نحوه ثبت نام کنکور سراسری

نحوه ثبت نام کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام کنکور کنکور 1400 هم چون سالیان گذشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد. متقاضیان شرکت در این آزمون می بایست در زمان ثبت نام کنکور نسبت به پرداخت هزینه و تکمیل فرم ثبت نام اقدام نموده و از این طریق علاقمندی خود را اعلام نمایند.




سازمان سنجش طبق روال سالیان گذشته اقدام به برگزاری کنکور سراسری 1400 می نماید. علاقمندان به ادامه تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد می بایست در زمان ثبت نام کنکور به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و بعد از پرداخت هزینه و تکمیل فرم ثبت نام علاقه مندی خود را اعلام نمایند.

به منظور آگاهی بیش تر داوطلبان راهنمای ثبت نام کنکور سراسری در دفترچه ثبت نام کنکور 1400 منتشر شده و قبل از آغاز فرایند ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. از این رو متقاضیان می بایست تمامی جزئیات دفترچه ثبت نام را با دقت مطالعه کرده و با توجه به نکات مندرج در این دفترچه فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل نمایند. با توجه به اهمیت این مرحله و مشکلاتی که ممکن است به دلیل ثبت نام نادرست برای داوطلبان به وجود آید در ادامه مراحل و نحوه تکمیل فرم پیش نویس و  ثبت نام کنکور سراسری 1400، آموزش داده شده است.



مراحل ثبت نام کنکور سراسری 1400
داوطلبان کنکور سراسری 1400 قبل از هرچیزی باید مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری را که در دفترچه ثبت نام این آزمون درج شده آماده کنند. از جمله این مدارک می توان به اطلاعات فردی و تحصیلی، کد نظام وظیفه برای آقایان، سهمیه، دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم از سایت دیپ کد اشاره کرد. تمام داوطلبانی که دیپلم خود را سال 84 به بعد دریافت کرده اند و داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را سال 91 تا 97 دریافت نموده اند، می بایست با مراجعه به سایت dipcode medu ir، کد سوابق تحصیلی خود را به منظور وارد کردن در فرم ثبت نام اینترنتی سازمان سنجش دریافت نمایند. بنابراین:

مراحل ثبت نام کنکور 1400 شامل موارد زیر می باشد:

مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری 1400

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400

آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400

تکمیل فرم ثبت نام

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری






راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400
 ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام می شود. متقاضیان به منظور ثبت نام می بایست به آدرس این سایت به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی سمت راست یا از طریق منوی وسط عبارت کنکور سراسری را انتخاب کنند.







 پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400، در صورت داشتن تمامی شرایط لازم جهت ثبت نام کنکور 1400، روی لینک ثبت نام آزمون سراسری 1400 کلیک می کنند.







 متن نوشته شده در این قسمت را بطور کامل مطالعه کرده و روی گزینه تایید و گام بعدی کلیک نمایند.







پس از خرید کارت اعتباری و دریافت سریال ثبت نام کنکور سراسری، می بایست وضعیت تحصیلی خود را مطابق زیر مشخص کرده و سریال 12 رقمی ثبت نام را در جایگاه مورد نظر وارد نمایند.







 در این مرحله داوطلب با توجه به نظام آموزشی خود، مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و یا عدم اعمال این کد می شود. در ادامه نمونه اطلاعات خواسته شده برای داوطلب نظام جدید 6-3-3 قرار داده شده است.







 داوطلبان نظام جدید و یا فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی-سالی واحدی دمی بایست نسبت به تایید اطلاعات موجود در این قسمت و یا ویرایش این اطلاعات اقدام نمایند.







 داوطلبان پس از گذراندن این مراحل، وارد مرحله بارگذاری عکس می شوند:

برای آپلود عکس می بایست بر روی گزینه  browse کلیک کرده و عکس خود را انتخاب نمایند بعد از انتخاب عکس بر روی گزینه ارسال عکس کلیک نمایید در صورتی که عکس شما مطابق توضیحات تصویر زیر مشکلی نداشته باشد بر روی صفحه قرار می گیرد و شما برای ادامه مسیر ثبت نام باید گزینه تایید و ادامه را انتخاب نمایید.







 بعد از بارگذاری عکس و انتخاب گزینه تایید و ادامه داوطلبان وارد مرحله تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری 1400 خواهند شد.



 برای اطلاع از نحوه پرداخت هزینه کنکور سراسری 1400، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

حتما بخوانید: هزینه ثبت نام کنکور سراسری









نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری 1400
تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری آخرین مرحله از این پروسه ثبت نام کنکور سراسری است که به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از تکمیل فرم ثبت نام ، فرم پیش نویس درج شده در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل نمایند تا در زمان ثبت نام اینترنتی به مشکل برخورد نکنند . این فرم از قسمت های مختلفی تشکیل شده که در ادامه به آموزش نحوه تکمیل این فرم پرداخته شده است .

  بخش اول ( بند 1 تا 9 ) شامل اطلاعات فردی و شناسنامه ای داوطلب می باشد.

 بخش دوم ( بند 10 تا 24 ) این بخش از فرم ثبت نام به بررسی مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلب می پردازد.

 بخش سوم ( بند 25 ) مشخص کردن اقلیت های دینی ( زرتشتی، کلیمی، مسیحی )

 بخش چهارم ( بند 26 تا 28 ) مربوط به سهمیه های کنکور سراسری می باشد.

 بخش پنجم ( بند 29 ) مختص داوطلبان دارای معلولیت بوده که نوع معلولیت خود را مشخص می نمایند.

 بخش ششم ( بند 30 ) مربوط به داوطلبان اتباع خارجی بوده که با وارد کردن کد پیگیری خود این قسمت را تکمیل می نمایند.

 بخش هفتم ( بند 31 ) مخصوص داوطلبان متقاضی صندلی چپ دست و سهمیه بهیاری است.

 بخش هشتم ( بند 32 تا 34 ) وضعیت تحصیلی داوطلب را از جهت دانشجو روزانه و غیر روزانه، انصرافی، اخراجی مشخص می کند.

 بخش نهم ( بند 36 و 35 ) مختص داوطلبان شاغل رسمی و پيمانی و محل خدمت داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه بهیاری است.

  بخش دهم ( بند 39 ، 38 ، 37 ) انتخاب گروه آزمایشی امتحانی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان ) و انتخاب زبان امتحانی

 بخش یازدهم ( بند 42 تا 45 ) بخش علاقمندی به انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه امام صادق ، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی 

 بخش آخر( بند 44 تا 54 ) نیز برای تعیین حوزه امتحانی داوطلب، درج آدرس و اطلاعات تماس داوطلب می باشد.

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری کنکور سراسری








 اگر در نحوه ثبت نام کنکور 1400 ابهامی دارید مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی به تمامی سوالات شما به بهترین نحو ممکن پاسخ دهند.




سوالات متداول


1- برای تکمیل فرم ثبت نام به چه اطلاعاتی نیاز است ؟
 تمامی اطلاعات فردی ( شناسنامه ای ) و تحصیلی داوطلب مورد نیاز می باشد که در این مقاله کلیه مدارک لازم برای ثبت نام ارائه شده است  .




2-  برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم به چه سایتی مراجعه شود ؟
 به سایت دیپ کد مراجعه نمایید که البته در این مقاله لینک دسترسی به آن قرار داده شده است .




3- هزینه ثبت نام کنکور سراسری به چه صورت پرداخت می شود ؟
هزینه این آزمون به صورت اینترنتی پرداخت می شود که البته در این مقاله لینک دسترسی به نحوه پرداخت هزینه قرار داده شده است .

منبع : نحوه ثبت نام کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/owVL
نظرتان را بنویسید