گم شدن کارت پایان خدمت

گم شدن کارت پایان خدمت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

اگرچه کارت پایان خدمت، از جمله مدارک هویتی بسیار مهم برای آقایان به شمار می رود، اما در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، امکان دریافت کارت پایان خدمت المثنی، وجود دارد. اشخاص، می توانند به منظور دریافت کارت پایان خدمت، به صورت المثنی، در زمان گم شدن کارت پایان خدمت، با در دست داشتن مدارک لازم و پرداخت هزینه، به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. 

 

 

کارت پایان خدمت، یکی از مدارک مهم برای آقایان به شمار می رود، که در مراحل مختلف تحصیلی و شغلی زندگی، به این مدرک نیاز دارند. متاسفانه، بعضی از آقایان، بعد از دریافت کارت پایان خدمت خود، با مشکل گم شدن کارت پایان خدمت، مواجه می شوند.

در این موارد، لازم است که اشخاص، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت المثنی کنند. با توجه به اینکه کارت پایان خدمت، یکی از مدارک بسیار مهم برای آقایان است و در صورت مفقود شدن این کارت، امکان بروز مشکلاتی برای اشخاص، وجود دارد.

در ادامه، در رابطه با گم شدن کارت پایان خدمت، نحوه گرفتن کارت پایان خدمت المثنی، مدارک لازم برای گرفتن کارت پایان خدمت المثنی، هزینه دریافت کارت پایان خدمت المثنی و همچنین، زمان دریافت کارت پایان خدمت المثنی برای متقاضیان، مطالبی آورده شده است.



 

گم شدن کارت پایان خدمت

کارت پایان خدمت، از جمله مدارکی است که برای آقایان، اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، کارت پایان خدمت، به عنوان یک مدرک هویتی برای آقایان شناخته می شود و مدرکی مبنی بر اینکه آقایان، دوره خدمت وظیفه خود را پشت سر گذاشته اند، می باشد. به همین دلیل، لازم است که آقایان، توجه ویژه ای به کارت پایان خدمت خود داشته و مانند دیگر مدارک هویتی، به خوبی از آن، نگهداری نمایند.

 

افرادی که مدارک شناسایی ، مانند، شناسنامه و کارت ملی خود را گم کرده اند، در اسرع وقت، می بایست برای اعلام مفقودی اینترنتی شناسنامه و کارت ملی خود، اقدام نمایند.

 

اما، در مواردی امکان گم شدن کارت پایان خدمت، وجود دارد و با توجه به اینکه کارت پایان خدمت، جزء مدارک بسیار مهم برای آقایان، به شمار می رود، لازم است که در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، افراد، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت المثنی کنند تا مشکلی برای استخدام، ادامه تحصیل و سایر امور مربوطه نداشته باشند.

 

به همین دلیل، در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، اولین کاری که می بایست انجام دهید آن است که چندین مرتبه، به مکان هایی که احتمال می دهید کارت پایان خدمت شما در آن جا باشد، سر بزنید و در صورتی که از گم شدن کارت پایان خدمت خود، اطمینان حاصل کردید، می توانید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی المثنی، اقدام نمایید.

برای جستجوی مدارک مفقود شده، مانند شناسنامه و کارت ملی، لازم است که آقایان، به دفاتر ثبت احوال و یا پست و یا به نشانی الکترونیکی این دو مرکز مراجعه کنند؛ اما در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، اطلاعات در سازمان ثبت احوال کشور و یا شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، ثبت نمی شود و امکان پیگیری مفقود شدن کارت پایان خدمت، به صورت الکترونیکی وجود ندارد.

در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، سوختن کارت پایان خدمت و یا از بین رفتن کارت پایان خدمت، اشخاص می توانند به دفاتر پلیس +10، مراجعه نمایند و مراحل مربوط به ثبت درخواست برای دریافت کارت پایان خدمت المثنی خود را انجام دهند.

 

حتما بخوانید: درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور

 

نحوه گرفتن کارت پایان خدمت المثنی

همانطور که در بخش های قبل، در رابطه با اهمیت کارت پایان خدمت، توضیح دادیم، لازم است افرادی که کارت پایان خدمت خود را گم کرده اند، در اسرع وقت، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، کنند. با توجه به اینکه روند دریافت کارت پایان خدمت به صورت مجدد، کمی پیچیده و زمان بر می باشد، لازم است، که آقایان، حتما از گم شدن کارت پایان خدمت خودشان، اطمینان حاصل کنند و سپس، برای گرفتن کارت پایان خدمت به صورت المثنی، اقدام نمایند.

 

افرادی که مدارک هویتی خود را گم کرده اند می توانند به صورت اینترنتی، برای پیگیری وضعیت مدارک خود، اقدام نمایند و در صورتی که نحوه مشاهده مدارک پیدا شده در سازمان ثبت احوال کشور را نمی دانند، می توانند به سامانه الکترونیکی این سازمان مراجعه کنند.

 

دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، به صورت الکترونیکی انجام نمی شود و لازم است که کلیه افراد متقاضی، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، با در دست داشتن مدارک لازم، به دفاتر پلیس +10، مراجعه کنند و مراحل مربوط به گرفتن کارت پایان خدمت المثنی خود را به صورت حضوری انجام دهند.

کارکنان نیرو های مسلحی که از خدمت سربازی به علت بازنشسته شدن، باز خرید، اخراجی، پایان خدمت و مستعفی رها شده اند، می توانند برای ثبت درخواست المثنی کارت معافیت و یا پایان خدمت خودشان، به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +10، مراجعه کنند.

 

اما افرادی که در حال حاضر، در نیرو های مسلح، شاغل می باشند و در حال خدمت هستند، می توانند به یگان خدمتی خودشان، مراجعه کنند و اقدام به دریافت کارت معافیت و یا پایان خدمت المثنی نمایند.

 

برای دریافت کارت پایان خدمت، به صورت المثنی، لازم است که اشخاص، مدارک لازمی که از سوی سازمان نظام وظیفه ناجا تعیین شده است، را تهیه کنند و به همراه خودشان، داشته باشند. در گذشته، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، نیاز بود که اشخاص ابتدا، یک آگهی مفقودی کارت پایان خدمت، در روزنامه های کثیر الانتشار ثبت کنند و پس از گذشت 4 ماه، برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، اقدام کنند.

اما در حال حاضر، سازمان نظام وظیفه، ضرورتی را برای چاپ کردن آگهی مفقودی در روزنامه های کثیر الانتشار، قید نکرده است و به همین دلیل، نیازی به چاپ کردن آگهی در این روزنامه ها نیست. بنابراین، اشخاص، می توانند با در دست داشتن مدارک و مراجعه به یگان خدمتی ( در صورت شاغل بودن در نیروهای مسلح ) و یا مراجعه به دفاتر پلیس +10، درخواست خود را مبنی بر صدور مجدد کارت پایان خدمت، ثبت کنند و هزینه مربوطه را پرداخت نمایند.

طبق توضیحات فوق، مراحل دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، به شرح زیر می باشد.

 

اطمینان حاصل کردن از گم شدن کارت پایان خدمت

مراجعه به دفاتر پلیس +10

ارائه مدارک لازم برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی

پرداخت هزینه مربوط به صدور کارت پایان خدمت، هزینه پستی و پیامک از طریق دستگاه های پرداخت

ثبت درخواست کارت المثنی پایان خدمت

 

بیشتر بخوانید: گم شدن کارت ملی و شناسنامه

 

 

 

مدارک لازم برای گرفتن کارت پایان خدمت المثنی

آن دسته از افرادی که قصد دریافت کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت قانونی نظام وظیفه، را دارند، می بایست با در دست داشتن مدارک لازم، به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و درخواست خودشان را برای دریافت کارت پایان خدمت المثنی، ثبت نمایند.

لازم به ذکر است، که کارکنان نیرو های مسلح نیز، در صورت گم شدن کارت پایان خدمت، می بایست مدارک زیر را برای ثبت درخواست المثنی کارت پایان خدمت سربازی خودشان، به یگان خدمتی خود ارائه کنند. مدارکی که برای دریافت کارت پایان خدمت المثنی، مورد نیاز بوده، شامل موارد زیر می باشد:

 

توجه : افرادی که در خارج از کشور، سکونت دارند و با مشکل گم شدن کارت پایان خدمت خود، مواجه شده اند، می توانند با در دست داشتن مدارک زیر، به سفارت کشور ایران مراجعه نمایند و برای ارسال مدارک، از طریق سفارت به وزارت امور خارجه ایران، اقدام نمایند. پس از بررسی های انجام شده، کارت پایان خدمت فرد، مجددا صادر شده و از طریق وزارت امور خارجه به سفارت کشور فرد متقاضی، ارسال خواهد شد.

 

تکمیل فرم های مربوط به درخواست المثنی کارت پایان خدمت، در دفاتر پلیس +10

ارائه اصل شناسنامه عکس دار

ارائه اصل کارت ملی

ارائه عکس بیومتریک

 

 

نکته : عکس بیومتریک در همان دفاتر پلیس +10 گرفته خواهد شد.

 

ارائه کپی از کارت پایان خدمت قبلی، در صورت وجود

ارائه لاشه کارت پایان خدمت، در صورت وجود

 

نکته : ارائه لاشه کارت، فقط در صورتی که بخشی از کارت پایان خدمت قبلی، سوخته باشد یا از بین رفته باشد، امکان پذیر است.

 

ارائه اصل آخرین مدرک تحصیلی و یا گواهی مربوط به آن

ارائه کپی از آخرین مدرک تحصیلی و یا گواهی مربوط به آن

 

بیشتر بخوانید: نحوه درخواست اینترنتی صدور شناسنامه المثنی

 

هزینه دریافت کارت پایان خدمت المثنی

آن دسته از افرادی که با مشکل گم شدن کارت پایان خدمت خود، مواجه شدهو در حال حاضر، قصد دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، را دارند، می بایست که هزینه دریافت کارت پایان خدمت المثنی را پرداخت نمایند. هزینه دریافت این کارت به صورت المثنی، در همان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا پلیس +10، پرداخت می شود و لازم است که اشخاص، برای پرداخت این هزینه ها، حتما یک کارت عابر بانک به همراه خود داشته باشند.

 

در حال حاضر، بسیاری از خدمات سازمان ثبت احوال کشور، به صورت الکترونیکی ارائه می گردد. یکی از این خدمات، انتخاب نام است. اگر با نحوه انتخاب نام در سازمان ثبت احوال کشور آشنایی ندارید، به سامانه الکترونیکی این سازمان مراجعه نمایید.

 

هزینه دریافت کارت پایان خدمت به صورت المثنی، ممکن است در هر سال، متفاوت باشد؛ در ادامه، به توضیح هزینه دریافت این کارت در سال 1400، می پردازیم. این هزینه، هزینه ای است که در سایت پلیس +10 مرکزی، ذکر شده است و لازم است که تمامی دفاتر خدماتی بر اساس این نرخ، اقدام به صدور کارت پایان خدمت، برای اشخاص کنند. لیست هزینه هایی که برای صدور کارت پایان خدمت دریافت می شوند، به شرح زیر می باشند.

 

هزینه عکس بیومتریک :

متقاضیان، برای دریافت کارت پایان خدمت خودشان، می بایست در همان دفاتر پلیس +10، اقدام به گرفتن عکس بیومتریک نمایند. هزینه ای که برای گرفتن عکس بیومتریک در دفاتر خدماتی اخذ می شود، حدود 13 هزار تومان می باشد.

هزینه صدور کارت پایان خدمت :

برای صدور کارت پایان خدمت، اشخاص می بایست با دستگاه کارتخوان موجود در دفاتر خدماتی، اقدام به پرداخت 50 هزار تومان نمایند.

هزینه ارسال کارت پایان خدمت و پیامک :

هزینه پستی و پیامک مربوط به صدور کارت پایان خدمت، حدود 22 هزار تومانبوده که لازم است افراد متقاضی، این مبلغ را در همان دفاتر خدماتی پرداخت کنند.

هزینه کلی :

مجموع هزینه های ذکر شده برای صدور کارت پایان خدمت به صورت المثنی، حدود 85 هزار تومان می باشد. لذا، لازم است که متقاضیان، حتما این مبلغ را به همراه خود داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: جعل کارت پایان خدمت و مجازات آن

زمان دریافت کارت پایان خدمت المثنی

یکی از سوالاتی که برای افراد متقاضی دریافت کارت پایان خدمت المثنی، پیش می آید، این است که پس از ثبت درخواست دریافت کارت پایان خدمت، حدود چند روز باید منتظر دریافت کارت پایان خدمت خود، باشیم؟

به طور کلی زمان دریافت کارت پایان خدمت المثنی، می تواند متفاوت باشد؛ اما طبق توضیحات سازمان نظام وظیفه، معمولا کارت های پایان خدمت، 15 روزه صادر می شوند و برای افراد، ارسال خواهند شد. اما، مدت زمان ارسال پستی مرسوله های سازمانی، بسته به محل سکونت افراد، می تواند تا چند روز کاری، زمان ببرد.

 

افرادی که به تازگی، شناسنامه خود را گم کرده اند، می توانند به صورت غیر حضوری، برای ثبت درخواست شناسنامه المثنی خود اقدام کرده و صدور شناسنامه المثنی جدید از سوی سازمان ثبت احوال، با این درخواست الکترونیکی، انجام می گیرد.

 

حال، با توجه به اینکه امکان طولانی تر بودن پروسه صدور کارت پایان خدمت المثنی، وجود دارد، ممکن است افراد، بیش از 1 ماه منتظر کارت پایان خدمت خودشان باشند. به همین منظور، لازم است که اشخاص، برنامه ریزی های لازم را انجام داده تا در صورت دیر رسیدن کارت پایان خدمت خودشان، با مشکلی مواجه نشوند.

همچنین، اشخاص می توانند با ورود به سایت رهگیری مرسولات سازمانی، اقدام به پیگیری کارت پایان خدمت خود نمایند و از آخرین وضعیت صدور و یا ارسال کارت پایان خدمت خودشان، مطلع شوند و در صورت نیاز، پیگیری های لازم را از طریق دفاتر پلیس +10، انجام دهند.

در صورتی که متقاضیان دریافت کارت پایان خدمت المثنی، آدرس خود را در هنگام ثبت درخواست، به اشتباه وارد کرده باشند، کارت پایان خدمت، به دفاتر پستی عودت داده می شود و این اشخاص، می توانند با مراجعه به دفاتر پستی محل سکونت خودشان، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت صادر شده، نمایند.

 

در ادامه بخوانید: خرید بیمه خدمت سربازی

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد گم شدن کارت پایان خدمت​ در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون گم شدن کارت پایان خدمت پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

1- ✔️نحوه دریافت کارت پایان خدمت المثنی به چه صورت می باشد؟

✔️جهت دریافت کارت پایان خدمت المثنی ابتدا می بایست از گم شدن کارت پایان خدمت خود اطمینان حاصل کنید سپس از طریق مراجعه به مراکز پلیس +10 مراحل دریافت کارت پایان خدمت المثنی را طی کنید که در متن مقاله بیان شده است.

 

2- ✔️مدارک لازم جهت دریافت کارت پایان خدمت المثنی چیست؟

✔️از مدارک لازم برای دریافت کارت پایان خدمت المثنی شناسنامه و کارت ملی شخص را می توان نام برد و در متن مقاله نیز دیگر مدارک مورد نیاز آورده شده است.

 

3- ✔️زمان دریافت کارت پایان خدمت المثنی چقدر طول می کشد؟

✔️زمان دریافت کارت پایان خدمت المثنی بسته به زمان صدور این کارت و ارسال آن توسط شرکت پست برای متقاضیان طول خواهید کشید که در متن مقاله در این مورد توضیحات بیشتری آورده شده است.

منبع : گم شدن کارت پایان خدمت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xpBl
نظرتان را بنویسید