نحوه ثبت نام کنکور 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد 1400 را دارند، باید از طریق سایت سازمان سنجش، پروسه ثبت نام را پشت سر بگذارند. این دسته از افراد پس از پرداخت هزینه و تهیه مدارک مورد نیاز، با وارد کردن اطلاعات فردی و تحصیلی خود، فرم اینترنتی ثبت نام آزمون سراسری 1400 را تکمیل می نمایند.




ثبت نام کنکور 1400 به صورت اینترنتی انجام می شود، داوطلبانی که قصد شرکت در این رقابت نفسگیر را دارند در وهله اول باید به بررسی شرایط و ضوابط ثبت نام پرداخته و در صورت مجاز بودن نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند.

متقاضیان ورود به مقطع دانشگاه آزاد هم دقت داشته باشند، به دلیل ادغام آزمون کنکور سراسری و آزاد، ثبت نام دانشگاه آزاد 1400 هم با ثبت نام کنکور سراسری یکی شده و متقاضیان باید مانند داوطلبان دانشگاه های سراسری ( روزانه، شبانه ( نوبت دوم )، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی ) مراحل ثبت نام را سپری و اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کنند. با توجه به اهمیت این مرحله و مشکلاتی که ممکن است به دلیل ثبت نام نادرست برای داوطلبان به وجود آید در ادامه نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400 ارائه شده است.



نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400
ثبت نام کنکور سراسری 1400 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می شود. با توجه به دفترچه راهنمای ثبت نام، تمام داوطلبانی که شرایط ثبت نام کنکور 1400 را دارند، می توانند ثبت نام آزمون سراسری و دانشگاه آزاد را انجام داده و در این رقابت شرکت کنند.

مراحل ثبت نام کنکور سراسری 1400

 مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org

 دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400

 آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام

 پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400

 تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام



راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400

 اولین مرحله برای ثبت نام کنکور سراسری 1400، ورود به سایت سازمان سنجش، جستجو آدرس sanjesh.org در گوگل می باشد.






 کلیه متقاضیان پس از ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org با فرض اینکه نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام کنکور 1400 اقدام کرده و هزینه ثبت نام کنکور سراسری را پرداخت کرده اند، از سه مسیر مطابق تصویر زیر می توانند وارد مرحله ثبت نام شوند:

 مسیر اول:

ستون های رنگی سمت راست که داوطلبان با کلیک بر روی گزینه سراسری می توانند وارد سایت صفحه سراسری شده و روی لینک ثبت نام کنکور سراسری 1400 کلیک نمایند.

 مسیر دوم:

ستون سمت چپ ( دسترسی سریع )

 مسیر سوم:

در ستون وسط گزینه سراسری را پیدا کرده و بر روی گزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400 کلیک نمایید.







 در این بخش داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت نام کنکور سراسری 1400 در مرحله اول می بایست نوع نظام آموزشی تحصیلی خود را مشخص نمایند بنابراین:


 داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت نام جدید با سه نظام آموزشی ( نظام قدیم، سالی واحدی و نظام آموزشی جدید ) رو به رو می شوند که با توجه به وضعیت تحصیلی خود یکی از گزینه ها را می بایست انتخاب نمایند. همچنین شماره سریال خریداری شده و عبارت امنیتی داخل کادر را وارد نموده و پس انتخاب گزینه تایید وارد مرحله بعد ثبت نام شوند.







 با توجه به اینکه ثبت نام کنکور سراسری مستلزم پرداخت هزینه است، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور 1400

 آن دسته از داوطلبانی که در نظام 6-3-3 فارغ تحصیل می شوند باید گزینه 1 را انتخاب کنند.







 متقاضیان بعد از تعیین نظام آموزشی می بایست نسبت به تعیین رشته تحصیلی خود ( نظری و یا فنی ) اقدام نمایند.









 آن دسته از داوطلبانی كه دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند، در این بخش باید گزينه 2 یعنی نظام آموزشی سالی واحدی يا ترمی واحدی را انتخاب نمايند و در صفحه جدید باز شده وضعیت تحصیلی دریافت دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نمایند.







 در این صفحه داوطلبان باید از بین گزینه های ارائه شده، وضعیت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نمایند.






داوطلبانی كه در نظام آموزشی خود، دوره چهار ساله دبيرستان را گذرانده اند نظام قديم محسوب شده و می بایست گزینه 3 را انتخاب نمایند.






 کلیه ی داوطلبان بعد از مشخص کردن نظام آموزشی و تعیین وضعیت خود، وارد مرحله بارگذاری عکس می شوند. 

 داوطلبان برای آپلود عکس می بایست بر روی گزینه browse کلیک کرده و عکس خود را انتخاب نمایند و بعد از انتخاب عکس بر روی گزینه ارسال عکس کلیک کنند. در صورتی که عکس شما مطابق توضیحات تصویر زیر مشکلی نداشته باشد بر روی صفحه قرار می گیرد و شما برای ادامه مسیر ثبت نام باید گزینه تایید و ادامه را انتخاب نمایید.









بعد از آپلود عکس در سایت ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان وارد فرم اینترنتی ثبت نام می شوند که در ادامه این مقاله نحوه تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام ارائه شده است.





راهنمای تصویری بالا مربوط به سال گذشته می باشد به محض، آغاز ثبت نام کنکور 1400 مقاله به روز رسانی و لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام در این بخش قرار داده می شود.



 توجه داشته باشید داوطلبان برای تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری به یکسری مدارک نیاز دارند که عکس یکی از آن ها بود. متقاضیان می توانند برای اطلاع از کلیه ی مدارک و اطلاعلات لازم مقاله زیر را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 1400





نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری 1400
متقاضیانی که قصد ثبت نام آزمون سراسری را دارند، می توانند برای جلوگیری از خطا و اشتباه و همچنین بالا رفتن سرعت عمل خود در تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام، فرم پیش نویس ثبت نام کنکور 1400 را از آخر دفترچه ثبت نام دانلود و با دقت تکمیل کنند تا در زمان ثبت نام اینترنتی با مشکلی برخورد نکنند. در این بخش نحوه تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام کنکور 1400، به طور کامل ارائه شده است.

 بخش اول ( بند 1 تا 9 ) شامل اطلاعات فردی و شناسنامه ای داوطلب می باشد.

 بخش دوم ( بند 10 تا 25 ) وضعیت تحصیلی داوطلب را مشخص می نماید که شامل رشته تحصیلی دیپلم داوطلبان نظام قدیم و جدید، مدرک پیش دانشگاهی و انتخاب نظام آموزشی امتحانی داوطلب می باشد.

بخش سوم ( بند 26 ) مشخص کردن اقلیت های دینی

 بخش چهارم ( بند 27 تا 29 ) مربوط به سهمیه های کنکور سراسری می باشد.

 بخش پنجم ( بند 30) مختص داوطلبان دارای معلولیت بوده که نوع معلولیت خود را مشخص می نمایند.

 بخش ششم ( بند 31 ) مربوط به داوطلبان اتباع خارجی بوده که با وارد کردن کد پیگیری خود این قسمت را تکمیل می نمایند.

 بخش هفتم ( بند 32 ) مخصوص ( داوطلبان متقاضی صندلی چپ دست در جلسه آزمون ) است.

 بخش هشتم ( بند 33 ) وضعیت تحصیلی داوطلب را از جهت دانشجو روزانه و غیر روزانه، انصرافی و اخراجی مشخص می کند.

 بخش نهم ( بند 33-35 ) وضعیت داوطلب را از نظر فارغ التحصیلی مشخص می کند. (  کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر ) و معدل کاردانی داوطلب می باشد.

 بخش دهم ( بند 36 ) مختص داوطلبان شاغل رسمی و پيمانی

 بخش یازدهم ( بند 39، 38،37 ) انتخاب گروه آزمایشی امتحانی ( تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان ) و انتخاب زبان امتحانی

 بخش دوازدهم ( بند 43،42،41 ) بخش علاقمندی به انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه امام صادق، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

 بخش آخر( بند 44 تا 52 ) نیز برای تعیین حوزه امتحانی داوطلب، درج آدرس و اطلاعات تماس داوطلب می باشد. 








برای دریافت فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنید


فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری مذکور، مربوط به سال گذشته می باشد، به محض آغاز ثبت نام کنکور 1400 مقاله به روز رسانی می گردد.

بیشتر بخوانید: سهمیه های کنکور سراسری










مشاوره ثبت نام کنکور سراسری 1400
متقاضیان ثبت نام کنکور 1400 دقت داشته باشند در صورتی که ثبت نام شما در سایت سازمان سنجش با موفقیت انجام شود، در نهایت سیستم یک شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام به شما ارائه می دهد که این اطلاعات در مراحل بعدی مانند دریافت کارت ورود به جلسه، انتخاب رشته، اعلام نتایج و ... نیاز است.

همچنین داوطلبانی که بعد از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام متوجه ایراد یا اشکالی در پروسه ثبت نام می شوند و یا اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده اند، می توانند در یکی از زمان های ثبت نام، تمدید یا مهلت مجدد ثبت نام وارد سایت سنجش شده و از قسمت " ویرایش اطلاعات " ویرایش ثبت نام خود را انجام دهند.

در ادامه بخوانید: ویرایش ثبت نام کنکور 1400







 متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری، در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص نحوه ثبت نام کنکور 1400 می توانند از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا بهره مند شده و از تجربیات و راهنمایی های کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا استفاده نمایند.




سوالات متداول


1-  در مرحله تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری 1400 چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟
داوطلبان در این مرحله باید اطلاعات فردی و تحصیلی خود را وارد کنند، در این مقاله نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400 ارائه شده است.




2- آیا حوزه امتحانی کنکور سراسری توسط خود داوطلب تعیین می شود؟
داوطلبان باید در مرحله ثبت نام حوزه امتحانی خود را انتخاب کنند که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.




3- متقاضیان شرکت در سه گروه آزمایشی امتحانی ملزم به خرید سه کارت اعتباری می باشند؟
بله، مطابق متن مقاله هزینه ثبت نام هر گروه آزمایشی امتحانی به صورت جداگانه دریافت می شود.

منبع : نحوه ثبت نام کنکور 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/M3YB
مطلب قبلی
معافیت کفالت پدر
مطلب بعدی
مصاحبه دکتری
نظرتان را بنویسید