انجام تست قند در منزل کرج

انجام تست قند در منزل کرج
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
masi76kiya

تست قند یا آزمایش قند خون برای شناسایی و درمان دیابت و قند خون می پردازد که شما می توانید با استخدام پرستار در منزل از این خدمات موسسه پرستاری مهرگان نو در خانه خود استفاده کنید، در یک تعریف کلی می توان گفت تست قند خون به آنالیز میزان گلوکز خون را انجام می دهد که نشانه قند در بدن است. از آنجایی که ممکن است پزشک برای مطلع شدن میزان دیابت شما این آزمایش را تجویز کند و یا برای تشخیص مبتلا بودن شما به دیابت و پیش دیابت این تست را تجویز کند تا از سلامت شما باخبر شود.

قند خون چیست؟

تست قند خون در خانه بدون دستگاه

منبع اصلی انرژی بدن قند خون یا همان گلوکز است کربوهیدرات ها (برنج، نان، میوه ها و سبزیجات و...) منابع اصلی گلوکز بدن هستند. سلول ها برای انرژی به گلوکز نیاز دارند. گلوکز گرفته شده از غذا از طریق گردش خون به تمام سلول ها منتقل می شود. انسولین (هورمونی که در لوزالمعده تولید می شود) به سلول ها کمک می کند از گلوکز برای انرژی استفاده کنند.داشتن سطح قند خون کمتر از حد طبیعی (هیپوگلیسمی) و بالاتر از حد طبیعی (هیپرگلیسمی) می تواند مشکلات سلامتی زیادی برای فرد مبتلا ایجاد کند. به عنوان مثال، دیابت به دلیل بالا بودن سطح گلوکز ایجاد می شود. علاوه بر این، قند خون پایین در بیمارانی که از انسولین استفاده می کنند نیز دیده می شود. هدف از درمان دیابت حفظ سطح گلوکز خون در محدوده طبیعی است. به جز موارد بسیار شدید، این امر با کاربردهای ساده قابل دستیابی است. اگر دیابت دارید، ممکن است لازم باشد قند خون خود را چندین بار در روز چک کنید که در این صورت لازم است از دستگاه تست قند خون استفاده کنید و همچنین دارو مصرف کنید و رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید.

علائم قند خون پایین چیست؟

  • احساس گرسنگی
  • عرق کردن
  • سرگیجه
  • احساس سوزن سوزن شدن
  • لرزش و تپش قلب
  • ضعف
  • رنگ پریده به نظر می رسد
  • تغییرات خلقی (گریه کردن، تحریک پذیری، بدبینی و...)
علائم قند خون

علائم قند خون بالا چیست؟ 

  1. افزایش اشتها
  2. ادرار مکرر
  3. تاری دید
  4. کسالت
  5. قرمزی صورت
  6. خشکی و گرمی پوست،
  7. حواس پرتی
  8. خستگی
  9. تشنگی

آزمایش خون یا تست خون در منزل از موسسه پرستاری مهرگان نو

تست قند خون در منزل کرج

از آنجایی که سلول ها و بافت های ما که بدن ما را تشکیل می دهند برای انجام فعالیت های حیاتی به انرژی نیاز دارند. این انرژی مورد نیاز سلول ها از طریق متابولیسم مواد حاصل از هضم محصولات غذایی که از طریق تغذیه به دست می آیند تولید می شود. ماده مغذی اصلی مورد استفاده در تولید انرژی متابولیسم، گلوکز است همانطور که در متن بالا ذکر شد، این انتقال با تبدیل مواد مغذی هضم شده در روده ها به گلوکز انجام می شود در حالی که از طریق گردش خون برای تولید انرژی به بافت های دیگر بدن منتقل می شود. فقط با استفاده از برخی مواد مغذی انرژی تولید می کند. از این نظر، بیشترین ماده مغذی مورد استفاده در بدن برای تولید انرژی، گلوکز است. وضعیت گلوکز حمل شده در خون در آزمایشات آزمایشگاهی به عنوان قند خون شناخته می شود. سطح گلوکز خون تحت کنترل شدید برخی از هورمون هایی که نقش مهمی در بدن ما دارند، کنترل می شود. در میان این هورمون‌ها، هورمون انسولین کمک می‌کند تا سطح گلوکزی که پس از تغذیه در خون افزایش می‌یابد. در ادامه به انواع و نحوه انجام آزمایش قند خون می پردازیم.

چگونه آزمایش قند خون انجام می شود؟

تست قند خون به روش های زیر انجام می شود.

  • آزمایش  FPG ،FBG و FBS که به نام آزمایش قند خون ناشتا شناخته می شود همانگونه که از نامش معلوم است باید به صورت ناشتا انجام شود به گونه ای قبل از انجام تست باید 8 الی 12 ساعت ناشتا باشید و در نتیجه ی بالا بودن این آزمایش به معنای مقاوم بودن به انسولین وجود خواهد داشت.
  • آزمایش GTT یا همان آزمایش تحمل تست گلوکز که برای واکنش قندی که بدن دریافت می کند بررسی می کند البته این نکته را در نظر داشته باشد که بدن به طور نرمال پس از غذا خوردن، قند خون بالا می رود و سپس بدن میزان قند خونی که نیاز دارد را دریافت کرده و مابقی را در کبد ذخیره می کند بنابراین بعد از اینکه چند ساعت گذشت بدن شما به حالت نرمال خود برمیگردد و در واقع این آزمایش برای بررسی این عملکرد صورت می گیرد. برای گرفتن این آزمایش نمونه خون خود را باید به صورت ناشتا انجام دهید پس از نوشیدنی شیرینی را میل کنید و بعد از دو ساعت دوباره از شما آزمایش گرفته می شود.
  • آزمایش دیابت بارداری که در هفته های 24 الی 28 دوره ی بارداری انجام می شود مانند تست تحمل گلوکز در بدن انجام می شود بدین صورت که ابتدا باید نمونه خونی ناشتا از فرد گرفته شود سپس بعد از خوردن یک چیز شیرین که باید به سرعت انجام شود بعد از دو یا سه ساعت دوباره نمونه خون از فرد باردار گرفته می شود.
تست قند خون بارداری در منزل

چگونه در خانه قند خون خود را بسنجیم؟

 

امروزه با وجود دستگاه های تست قند خون در منزل، اندازه گیری میزان قند خون کار آسانی است بدین گونه که با استفاده از دستگاه قند خون قادر به اندازه گیری قند خون ناشتا و همچنین بعد از میل کردن غذا قند خون خود را اندازه گیری کنید این یکی از رایج ترین روش های موجود برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز در مورد سلامتی و دیابت خود کسب کنید البته لازم به ذکر است برای جلوگیری از خطاهای انسانی و بروز هر گونه اشتباهی از طریق شما و یا دستگاه علاوه بر تست های خانگی از تست های آزمایشگاهی نیز بهره مند شوید البته می توانید برای انجام این آزمایش می توانید از خدمات مرکز مهرگان نو بهره شوید. تنها کافیست با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس مرکز پرستاری مهرگان نو: 02634250797

هزینه تست قند خون در خانه چقدر است؟

قیمت دستگاه تست قند خون

انجام آزمایش قند در منزل توسط موسسه پرستاری و پزشکی مهرگان نو با قیمت مناسب برای شما در تمامی نقاط کرج اعم از مهرشهر، گلشهر، عظیمیه، گوهردشت، فردیس و...فراهم کرده است که تنها با خرید دستگاه گلوکومتر می توانید در منزل تست قند را انجام دهید، ایم موسسه با استخدام بهترین و باتجربه ترین پرستاران سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد.

پارامترمحدوده طبیعیمحدوده خطرپیش دیابتی دیابتی
آزمایش قند خون ناشتا (FBS)کم‌تر از ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتربین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلی گرم در دسی لیتر۱۱۰ تا ۱۲۵ میلی گرم در دسی لیتربالاتر از ۱۲۶ میلی گرم در دسی لیتر
آزمایش (HbA1C)کم‌تر از  ۵/۷ درصد ۵/۷ تا ۶/۴ درصدبالاتر از ۶/۵ درصد
آزمایش 2hppکمتر از ۱۴۰ بین ۱۴۰ تا ۱۹۹بالاتر از ۲۰۰
آزمایش چالش گلوکز (GCT )کمتر از ۱۴۵  ۱۴۵ تا ۲۰۰بالاتر از ۲۰۰
تفسیر تست قند خون

منبع:

https://mehreganno.com/post/1073/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%82%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84

لینک مرجع https://mehreganno.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kGk6
نظرتان را بنویسید