تجهیزات پزشکی بدون کنکور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
علاقه مندان به رشته تجهیزات پزشکی، می توانند به صورت بدون کنکور از طریق دانشگاه علمی کاربردی وارد این رشته شوند. آن دسته از داوطلبانی که به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه هایی با اعتبار مدرکی بالاتر هستند، نیز می توانند در رشته مهندسی پزشکی و یا اعضای مصنوعی و وسايل كمكی به صورت با کنکور و بدون کنکور به تحصیل بپردازند.

برای مشاوره تجهیزات پزشکی بدون کنکور






امروزه رشته های زیر مجموعه پزشکی، بهداشت و درمان متقاضیان بسیاری پیدا کرده و توانسته به جایگاه مناسبی میان افراد علاقه مند به تحصیل دست یابد. رشته تجهیزات پزشکی یکی از رشته هایی است که اگر با تجربه و اطلاعات کافی وارد آن شوید، می توانید آینده شغلی بسیار خوبی را برای خود رقم بزنید.

سوالات زیادی از قبیل رشته تجهیزات پزشکی چیست؟ راه های ورود به این رشته کدام است؟ تجهیزات پزشکی چه گرایش هایی دارد؟ بازار شغلی آن در آینده به چه صورت پیش بینی می شود؟ و رشته های مشابه این رشته کدام است؟ از سوالاتی هستند که ذهن افراد را به خود مشغول می سازد. به همین خاطر در ادامه این مقاله تلاش شده تا بتوانیم به تمامی سوالات ممکن در ذهن داوطلبان علاقمند به رشته تجهیزات پزشکی پاسخ دهیم. با ما همراه باشید!



رشته تجهیزات پزشکی بدون کنکور
رشته تجهیزات پزشکی تنها در دانشگاه علمی کاربردی و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به صورت بدون کنکور ارائه می شود که در هر مقطع دارای گرایش های گوناگونی است. طول دوره این رشته در هر یک از مقاطع کاردانی و کارشناسی 2 سال می باشد که مجموعا برای گذراندن هر دو دوره 4 سال زمان لازم است.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی معمولا دوبار در سال و برای هر دو نمیسال اول (مهر) و نیمسال دوم (بهمن) ماه انجام می شود. علاقمندان به رشته تجهیزات پزشکی با توجه به آخرین مدرک تحصیلی خود می توانند در این دانشگاه ثبت نام نمایند.

آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم می باشند، می بایست در مقطع کاردانی به ادامه تحصیل در این رشته بپردازند که شامل گرایش های كاردانی فنی تجهيزات پزشكی-تجهيزات آزمايشگاه تشخيص پزشكی، كاردانی فنی تجهيزات پزشكی-تجهيزات كنترل عفونی و استريليزاسيون، كاردانی فنی تجهيزات پزشكی اتاق عمل، كاردانی فنی صنايع دارويی-توليد دارو، كاردانی فنی صنايع دارويی-كنترل كيفيت می باشد.

دارندگان مدرک فوق دیپلم (کاردانی) می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته و در یکی از گرایش های مهندسی فناوری تجهيزات آزمایشگاه تشخيص پزشكی، مهندسی فناوری تجهيزات پزشكی-اتاق عمل ثبت نام نمایند.



 برای اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی





آینده شغلی و وظایف تکنسین تجهیزات پزشکی
فارغ التحصیلان رشته تجهیزات پزشکی و یا رشته های مشابه و هم سو با آن، می توانند در یکی از حوزه های بیمارستانی، درمانگاهی، شرکت‌های تولیدی تجهیزات پزشکی و... فعالیت نمایند. معمولا تفاوتی بین شغل مهندس پزشکی و تکنسین تجهیزات پزشکی وجود ندارد بنابراین در بیشتر مواقع تکنسین های تجهیزات پزشکی را مهندس پزشکی نیز خطاب می کنند.

یکی از اصلی ترین وظایف یک تکنسین تجهیزات پزشکی اجرای استانداردهای پزشکی، نصب، نگهداری، تنظیم و بهبود طراحی این تجهیزات در بیمارستان ها، درمانگاه ها و محیط های درمانی می باشد.



نمونه وظایف یک تکنسین تجهیزات پزشکی
انجام امور تعیمراتی و راه اندازی تمامی تجهیزات پزشکی
نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی براساس استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان مربوطه
تهیه و اجرای طرح های تجهیزاتی مراکز درمانی
اجرای فرآیندهایی در جهت بهبود کیفیت و عملکرد ماشین آلات پزشکی پزشکی
جمع آوری اطلاعات لازم در زمینه تعمیرات و تهیه لوازم ماشین آلات و دستگاه های پزشکی


یکی از عواملی که تمامی فارغ التحصیلان و حتی محصلان رشته تجهیزات پزشکی به طور جدی بدان فکر می کنند، بازار کار این رشته پس از اتمام دوره تحصیلاتشان می باشد. همانطور که از اسم این رشته پیداست، در بازار کار آن نیز با تمامی تجهیزات و ماشین آلات پزشکی سرو کار دارید. بطور خلاصه می توان گفت فارغ التحصیلان این رشته به استخدام وزارت بهداشت در می آیند یا در مراکز خصوصی که فعالیتشان تولید تجهیزات لازم در خصوص بهداشت و درمان می باشد، مشغول می شوند.



بازار کار فارغ التحصیلان رشته تجهیزات پزشکی
تكنسين تعمير و نگهداری وسايل و تجهيزات اتاق عمل
متصدی فنی وسايل و تجهيزات اتاق عمل (در واحدهای فروش و شركت‌های توليد كننده و وارد كننده تجهيزات، واحد سفارشات و خريد تجهيزات در شبكه سلامت، واحد ترخيص گمرک)


رشته داروسازی امروزه به یکی از رشته های پرطرفدار تبدیل شده که به دلایلی بسیاری از داوطلبان به دنبال راهی برای قبولی در این رشته به صورت بدون کنکور هستند. برای اطلاع از نحوه ورود به رشته داروسازی بدون کنکور، مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: داروسازی بدون کنکور









رشته های مشابه تجهیزات پزشکی
رشته های متفاوتی در دانشگاه های سراسر کشور ارائه می شود که ماهیت برخی از این رشته ها به رشته تجهیزات پزشکی شباهت بسیاری دارد از جمله رشته مهندسی پزشکی. داوطلبان علاقمند به ماهیت و بازار کار رشته تجهیزات پزشکی می توانند در این رشته ها تحصیل کرده و پس از فارغ التحصیلی هم سو با علاقه و رشته تحصیلی خود، وارد بازار کار شوند.

رشته مهندسی پزشکی از جمله رشته هایی است که به دو روش با کنکور و بدون کنکور در تمامی دانشگاه ها اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. لازم به ذکر است پذیرش این رشته در بیشتر واحدهای دانشگاه آزاد و پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی یعنی با توجه به معدل کتبی دیپلم افراد می باشد.



 برخی از رشته ها دارای طرح اختیاری و یا اجباری هستند که داوطلبان رشته های طرح اجباری می بایست طرح رشته خویش را بگذرانند ولی متقاضیان رشته های دارای طرح اختیاری در صورت گذراندن دوره طرح خویش، هم سابقه کاریی در این زمینه کسب کرده و هم مهارتشان در زمینه مذکور افزایش می یابد. رشته مهندسی پزشکی یکی از رشته های درای طرح اختیاری است. برای اطلاع از جزئیات طرح این رشته خواندن مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام طرح مهندسی پزشکی









 کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص  راه های ورود به رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور می باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از تجربیات این کارشناسان در زمینه مورد نظر خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام هیوا از تمامی اخبار مربوط به پذیرش بدون آزمون در رشته تجهیزات پزشکی مطلع شوید.

اگر جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که در کنکور تجربی شرکت کرده و حال می خواهید در انتخاب رشته این گروه آزمایشی شرکت کرده و رشته ای مشابه تجهیزات پزشکی انتخاب نمایید، توصیه کارشناسان هیوا رشته اعضای مصنوعی و وسايل كمكی می باشد.

در ادامه بخوانید: پزشکی بدون کنکور



سوالات متداول


1- اصلی ترین راه ورود به رشته تجهیزات پزشکی بدون کنکور چیست؟
ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی اصلی ترین راه ادامه تحصیل در این رشته می باشد که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است.




2-   آیا ادامه تحصیل در رشته تجهیزات پزشکی و در دانشگاه سراسری به صورت بدون کنکور وجود دارد؟
 خیر، همانطور که در متن مقاله گفته شده، رشته تجهیزات پزشکی تنها در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود که پذیرش آن صرفا به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی است.




3-  فارغ التحصیلان رشته تجهیزات پزشکی در چه زمینه ای می توانند مشغول به کار شوند؟
 همانطور که در متن مقاله گفته شد، یکی از حوزه های فعالیت فارغ التحصیلان این رشته شرکت‌های تولیدی تجهیزات پزشکی بخش خصوصی می باشد.

منبع : تجهیزات پزشکی بدون کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rzB4
نظرتان را بنویسید