سوکت شانه دار چیست؟

 سوکت شانه دار چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

تجهیزات شبکه شامل ابزارهای مختلفی هستند که هر کدام از آنها به نوبه خود، جایگاه مهم و خاصی در راه اندازی شبکه دارند. معرفی سوکت شانه دار از آن دسته ابزارهایی است که در صورت نبود آن، کار شبکه و انتقال داده ها دچار  اختلال خواهد شد.

در مقاله های قبلی که در سایت تجهیزات شبکه پودسان درج شده اند، به نقد و بررسی سوکت شبکه نگزنس پرداخته ایم. اما جهت یادآوری، تعریفی مختصر از آن خواهیم داشت. سوکت شبکه، قطعه ای کوچک اما پر اهمیت است که با نصب آن روی کابل شبکه، داده ها و اطلاعات میان دو شبکه یا سیستم منتقل می شوند.

معرفی سوکت شانه دار، یکی از جدیدترین مدل های سوکت شبکه است که به واسطه شانه دار بودن، به عنوان بهترین و کاربردی ترین سوکت شناخته می شود به طوریکه کارشناسان جهت نصب و راه اندازی شبکه، ترجیح می دهند از این نمونه استفاده کنند.

معرفی سوکت شانه دار

سوکت شبکه یا کانکتور شبکه که به آن RJ-45 نیز گفته می شود، زیرمجموعه تجهیزات پسیو شبکه می باشد و در حقیقت قطعه ای غیرفعال است که با کمک تجهیزات اکتیو، در شبکه کاربرد دارد. سوکت ها بدون کابل شبکه، مفهومی ندارند زیرا برای انتقال داده ها می بایست به هر دو سر کابل نصب شوند.

در ادامه مطلب به انواع سوکت شبکه و شیوه سوکت زدن کابل شبکه می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

انواع سوکت شانه دار

گفته شد که در معرفی سوکت شانه دار در انتهای خود یک شانه دارد که به منظور گستردگی و احاطه نمودن هرچه بیشتر فروش کابل شبکه لگراند طراحی شده است. قابلیت استفاده از این مدل سوکت بر اساس فاکتورهایی همچون: نوع کاور یا پوشش سوکت، نوع جنس بدنه و نوع پین و همچنین نوع کابل شبکه قابل ارزیابی است.

سوکت شبکه دارای پین هایی مسی با نام کانکتور شبکه است که تعداد و قطر آنها باعث می شود تا انواعی گوناگون از سوکت طراحی شود.

اینک با انواع سوکت شانه دار آشنا شوید:

  • سوکت شبکه RJ45
  • سوکت شبکه RJ48
  • سوکت شبکه RJ11

سوکت شبکه rj45 نام دیگری برای سوکت شبه است که مهمترین نوع آن نیز می باشد. دارای ۸ پین مسی است و رنگ بندی های این سوکت بصورت استاندارد می باشد. این مدل، به نوبه خود دارای دو نوع مختلف دیگر از سوکت ها است که بر اساس نوع جنس طبقه بندی می شوند.

  • سوکت شبکه UTP: جنس بدنه این نمونه از پلاستیک است و مناسب کابل شبکه بدون شیلد می باشد.
  • سوکت شبکه SFTP: جنس بدنه این مدل از فلز است و با کابل شبکه شیلد دار تناسب دارد.

نحوه سوکت زدن سوکت شانه دار

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، سوکت شانه دار می بایست به کابل شبکه متصل شود تا کارایی داشته باشد. به نحوه سوکت زدن سوکت شانه دار که تیتر زیر آن را توضیح می دهیم دقت نمایید.

ابتدا لوازمی که جهت سوکت زدن به آنها نیاز داریم را معرفی می کنیم که شامل: کابل شبکه، آچار سوکت زن، سوکت شبکه، تستر کابل ، روکش شبکه استریپر و سیم چین شبکه می باشند.

اصولاً سوکت زدن شبکه دارای قواعد خاصی است که باید آنها را به ترتیب انجام داد و البته  استانداردهای شبکه را نیز می بایست در نظر گرفت.

ابتدا کابل هایی را با متراژ موردنظر و معین تهیه نماییم. هر یک از کابل ها از ۸ رشته سیم مسی تشکیل شده اند و هر رشته، دارای رنگ مخصوصی است که رعایت ترتیب آنها هنگام سوکت زدن از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای نصب سوکت شبکه بر سر کابل از یکی از استانداردهای TIA-568A و TIA-568B استفاده میشود که در آنها ترتیب رنگ بندی کابل شبکه در سوکت شبکه مشخص شده است.

سپس هر دو سر کابل را به کانکتورهای شبکه متصل می نماییم و کابل شبکه را در واقع سوکت می زنیم. البته برای اینکه کار سوکت زنی شبکه بدرستی انجام گیرد، بهتر است که از کارشناسان و نصابان کاربلد کمک بخواهید چرا که این افراد، کار نصب تجهیزات شبکه و سوکت زدن سوکت شانه دار  و کیستون شبکه را ماهرانه انجام می دهند.

قیمت خرید سوکت شبکه cat6 شانه دار

کانکتورهای شبکه دارای انواع گوناگونی هستند که به سه گروه cat5 cat6، cat7 تقسیم می شوند و بصورت شیلد دار و بدون شیلد می باشند. سوکت شبکه cat6 شانه دار، یکی از این مدل ها است که دارای ویژگی هایی از قبیل: کیفیت و سرعت بالا و پهنای باند استاندارد است و کاربرد آن در کنار کابل های cat6 باعث می شود تا سرعت انتقال داده ها بیشتر شود.

قیمت خرید سوکت شبکه cat6 شانه دار و سایر انواع مدل ها در معرفی سوکت شانه دار، در سایت اینترنتی فروشگاه پودسان بسیار مقرون به صرفه می باشد و قیمت ارایه شده به مشتری، کاملا واقعی است. البته قیمت سایر ابزار شبکه در این مجموعه مناسب و رقابتی می باشد.

از لحاظ کیفیت و اعتبار، تجهیزات شبکه پودسان در درجه بالایی قرار دارند چرا که این فروشگاه اینترنتی محصولاتی با برندهای معروف لگراند، نگزنس ، سیسکو و چند برند دیگر را عرضه می نماید.

جهت اطلاع از قیمت این محصولات و قیمت فروش کابل شبکه، کیستون شبکه، معرفی سوکت شانه دار، پچ کورد، داکت، ترانک و پچ پنل شبکه نگزنس به سایت آنلاین پودسان وارد شوید و قیمت محصول موردنظر را مشاهده نمایید یا با کارشناسان فروش تجهیزات شبکه تماس بگیرید.

لینک مرجع https://poodsun.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DGpA
نظرتان را بنویسید