پیش بینی بورس فردا سه شنبه 12 بهمن

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 12 بهمن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

پیش بینی بازار بورس سه شنبه 12 بهمن 1400

 

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات را بررسی کرد و گفت : با توجه به اخبار خوبی که از دید سیاست‌ گذار به بازار سرمایه مخابره شد، تقاضای خوبی به نسبت روز های گذشته در بازار شکل گرفت. میانگین حجم معاملات امروز به بالای چهار هزار میلیارد تومان بازگشته که نشانه خوبی برای بهبود معاملات است‌.

وی بیان کرد : از طرف دیگر خبر افزایش میزان دریافت سهامداران به اتکای پرتفوی آن ها از 60 به 65 درصد که با هدف تقویت سمت تقاضا در معاملات صورت گرفت، سیگنال خوبی برای کاهش فشار فروش در آینده می‌ باشد. 

این کارشناس بازار سرمایه افزود : نکته‌ ای که باید به آن توجه کرد این است که بازار از نظر بنیادی کاملا ارزنده است اما ساختار سیاستی کشور به گونه‌ ای است که تا کنون اجازه حرکت نقدینگی بزرگ به سمت بازار را نداده و در مقابل، کنترل تورم را مد نظر دارد. 

وی ادامه داد : با توجه به اینکه خودرویی‌ ها و بانکی‌ ها در معاملات امروز عملکرد مطلوبی داشتند، به نظر می‌ رسد توافق در برجام بسیار نزدیک شده است. در صورت حصول توافق در مذاکرات برجام بانکی‌ ها و بیمه‌ای‌ ها وضعیت بهتری خواهند داشت و به طور کلی روند بازار بهبود خواهد یافت. 

دیبا در انتها گفت : از نظر تکنیکالی نیز صعود شاخص کل به بالای محدوده یک میلیون و 260 هزار واحد، تعادل را به بازار بازگرداند. اما با رسیدن شاخص کل به بالای محدوده یک میلیون و 330 هزار واحد وضعیت بازار به مراتب بهتر خواهد شد.

 

منبع : اقتصاد آنلاین

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بورس سجام



 

سوالات متداول

 

1- ✔️بازار بورس در روز آینده به چه صورت خواهد بود؟

✔️روند آینده بازار بورس با توجه به عوامل تاثیر گذار بر آن در پایان هر روز کاری پیش بینی خواهد شد که در متن خبر به طور کامل توضیح داده شده است.

 

2-  ✔️چه عواملی بر شاخص کل و روند آن تاثیر گذار هستند؟

✔️عوامل سیاسی و اقتصادی متفاوتی بر این شاخص تاثیر گذار است که در متن خبر به آن ها اشاره شده است.

 

3- ✔️تاثیر گذار ترین سهام ها بر روند شاخص مربوط به چه بخش ها و شرکت هایی می باشد؟

✔️معمولا سهام شرکت های بزرگ تر تاثیر بیشتر و مشهود تری بر روند بازار دارند که در متن خبر به این سهام ها اشاره شده است.
 

منبع : پیش بینی بورس فردا سه شنبه 12 بهمن

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Rpnw
نظرتان را بنویسید