فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری

فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری هر سال انتهای دفترچه انتخاب رشته این آزمون قرار می گیرد تا داوطلبان قبل از اقدام به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org، یک مرتبه آن را تکمیل و در صورت داشتن هر گونه سوال پیرامون مفاد مندرج در فرم انتخاب رشته نسبت به آن آگاهی یابند.




مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری از اهمیت بالایی برخوردار است و نحوه عملکرد داوطلبان مجاز شده می تواند تاثیر زیادی در نتیجه نهایی این آزمون داشته باشد . داوطلبانی که پس از انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، دانشگاه های غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس های خودگردان شدند می توانند در زمان مقرر شده فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری 1400 را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org تکمیل نمایند .

به دلیل اهمیت این مرحله به داوطلبان توصیه می کنیم که ابتدا فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری را تکمیل کنند و پس از اطمینان کامل از ترتیب اولویت های رشته محل های انتخابی خود آن را در سایت انتخاب رشته دکتری 1400 ثبت نمایند . در ادامه نکات مهم برای تکمیل فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 را شرح می دهیم .



تکمیل فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
هر داوطلب قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری باید موارد مختلفی را در نظر بگیرد تا شانس بیشتری برای ورود به مرحله بعدی این آزمون یعنی مصاحبه دکتری داشته باشد . به داوطلبان توصیه می کنیم ابتدا دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری را از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دانلود نموده و آن را با دقت مطالعه کنند . در صورت دارا بودن تمامی شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه باید رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400 را با توجه به رشته امتحانی و دوره های مجاز به انتخاب رشته شده ( طبق اطلاعات کارنامه اولیه آزمون دکتری ) استخراج کنند .

حال باید به بررسی فاکتور های علاقه ، مسافت دانشگاه تا محل سکونت ، کیفیت ، اعضا هیئت علمی و شهریه دکتری دانشگاه ها پرداخته و رشته محل هایی که با فاکتورهای گفته شده مغایرت دارند را حذف کنند . پس از انجام مراحل گفته شده باید رشته محل های باقی مانده را اولویت بندی کنند و در فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری بنویسند . متقاضیان باید پس از چک کردن مجدد فرم پیش نویس و داشتن اطمینان کامل به ترتیب اولویت ها ، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه جداگانه ای رشته محل های منتخب خود را وارد فرم اینترنتی کرده و در آخر کد پیگیری 15 رقمی را دریافت کنند .

چنانچه داوطلبی پس از تکمیل فرم انتخاب رشته و دریافت كد پیگیری تمایل به ویرایش انتخاب رشته دکتری داشتند حداکثر تا پایان اتمام زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 فرصت دارند تا تغییرات دلخواه را روی لیست انتخاب رشته خود اعمال کنند .

حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری





لینک دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری 1400 در دوره های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان می توانند فرم پیش نویس انتخاب رشته را از انتهای دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400 پرینت کرده و یا از طریق لینک زیر آن را دریافت نمایند .
















مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ، پاسخگوی تمامی شبهات شما در تمامی مراحل آزمون دکتری باشند . همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آزمون دکتری عضو  کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوید .

در ادامه بخوانید: اشتباهات رایج انتخاب رشته دکتری









سوالات متداول


1- آیا امکان ویرایش معدل در فرم انتخاب رشته آزمون دکتری وجود دارد ؟
خیر . اگر داوطلبی در این مرحله متوجه مغایرت معدل خود شد می تواند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست ثبت کرده مغایرت معدل خود را گزارش دهد .




2- کد رشته محل های متناسب با رشته امتحانی را از کدام بخش می توان استخراج کرد ؟
داوطلبان می توانند کدرشته محل های متناسب با مجموعه امتحانی خود را از دفترچه انتخاب رشته دکتری استخراج نمایند که توضیحات بیشتر در این زمینه در متن مقاله ارائه شده است.




3- چگونه می توان به فرم پیش نویس انتخاب رشته دکترا دسترسی پیدا کرد؟
فرم پیش نویس انتخاب رشته دکتری سراسری در انتهای دفترچه انتخاب رشته قرار گرفته است که نمونه آن در متن مقاله موجود است .

منبع : فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OAKE
نظرتان را بنویسید