هر آنچه که باید از سامانه تصمیم بدانید

هر آنچه که باید از سامانه تصمیم بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
آیا تا به حال اسم سامانه تصمیم به گوشتان خورده است ؟ از این سامانه چه می دانید ؟ اساس بنیان گذاری سامانه تصمیم چیست ؟ سامانه تصمیم در جهت ثبت نام و همچنین شرکت در جلسات مشاوره ای برای برخی از زوجین که تصمیم به طلاق دارند برنامه ریزی شده است .

بی شک زمانی که زوجین تصمیم به طلاق گرفته موانع بسیاری در سر آن ها قرار خواهد گرفت که از جمله این موانع که گاهی نیز پرکاربرد بوده ؛ شرکت در جلسات مشاوره ای پیش از طلاق می باشد . نکته مهم این است که گاهی این جلسات مشاوره ای باعث تغییر تصمیم زوجین شده و به حفظ زندگی آن ها کمک خواهد کرد .

سامانه تصمیم به منظور حفظ بنیان خانواده طراحی شده و به کاهش نرخ طلاق در کشور کمک خواهد کرد ؛ زن و شوهری که تصمیم به طلاق گرفته لازم است در ابتدای مسیر در جلسات مشاوره ای سازمان بهزیستی شرکت کرده و پس از آن اگر همچنان در تصمیم خود مصمم بوده ؛ می توانند به دادگاه مراجعه کنند .



مفهوم سامانه تصمیم
همانطور که گفتیم این سامانه با هدف حفظ بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در کشور بنیان شده که این امکان را می دهد که برخی از زن و شوهر ها از تصمیم خود برای طلاق منصرف شوند . البته برای شرکت در جلسات مشاوره لازم است در سامانه تصمیم به آدرس www.zaman.behzisti.net ثبت نام کرده و سپس در جلسات شرکت کنید .

سامانه تصمیم توسط سازمان بهزیستی کشور به منظور فراهم کردن خدمات روانشناسی و همچنین مشاوره در ارتباط با طلاق و با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ایجاد شده است . 

در واقع زوجین پس از ثبت نام در سایت تصمیم به نزدیک ترین مرکز مشاوره ای بهزیستی ارجاع داده شده و پس از 5 جلسه مشاوره در مورد حفظ زندگی و یا طلاق تصمیم خواهند گرفت . تنها هدف این مراکز حل اختلافات زناشویی و تحکیم خانواده بوده که در صورت عدم حل مشکل به آن ها گواهی عدم سازش داده خواهد شد .

مشاوره پیش از طلاق نه تنها ممکن است سبب حل مشکلات زناشویی زوجین شود بلکه آن ها بهترین و مسالمت آمیزترین راه حل ها را برای مشکلات پیش روی خود یاد می گیرند .  لازم است بدانید سامانه تصمیم تمرکز خود را بیشتر بر افرادی گذاشته که تصمیم به طلاق توافقی گرفته باشند .

و اما خدمات هزینه ای این سامانه به چه شکل است ؟ برخی از زن و شوهرها که در آستانه طلاق بوده و به دلیل مشکلات مالی قادر به شرکت در جلسات مشاوره ای نیستند ؛ می توانند با پرداخت حداقل هزینه در جلسات مشاوره ای این سایت شرکت کنند .

جلسات مشاوره ای پیش از ازدواج 5 جلسه بوده ؛ در نتیجه علاوه بر اینکه روند طلاق را به عقب می اندازند ، به زوجین کمک خواهند کرد بتوانند در مورد زندگی شان بهتر تصمیم بگیرند . طولانی بودن روند طلاق تنها به دلیل حل مشکلات زوجین که نتیجه ضعف مهارت های زندگی و ارتباطی آن ها می باشد ، است .

حتما بخوانید: صفر تا صد طلاق


چطور باید در سامانه تصمیم ثبت نام کرد
همانطور که گفتیم سایت تصمیم با هدف کاهش میزان طلاق و حل مشکلات زناشویی زوجین طراحی شده است ؛ اما ممکن است گاهی نیز موفق نشود . دلیل عدم موفقیت سامانه تصمیم در برخی از موارد تنها به دلیل مشکلات حاد و غیرقابل حل عده ای از زوجین می باشند .

در صورت عدم موفقیت در منصرف کردن زوجین به طلاق ؛ مشاوره می تواند به افراد کمک کرده تا چگونه طلاق را پشت سر گذاشته و کمتر ضربه بخورند ؛ در ادامه نحوه ثبت نام در سایت تصمیم را توضیح خواهیم داد :

در ابتدا برای ورود به سامانه تصمیم باید عبارت سامانه تصمیم را در مرورگر خود جستجو کرده ؛ وارد صفحه ای خواهید شد که عبارت www.zaman.behzisti.net را مشاهده خواهید کرد .



سپس در سایت طلاق توافقی با نقشه کشور مواجه شده که در آن لازم است شهری که در آن زندگی می کنید را انتخاب کنید ؛ دلیل انتخاب محل سکونت شما انجام مراحل پذیرش اولیه ، ارزیابی ، مشاوره ها و همچنین فرآیند طلاق می باشد .



حال باید نوبت خود را بگیرید ؛ باید چهار مرحله ثبت نام ، تاریخ و همچنین زمان پذیرش و تایید اطلاعات و دریافت کد پیگیری را پشت سر بگذارید . نکته مهم این است که در این مرحله باید نوع طلاق ( طلاق توافقی ، طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد ) را مشخص کرده و مشخصات اولیه خود و همسرتان را در فرم پر کنید .



در این مرحله پس از ثبت مشخصات اولیه خودتان و همچنین انتخاب مرکز مشاوره ای باید بر روی ثبت درخواست کلیک کرده ؛ سپس به مرحله انتخاب تاریخ و ساعت می رسید . در تصویر زیر مراکز مشاره ای شهر تهران را مشاهده می کنید :



حتما بخوانید: مراحل طلاق


حال باید نوبت خود را بگیرید ؛ باید چهار مرحله ثبت نام ، تاریخ و همچنین زمان پذیرش و تایید اطلاعات و دریافت کد پیگیری را پشت سر بگذارید . نکته مهم این است که در این مرحله باید نوع طلاق ( طلاق توافقی ، طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد ) را مشخص کرده و مشخصات اولیه خود و همسرتان را در فرم پر کنید .



در این مرحله پس از ثبت مشخصات اولیه خودتان و همچنین انتخاب مرکز مشاوره ای باید بر روی ثبت درخواست کلیک کرده ؛ سپس به مرحله انتخاب تاریخ و ساعت می رسید . در تصویر زیر مراکز مشاره ای شهر تهران را مشاهده می کنید :





لازم است در این مرحله تاریخ و همچنین ساعت پذیرشی را که با برنامه های شما و همچنین همسرتان مطابقت دارد را انتخاب کرده و تایید کنید . طبق تصویر زیر ارائه مدارک شناسایی در هنگام حضور در مرکز مشاوره ای ضروری است .



در این مرحله باید کد پیگیری را دریافت کنید ؛ لازم است در صورت صحت ساعت مشاوره و تاریخ آن ، همچنین مشخصات شما و همسرتان بر روی تایید کلیک کرده تا کد پیگیری را دریافت کنید .



در نهایت

از طلاق و جدایی همیشه به عنوان یک واقع نگران کننده یاد می شود که نه تنها زوجین ، خانواده و اطرافیان از این واقعه ناراحت خواهند شد ؛ اما در برخی از مواقع تنها راه چاره و حل مشکلات زناشویی تنها طلاق می باشد .

طلاق و یا عدم سازگاری زوجین می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در هر زندگی این دلایل متفاوت بوده ؛ اگر مشکلات زناشویی قابل حل بوده در جلسات مشاوره ای حل خواهد شد و در صورت غیرقابل حل بودن آ ن ها رابطه به جدایی ختم خواهد شد .

در ادامه بخوانید: طلاق خطری برای آینده فرزندان



سوالات متداول


1- از سامانه تصمیم چه می دانید ؟
سامانه تصمیم که نام دیگر سایت تصمیم طلاق توافقی می باشد که هدف استحکام خانواده را دارد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .




2- از نحوه ثبت نام در سامانه تصمیم چه می دانید ؟
برای شرگت در جلسات مشاوره ای لازم است در سامانه تصمیم ثبت نام کرده که مراحل آن در متن مقاله توضیح داده شده است .




3- از تاثیرات مثبت سامانه تصمیم چه می دانید ؟
سامانه تصمیم نه تنها به حل مشکلات زوجین کمک خواهد کرد بله هدف آن ها جلوگیری از طلاق می باشد که در متن مقاله به جزئیات بیشتر اشاره شده است .

منبع : هر آنچه که باید از سامانه تصمیم بدانید
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/j1NY
نظرتان را بنویسید