پروفیل زد سوله چیست؟وزن و قیمت پروفیل z

پروفیل زد سوله چیست؟وزن و قیمت پروفیل z
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
h.teimoori1988

از آنجا که پروفیل فولادی در ساختمان‌سازی کاربرد گسترده‌ای دارد، آن‌ها را در اشکال متفاوتی می‌سازند. اشکال متفاوت سبب می‌شود با محل کاربری و نیاز معماران تناسب ایجاد شود. یکی از انواع پروفیل‌های باز پروفیل z یا همان پروفیل زد (یا قوطی زد) است که به شیوه نورد سرد تولید می‌شود و اغلب در ساخت سوله (در بین بسیاری از خریداران و فروشندگان به اسم پروفیل زد سوله معروف است)، سالن‌ها و انبارهای بزرگ صنعتی کاربرد دارد.
قیمت پروفیل z به وزن آن بستگی دارد و ورن پروفیل z با ضخامت ورق (اغلب 2.5 تا 3.5) و ارتفاع جان پروفیل زد (z16، z18، z20،z22) و البته طول آن تغییر می‌کند.
در صورت نیاز به مشاوره یا خرید پروفیل زد با قیمت درب کارخانه و یا استعلام قیمت روز پروفیل z سوله در انواع ضخامت و طول سفارشی با واحد فروش ما در گروه فولادی توفیقی تماس بگیرید.

 پروفیل از نظر لغتی به معنی ثابت بودن یک مقطع در طول مشخص است.
پروفیل z که با نام پرلین زد نیز معروف است. یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی به شمار می‌آید. ظاهر این پروفیل به شکل z انگایسی است به همین دلیل است که این مقطع فولادی را پروفیل زد نامگذاری کرده‌اند. حالا در این مقاله می‌خواهیم  به چگونگی تولید پروفیل زد بپردازیم.

برای تولید پروفیل زد در ابتدایی‌ترین مرحله، رول‌های فولادی که به آن ورق زد نیز می‌گویند را به کارخانه می‌فرستند و بعد از آن توسط ماشین‌های برش‌زنی در اندازه‌های مورد نظر برش می‌دهند. در مرحله بعدی شیت‌های بریده شده را به سمت ماشین‌آلات مخصوص تولید پروفیل زد فرستاده و عملیات شکل دهی و خم‌کاری روی آن‌ها انجام می‌شود. و در مرحله سوم پروفیلی که تولید شده مورد بررسی قرار گفته و بعد از تایید شدن نهایی در مقاطعی که مورد نیاز و سفاش مشتری است، ایجاد و پروفیل z یا همان قوطی ساخته می‌شود. ودر مرحله آخر پس از پانچ‌کاری بر اساس سفارش مشتری، پروفیل آماده شده به انبار فرستاده می‌شود.

قیمت پروفیل زد

قیمت پرلین زد به عوامل گوناگونی همچون اخبار داخلی و خارجی، قیمت ورق، برند کارخانه تولید کننده پروفیل و همچنین به قیمت دلار بستگی دارد. بنابراین اگر خریدار این قطعه فولادی هستید با کارشناسان مجرب و زبده صنایع فولاد توفیقی تماس حاصل بفرمایید تا بتوانید در اولین فرصت و در شرایطی مناسب خریدی به صرفه داشته باشید. 

 

کاربردهای پروفیل z

 

از پرلین زد در صنعت‌های گوناگومی استفاده می‌شود. در زیر چند نمونه از کاربردهای پرلین زد را می‌گوییم


1. قابل استفاده برای سقف سالن‌های بزرگ و سوله
2. قابل استفاده برای صنعت‌های مختلف چون کشتی رانی
3. در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود
4. استفاده در ریل‌ها
5. قابل استفاده برای اسکلت‌های فولادی

بیشتر بخوانید: خاصیت مغناطیسی ورق استیل

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LLRg
نظرتان را بنویسید