شرایط ثبت نام سرباز معلم

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
امریه آموزش و پرورش یا همان سرباز معلمی یکی از امریه های پر طرفدار سربازی است. اما تنها افرادی می توانند برای دریافت این امریه اقدام کنند که دارای شرایط دریافت سرباز معلمی باشند. یکی از شرایط مهم سرباز معلمی 1400 این است که مشمولان فاقد غیبت سربازی بوده و دفترچه نظام وظیفه خود را پست کرده باشند.




سربازی یکی از دوره های ضروری زندگی آقایان است، اما بعضی از مشمولان به هر دلیلی علاقه ای به خدمت نظامی و حضور در پادگان ها ندارند. در این مواقع سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا راهی را پیش روی این سربازان گذاشته است تا از حضور در مراکز نظامی جلوگیری کرده و به جای آن در سایر محیط ها به خدمت بپردازند. برای دریافت این امتیاز، مشمولان باید شرایط دریافت امریه سربازی را دارا باشند.

انواع امریه های سربازی وجود دارد که از بین آن ها امریه آموزش و پرورش یکی از امریه های پرطرفدار است. البته برای دریافت این امریه مشمولان باید دارای شرایط دریافت امریه سرباز معلمی باشند. با توجه به تغییرات هر ساله قوانین نظام وظیفه، در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط سرباز معلمی سال 1400 آشنا کنیم. پس اگر قصد دریافت امریه سرباز معلمی را دارید، با ما همراه باشید.



شرایط سرباز معلمی 1400
شرایط دریافت سرباز معلمی، تقریبا شرایط ساده ای بوده و بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند با طی کردن مراحل اعزام به خدمت، این امریه را دریافت کنند. طبق بخشنامه جدید سربازی معلمی، تنها افرادی می توانند از امریه آموزش و پرورش استفاده کنند که دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشند. البته اولویت انتخاب سربازان معلم با آن دسته از سربازانی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

زمان اعزام به خدمت سربازان معلم معمولا در ماه های تیر، مرداد و شهریور است. بنابراین، تنها کسانی می توانند برای سرباز معلمی استخدام شوند که تاریخ اعزام آن ها در یکی از تاریخ های تیر، مرداد و شهریور سال 1400 باشد. اما شاید برای بعضی از مشمولان این سوال پیش بیاید که محل خدمت سربازان معلم کجاست؟ آیا می توان در مراکز اداری استان خود برای سرباز معلمی استخدام شویم؟

مکان خدمت سربازان معلم در مناطق کم تر توسعه یافته یا به عبارتی مناطق محروم است و امکان خدمت این سربازان در مراکز استان ها و حتی شهرستان های توسعه یافته وجود ندارد. در واقع، یکی از شرایط دریافت امریه سربازی این است که شما بتوانید در مناطق محروم خدمت کنید.

البته بهتر است بدانید که معمولا شما در شهرستان ها و مناطق اطراف محل سکونت خودتان به خدمت سربازی اعزام می شوید، بنابراین می توانید در زمان مشخص و با توجه به ظرفیت پذیرش استان خود اقدام به دریافت امریه سربازی کنید. لازم به ذکر است که ظرفیت پذیرش استانی در هر سال متفاوت می باشد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام سرباز معلمی






از دیگر شرایط دریافت سرباز معلمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:



مشمولان باید حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند.



تاریخ اعزام مشمولان در ماه های تیر، مرداد و شهریور باشد.



مشمولان فاقد غیبت سربازی باشند.



مشمولانی که قصد دریافت امریه سرباز معلمی را دارند، باید از لحاظ جسمی و روحی کاملا سالم باشند و هیچ مشکلی در این زمینه برای آن ها وجود نداشته باشد.



افراد دارای مدرک پیراپزشکی مانند ارتوپدی، فوریت های پزشکی و ... دارای شرایط دریافت سرباز معلمی نیستند و نمی توانند این امریه را دریافت کنند.



تقریبا تمام مدارک دانشگاهی اعم از فنی و مهندسی، مدیریت ها و ... می توانند برای سرباز معلم شدن اقدام کنند. اما بر حسب قانونی که به اداره مرکزی آموزش و پرورش ابلاغ می شود، مشمولان  امتیاز بندی می شوند. طبیعتاً با توجه به ظرفیت پذیرش هر استان، کسانی در اولویت استخدام سرباز معلمی قرار می گیرند که دارای شرایط سرباز معلم شدن بوده و بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند.



بیشتر بخوانید: زمان اعزام به خدمت سربازی



مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سرباز معلمی 1400
افرادی که دارای شرایط سرباز معلمی هستند می توانند در زمان مقرر به اداره آموزش و پرورش استان خود مراجعه کنند. زمان ثبت نام این امریه نیز در اردیبهشت ماه سال 1400 می باشد. بنابراین، مشمولان واجد شرایط دریافت امریه می توانند با در دست داشتن مدارک زیر نسبت به ثبت نام سرباز معلمی اقدام کنند.



ارائه اصل و کپی از صفحات شناسنامه

ارائه اصل و کپی از کارت ملی

ارائه چند قطعه عکس

ارائه آخرین مدرک تحصیلی (مربوط به رشته های مورد درخواست استان خود مشمول)

ارائه برگه اعزام به خدمت که تاریخ اعزام مشمول در ماه های تیر، مرداد و شهریور سال 1400 باشد.

تکمیل فرم تعهدنامه و فرم اطلاعات فردی در اداره آموزش و پرورش استان

ارائه برگه اعزام به خدمت که فاقد غیبت باشد. مشمولانی که غیبت آن ها در برگه اعزام به خدمت ذکر شده است به هیچ وجه نمی توانند سرباز معلم شوند.



مشمولان می توانند با ارائه مدارک بالا به اداره آموزش و پرورش استان خود، ثبت نام امریه آموزش و پرورش را انجام دهند. اما ثبت نام امریه به منزله تایید ثبت نام نبوده و مشمولان باید منتظر جواب پذیرش خود باشند.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی


مشاوره شرایط سرباز معلمی 1400
امریه آموزش و پرورش مانند هر امریه دیگری دارای معایب مزایای بسیاری می باشد. یکی از معایب بزرگ امریه سرباز معلمی این است که هیچ کسری خدمت قبول نمی کند. یعنی شما باید به مدت 24 ماه در یک منطقه دور افتاده خدمت کنید. البته اگر کسی ساکن مناطق دور افتاده بوده و هیچ کسری خدمتی ندارد، بهتر است که برای دریافت امریه سرباز معلمی اقدام کند.

یکی از مزایای دریافت امریه سرباز معلمی، حقوق بالای آن است. معمولا حقوق سرباز معلمان کمی بالاتر از بقیه سربازان معمولی می باشد. همچنین، با سرباز معلم شدن نیازی نیست که لباس نظامی بپوشید. در نهایت، توصیه می کنیم که اگر علاقه ای به شغل معلمی دارید و در گیر و دار دریافت کسری خدمت نیستید، امریه سرباز معلمی را دریافت کنید.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند اطلاعات لازم در خصوص شرایط سرباز معلم شدن را در اختیار مشمولان گذاشته و آنان را در خصوص نحوه ثبت نام و دریافت این امریه از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند.

در ادامه بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی



سوالات متداول


1- شرایط ثبت نام سرباز معلمی چیست ؟
یکی از مهم ترین شرایط ثبت نام در امریه سرباز معلمی نداشتن غیبت سربازی است. سایر شرایط در متن مقاله توضیح داده شده است.




2- مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام در امریه سرباز معلمی چیست ؟
مطابق متن مقاله مشمولان دارای مدرک کارشناسی به بالا اجازه ثبت نام در امریه سرباز معلمی آموزش و پرورش را دارند.




3- نحوه ثبت درخواست سرباز معلمی چگونه است ؟
مشمولان می بایست در زمان مشخص که در متن مقاله به آن اشاره شده، دفترچه سربازی خود را همراه با مدارک شخصی و تحصیلی به اداره آموزش و پرورش استان خود ارائه نمایند.

منبع : شرایط ثبت نام سرباز معلم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wGmz
نظرتان را بنویسید