شکواییه استفاده الفاظ رکیک و توهین توسط همسر

شکواییه استفاده الفاظ رکیک و توهین توسط همسر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

در این مقاله به بررسی شکواییه در رابطه با استعمال الفاظ رکیک و توهین توسط شوهر می پردازیم .

 

 

جرم توهین یکی از جرایم بیان شده در قانون مجازات اسلامی است که در اغلب کشورها نیز مجازات بسیار سختگیرانه ای برای آن تعیین شده است به دلیل آنکه این جرم به حیثیت و آبروی اشخاص لطمه وارد می کند . شاکی از وقوع جرم توهین می تواند به دادسرا شکایت خود را مطرح کند و به دلیل آنکه جرم توهین از جرایم قابل گذشت است با گذشت شاکی خاتمه می یابد . جرم توهین می تواند از جانب همسر ، همسایه برادر ، خواهر و غیره صورت بگیرد و در صورتی که این جرم از جانب زوج صورت گیرد . زوجه می تواند شکواییه ای که در رابطه با استعمال الفاظ رکیک و توهین توسط شوهر را به مرجع قضایی ارائه دهد . در این مقاله به بررسی شکواییه در رابطه با استعمال الفاظ رکیک و توهین توسط شوهر می پردازیم .  



 

نمونه فرم شکواییه در رابطه قتل عمد

در ذیل نمونه فرم شکواییه ای که در رابطه با استعمال الفاظ رکیک و توهین توسط شوهر که باید به مرجع قضایی ارائه شود را قرار داده ایم :

 

 

نحوه نگارش و تنظیم شکواییه در رابطه با استعمال الفاظ رکیک و توهین توسط شوهر

نحوه نگارش و تنظیم فرم شکواییه در رابطه با استعمال الفاظ رکیک و توهین توسط شوهر را در ذیل قرار داده ایم : 

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ....

باسلام ،

احتراما به استحضار می رساند که اینجانب .......فرزند...... ساکن ............از خانم / آقای ......فرزند .... ساکن شاکی هستم ، زیرا نامبرده با اطلاع ازبیماری قلبی پدرم ایشان را هل داده و پدرم در اثر افتادن بر روی جدول کنار خیابان کشته شده است . لذا از دادستان محترم تقاضای تعقیب و مجازات کیفری متهم موصوف را طبق بند ت ماده 289 قانون مجازات اسلامی خواستارم .

 

کتاب : نحوه عملی تنظیم و نگارش انواع شکواییه

تالیف : منصور اباذری فومشی 

 

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شکواییه در رابطه با استعمال الفاظ رکیک و توهین توسط شوهر در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شکواییه در رابطه با استعمال الفاظ رکیک و توهین توسط شوهر پاسخ دهند .

منبع : شکواییه استفاده الفاظ رکیک و توهین توسط همسر

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8GMo
نظرتان را بنویسید