخواست دهند. برنامه پادفک شامل دوره زبان روسی و همچنین برخی از درس های عمومی است که متقاضیان را برای تحصیل در رشته انتخابی آماده می کند. هزینه دوره پادفک برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریبا یکسان و به طور متوسط ​​160 هزار روبل (2,285 دلار) است.

بیشتر بخوانید: دوره پادفک روسیه


​ هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه

تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه مانند بسیاری از کشور ها  4 سال طول می کشد که پس از به پایان رساندن این دوره به دانشجویان مدرک لیسانس داده می شود. شهریه تحصیل در این مقطع با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت بوده که در جدول زیر بازه این قیمت ها اطلاع رسانی شده است.



هزینه سالانه تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی
متوسط شهریه دانشگاه ها حداقل شهریه دانشگاه ها حداکثر شهریه دانشگاه ها
3,400 - 3,700 دلار 240 - 260 هزار روبل 1,750 دلار 122,500 روبل 12,570 دلار 880 هزار روبل


​ هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در روسیه

مدرک کارشناسی ارشد پس از دو سال آموزش اعطا می شود و در این دوره دانشجویان دانش عمیق تری از رشته تحصیلی انتخابی خود کسب می کنند. اگر مدرک لیسانس یا Specialist داشته باشید می توانید برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد اقدام کنید.



هزینه سالانه تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد
متوسط شهریه دانشگاه ها حداقل شهریه دانشگاه ها حداکثر شهریه دانشگاه ها
3,700 - 4,000 دلار 260 - 280 هزار روبل 2,100 دلار 147 هزار روبل 6,500 دلار 460 هزار روبل






​ هزینه تحصیل مقطع دکتری در روسیه

تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی حداقل سه سال طول می کشد. فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دوره های تخصصی می توانند در صورت تمایل به تحقیق و تدریس، برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند. پس از دفاع از پایان نامه، به دانشجویان مدرک دکتری (PhD) اعطا می شود.



هزینه سالانه تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی دکتری
متوسط شهریه دانشگاه ها حداقل شهریه دانشگاه ها حداکثر شهریه دانشگاه ها
4,000 - 4,300 دلار 280 - 300 هزار روبل 1,130 دلار 79,300 روبل 5,900 دلار 400 هزار روبل


یکی از مهم ترین عوامل برای انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل، در نظر گرفتن شهریه آن دوره است، عامل مهم بعدی رشته تحصیلی بوده که متقاضیان می بایست با در نظر گرفتن بازارکار و علاقه رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه





هزینه زندگی دانشجویان در روسیه
متقاضیان تحصیل در روسیه نباید از سایر هزینه های زندگی مانند خوراک، خوابگاه، حمل ونقل و ... در روسیه غافل شوند. هزینه زندگی دانشجویی بستگی به شهر محل اقامت می تواند متفاوت باشد که در ادامه متوسط این هزینه ها بررسی شده است.

 هزینه خوراک در روسیه: هزینه غذا و مواد غذایی برای یک نفر در حدود 145- 180 دلار در ماه خواهد بود ، اما این بستگی زیادی به سبک زندگی شما دارد. در ادامه قیمت متوسط ​​برخی محصولات غذایی در روسیه را می بینید:

1 قرص نان: 0.50 دلار
1 لیتر شیر: 0.90 دلار
12 تخم مرغ: 1.10 دلار
1 کیلوگرم سیب: 1.30 دلار
1 کیلوگرم موز: 0.90 دلار
1 وعده در رستوران های ارزان قیمت: 7 دلار



 هزینه های متفرقه در روسیه: پس از خوراک که یک نیاز اساسی به شمار می رود، دانشجویان بین المللی می بایست هزینه های متفرقه در زندگی روزمره را نیز در نظر داشته باشند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است:

کارت حمل و نقل ماهانه (اتوبوس ، تراموا ، مترو): 6 دلار با تخفیف دانشجویی
قبض تلفن ماهانه: 5 تا 6 دلار
سرگرمی (به عنوان مثال سینما، کنسرت، تئاتر): 50 تا 70 دلار در ماه

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی و هزینه تحصیل در خارج از کشور


هزینه بیمه درمانی و خوابگاه دانشجویی در روسیه
هر دانشجوی خارجی در روسیه باید بیمه درمانی داشته باشد و بهتر است قبل از ورود به کشور بیمه درمانی دریافت کنید تا از مشکلات احتمالی در امان باشید. قیمت بیمه یک دانشجو بسته به مجموع خدمات و هزینه پوشش از 6000 روبل تا 20000 روبل (تقریبا از 90 تا 310 دلار) است.

 همچنین خوابگاه های دانشجویی با هزینه حدود 7 تا 67 دلار در ماه، ارزان ترین گزینه ای هستند که دانشجویان برای محل اقامت در طول تحصیل خود در روسیه می توانند در نظر بگیرند. برخی از دانشگاه ها اگر کل مبلغ یک سال خوابگاه های دانشجویی را پیش پرداخت کنید، تخفیف نیز ارائه می دهند. قیمت اجاره آپارتمان های اجاره ای خصوصی نیز 200 تا 480 دلار در ماه به اضافه ودیعه اولیه و آب و برق ماهانه است.

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل رایگان در روسیه







هزینه های زندگی در روسیه (مسکن ، غذا ، حمل و نقل ، بیمه درمانی و سایر هزینه ها) کمتر از بسیاری از کشورها است. علاوه بر این به دانشجویان تمام وقت بین المللی مزایای مختلفی ارائه می شود، این افراد همانند دانشجویان روسی می توانند برای دریافت انواع بورسیه های تحصیلی اقدام نمایند و بعضی از دانشگاه های روسیه دانشجویان مستعد را تشویق می کنند و برای آن ها تخفیف شهریه در نظر می گیرند.

 در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص تحصیل در روسیه می توانید با سامانه مشاوره هیوا تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت اطلاعات کافی در اختیار شما قرار داده شود.

در ادامه بخوانید: بورسیه تحصیلی در روسیه



سوالات متداول


1- هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور روسیه چقدر است ؟
با توجه به شرایط مختلف متقاضیان، هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی روسیه متفاوت است که در متن مقاله به توضیح هزینه هر مقطع پرداخته شده است.




2- زندگی دانشجویی در روسیه چقدر هزینه بر است؟
متقاضیان تحصیل در روسیه باید هزینه مواردی نظیر مسکن ، غذا ، حمل و نقل ، بیمه درمانی و ... را در نظر بگیرند که در این مطلب این هزینه ها بررسی شده است.




3- آیا می توان بدون هزینه به تحصیل در روسیه پرداخت؟
دولت و دانشگاه های روسیه بورسیه های گوناگونی با هدف کاهش هزینه ای تحصیل در اختیار متقاضایان قرار می دهند با این وجود هزینه های زندگی در روسیه نیز مهم است که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

منبع : هزینه تحصیل در روسیه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xJGE
نظرتان را بنویسید