همه چیز درباره سفر به مریخ

همه چیز درباره سفر به مریخ
ذخیره سازی
2
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
بنابر گزارشات منتشر شده توسط مراکز تحقیقاتی مهم دنیا، اولین اکیپ مسافرهای سیاره مریخ در سال 2023 میلادی عازم این سیاره خواهند شد و باقیمانده عمرشان را در این سیاره خواهند گذرانید.

این پروژه که موسوم به پروژه مارس یک (Mars One) می باشد، به واسطه سازمان مارس یک و با هدف گیری انتقال و سکونت انسان بر روی خاک سرخ سیاره مریخ با بکارگیری ترکیبی از فناوری های نوین و کارآمد در دهکده جهانی شروع به فعالیت نموده است؛ سازمان مارس یک (Mars One) در پی اشتراک گذاری کلیه لحظات ماجراجویی و تحقیقات چند ساله اش از راه پخش برنامه‌ای تصویری در تلویزیون با تمامی مردم جهان می باشد. در همین راستا کمپانی هلندی مارس یک (Mars One) اقدام به نام نویسی علاقمندان و داوطلبان شرکت در سفر بی بازگشت به سیاره سرخ نمود.
سفر بی بازگشت



چرایی انتخاب سیاره مریخ برای سفر بی بازگشت

سوالی که ذهن هر کسی را درگیر می سازد این است که چرا سیاره مریخ را برای این سفر برگزیده اند؟!
علت برگزیدن سیاره سرخ این است که بعد از کره زمین، تنها سیاره ای که از بیشترین قابلیت برای سکونت‌ و زندگی در منظومه شمسی برخوردار است همین سیاره می باشد. از طرف دیگر خاک کره مریخ دربرگیرنده مایع حیات یعنی آب می باشد و از هوای تقریبا مناسبی برخوردار می باشد؛ تابش کافی نور خورشید شرایط بهره گیری از پنل‌ خورشیدی را مهیا می سازد و لایه های نه چندان ضخیم جوی نیز یک لایه ی محافظتی در مقابل پرتو افکنی های کیهانی و تابش نور مستقیم ستاره خورشید ایجاد می‌نماید. همچنین ساختار شب و روز آن هم تا حدود زیادی به کره زمین شباهت دارد به طوری که یک روز در این کره 39 دقیقه و 35 ثانیه از یک شبانه روز در زمین بیشتر می باشد.
اسکان در مریخ
نام نویسی پروژه مارس یک

نام نویسی برمبنای اطلاع رسانی مسئولان کمپانی مارس یک، قبل از آغاز رسمی پروژه گزینش داوطلب ها، هزاران متقاضی جهت شرکت در این سفر اعلام آمادگی کرده بودند. پذیرش مقدماتی متقاضیان از دهه اول ماه ژانویه سال 2013 میلادی شروع و پروسه گزینش جهانی متقاضیان به وسیله شبکه های تلویزیون صورت گرفت. این پروژه فقط به پژوهشگران یا افراد برجسته اختصاص ندارد، بلکه کلیه علاقه‌مندان بالای 18 سال سن امکان تقاضای شرکت در میان کلونی طلایه داران استعمار سیاره مونیخ را دارند.
زندگی در مریخ

همه چیز درباره سفر به مریخ
شروط اصلی نام نویسی در پروژه مارس یک

زمان ارائه تقاضانامه ها جهت سفر به کره مریخ تا ماه آگوست سال 2013 بود؛ که از جمله شرط های حیاتی و مهم برای نام نویسی مقدماتی، برخورداری از بهره هوشی خوب و داشتن سلامت جسمانی و روحانی کامل بود. هدف مرکزی و اصلی در این پروژه، برگزیدن حدود 24 تا 40 فضانورد مجرب بود که دوره های لازم را طی کرده باشند، تا بعد از انجام دوره های تمرینی و آمادگی بعد از 7 سال در قالب تیم های چهار نفره رهسپار کره مریخ گردند. کسانی که منتخب میشوند، مطمئن هستند که دیگر بازگشتی به کره زمین نخواهند داشت؛ در این وضعیت این سیاره اقامتگاه و محل اصلی زندگی و فعالیت و مرگ آنها خواهد بود. سفری که به مدت 7 ماه طول خواهد کشید.

نخستین تیم ارسالی، شامل چهار نفر از قاره‌های مختلف جهان از هر دو جنسیت زن و مرد می باشد که بعد از برگزیده شدن و طی کورس های پایانی تمرینات تا پیش از سال 2023 رهسپار کره مریخ می شوند. علت بی بازگشت بودن این سفر عدم وجود فناوری‌های لازم جهت مهیا نمودن سفر بازگشت از این کره می باشد، هزینه های سرسام آور مسافرت و مشکلات فراهم نمودن سوخت و انرژی، متقاضیان نهایی این سفر را برای دریافت یک بلیت تک سفره به سوی سیاره سرخ فراهم خواهد کرد.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/PoRW
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر