نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می شود. هر داوطلب در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 باشد، با اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می تواند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کند.

 

 

با وجود ادغام ثبت نام سراسری و دانشگاه آزاد، مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه و از طریق سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می شود و علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های دانشگاه آزاد می بایست پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401، کارنامه خود را بررسی کرده و در صورت مجاز بودن در مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب حداکثر 100 انتخاب نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد تنها با داشتن کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و پرداخت هزینه انتخاب رشته ۱۴۰۱ امکان پذیر است. برای داشتن انتخاب رشته ای دقیق و اصولی باید از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 مطلع شد. به همین خاطر بر آن شدیم تا در این مقاله به بررسی زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ و جزئیات مربوط به آن پرداختیم.

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 مدتی پس از برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش و از طریق سایت sanjesh.org برای تمامی داوطلبان حاضر در جلسه کنکور ۱۴۰۱ اعلام می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 می بایست به صورت مجزا از داوطلبان دانشگاه های سراسری، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال گذشته از 14 تا 30 مرداد ماه از طریق سایت azmoon.org انجام شد. لازم به ذکر است که زمان گفته شده برای انتخاب رشته تمامی رشته های با آزمون پزشکی و غیر پزشکی به غیر از رشته های (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) می باشد. انتخاب رشته این 4 رشته همزمان با انتخاب رشته کنکور 1401 در سایت سنجش انجام می شود.

 

پیش بینی می شود این بازه زمانی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 نیز تکرار شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ مطلع گردید.

 

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از تمامی جزئیات اعم از زمان دقیق انتخاب رشته و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطلع گردند و اقدامات لازم را برای داشتن انتخاب رشته بهتری در دانشگاه آزاد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

 

 

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و در زمان مقرر شده از طریق سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org صورت می گیرد. بنابراین داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401، کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در انتهای کارنامه خود مشاهده کردند، می توانند با توجه به رتبه و تراز اکتسابی خود، فرم انتخاب رشته این دانشگاه را تکمیل نمایند.

 

پیش از تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد، مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به منظور اطلاع از کد رشته محل ها، شرایط و هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ توصیه می گردد. مطابق این دفترچه داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 را دارند، می توانند حداکثر 100 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

 

لازم به ذکر است داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی، انسانی) در گروه آزمایشی فرعی (هنر و زبان) نیز شرکت کردند، می توانند کد رشته های انتخابی خود را به صورت ترکیبی در حداکثر 100 انتخاب وارد نمایند.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

 

 

 

 

 

راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و با خرید سریال کارت اعتباری در زمان مقرر توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 شرکت کردند. بعد از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شدند، می توانند در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ با درج اطلاعات شماره ملی و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ وارد سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

 

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

  1. جست و جو azmoon.org در گوگل
  2. انتخاب گزینه سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری 1401
  3. درج اطلاعات خواسته شده (کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد + کد ملی)
  4. پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
  5. تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته بر اساس اصول انتخاب رشته

 

راهنمای تصویری نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

 

1. برای دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد می بایست به سایت azmoon.org مراجعه کرده و از منوی پیش رو به انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ را انتخاب کنید.

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

2. در صفحه باز شده مانند تصویر زیر، سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری 1401 را انتخاب کنید.

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1401

 

3. در این صفحه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سامانه انتخاب رشته قرار دارد. داوطلبان برای ورود به صفحه انتخاب رشته باید اطلاعاتی نظیر کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و کد ملی خود را وارد نمایند.

 

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

4. در صفحه باز شده اطلاعات داوطلب قرار گرفته که در صورت تایید آن، داوطلب می تواند نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مشخص کردن در گاه پرداخت و کلیک بر گزینه پرداخت اقدام کند. 

 

انتخاب رشته ازاد

 

5. در این صفحه داوطلب به منظور پرداخت و خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نماید.

 

انتخاب رشته ازاد 1401

 

6. متقاضیان بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ وارد فرم تکمیل انتخاب رشته دانشگاه آزاد می شوند.

 

خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

7. بعد از وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر، دکمه ثبت نهایی به منظور ثبت در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تعبیه شده است. در صورت عدم مشکل، در پایان یک کد پیگیری به هر داوطلب داده می شود.

 

پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

یکی از اطلاعات لازم برای شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه مذکور می باشد. این کد که با نام شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز شناخته می شود یک عدد 7 رقمی بوده که در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 قرار دارد.

بیشتر بخوانید: کد دسترسی دانشگاه آزاد 1401

 

 

 

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

گزینش دانشجو در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر اساس رتبه و نمره کل، سهمیه و اولویت انتخاب های داوطلب صورت می گیرد. از این رو متقاضیان می بایست با نحوه چیدمان رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 آشنا شده و عوامل تاثیرگذار در چیدمان انتخاب ها را مورد توجه قرار دهند تا در اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد با نتیجه مطلوب رو به رو شوند. در جدول زیر آنچه در نحوه چینش و اولویت بندی رشته محل های انتخابی تاثیرگذار که مرتبط با سال گذشته  است را آورده ایم:

 

عوامل موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400
علاقهدر تعیین اولویت بندی انتخاب ها در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد موارد علاقه مهم ترین فاکتور می باشد.

 مسافت

مسلما هر چه مسیر دانشگاه داوطلب به محل سکونت وی نزدیک تر باشد هزینه کم تری در پی داشته و داوطلب رفت و آمد راحت تری خواهد داشت.
کیفیت، هیئت علمی سطح کیفی آموزش در دانشگاه های مختلف متفاوت بوده و دانشگاه ها بر این اساس در رده های مختلفی قرار می گیرند. از این رو داوطلبان می بایست با بررسی هیئت علمی دانشگاه مورد نظر کیفیت واحد انتخابی را مورد بررسی قرار داده و در انتخاب های خود مد نظر قرار دهند.
رتبه بندی دانشگاه های آزاد دانشگاه های آزاد بر اساس پارامترهای مختلفی از جمله کیفیت دانشگاه، هیئت علمی دانشگاه و... رتبه‌ بندی ‌می شوند که توجه به این رتبه بندی ها سبب می شود در دانشگاهی تحصیل نمایید که از نظر سطح کیفی و آموزشی در بالاترین سطح قرار گرفته باشد. 
ظرفیت رشته محل هادانشگاه آزاد ظرفیت هر کد رشته محل را در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام می کند که داوطلبان در حین تکمیل فرم انتخاب رشته می بایست به آن دقت نماید.

شهریه دانشگاه آزاد 

با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه ممکن می باشد، توجه به شهریه رشته قبولی در دانشگاه آزاد از اهمیت به سزایی برخور دار است.

 

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به منظور تکمیل ظرفیت های خالی خود اقدام به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت می کند که توضیحات آن در مقاله زیر به طور کامل بررسی شده است.

در ادامه بخوانید: تکمیل طرفیت دانشگاه آزاد 1401

 

​در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با ارائه بهترین مشاوره در خصوص انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ را به بهترین نحو ممکن تکمیل نمایند. مهم ترین راه ارتباطی شما با مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی می باشد.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چه کسانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند؟

✔️ مطابق متن مقاله تمامی داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای آن ها تعریف شده است.



 

2- ✔️ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، می توانند چند رشته محل را انتخاب کنند؟

✔️ همانطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، داوطلبان حداکثر 100 کد رشته محل را با توجه به گروه ازمایشی امتحانی خود می توانند انتخاب کنند.



 

3- ✔️ انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی انجام می شود؟

✔️ این انتخاب رشته از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود که آدرس آن در متن مقاله گفته شده است.

منبع : نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MkP5
نظرتان را بنویسید