بخشدار کیست و چگونه انتخاب می شود

بخشدار کیست و چگونه انتخاب می شود
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
یکی از تقسیمات کشوری ، بخش می باشد . دولت و سازمان مرکزی برای اداره امور مربوط به بخش ، نهادی به نام بخشداری پیش بینی کرده اند که به ریاست بخشدار انجام وظیفه می نماید . بخشدار را می توان در واقع نماینده دولت مرکزی در بخش دانست که مجری سیاست ها و دستورات وزارت کشور می باشد . به همین مناسبت ، در این مقاله قصد داریم به بررسی این سوالات بپردازیم که بخشدار کیست و چگونه انتخاب می شود . بنابراین ، به توضیح بخش چیست ، بخشدار کیست و بخشدار چگونه انتخاب می شود خواهیم پرداخت .




بخش چیست
بخش واحدي است از تقسيمات كشوري كه داراي محدوده جغرافيايي معين بوده و از به هم پيوستن چند دهستان همجوار مشتمل برچندين مزرعه ، مكان ، روستا و احياناً شهر تشکیل می شود . بخش بر اساس تعداد جمعیت ساکنان آن به دو درجه با تراکم زیاد سی هزار نفری و با تراکم متوسط بیست هزارنفری تقسیم می شود . البته در نقاط کم تراکم با حداقل جمعیت دوازده هزار نفر با تصویب هیات وزیران ممکن است بخش تشکیل شود .








بخشدار کیست
یکی از تشکیلاتی که برای اداره محدوده بخش ایجاد شده است ، بخشداری می باشد . در راس امور بخشداری ، فردی به نام بخشدار قرار دارد . بخشدار در واقع نماینده دولت در بخش بوده و به همین دلیل ، وظیفه اجرای سیاست های عمومی دولت در بخش را به عهده خواهد داشت . بنابراین ، بخشدار نماینده شهروندان و مردم ساکن در منظقه نمی باشد و از مرکز یعنی وزارت کشور دستور می گیرد و مجری احکام دولتی می باشد .



بخشدار چگونه انتخاب می شود
بر اساس قانون ، نحوه انتخاب بخشدار تعیین شده است . ابتدا ، استاندار که مقام مافوق بخشدار محسوب می شود ، فرد واجد صلاحیت را معرفی می کند ؛ سپس وزارت کشور حکم بخشدار را صادر می نماید . علاوه بر بخشداری ، بر اساس قانون ، برای اداره امور محلی مربوط به بخش ، شورای بخش نیز تشکیل می شود . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بخشدار کیست و چگونه انتخاب می شود ، به کانال تلگرام حقوق قراردادها مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون بخشدار کیست و چگونه انتخاب می شود پاسخ دهند . 

منبع : بخشدار کیست و چگونه انتخاب می شود
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xJR3
نظرتان را بنویسید