در دو مقاله قبل درباره اصول ساخت سایت فروشگاهی با شما سخن گفتیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی باقی پارامترهای موثر در طراحی سایت فروشگاهی می پردازیم.
5. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.داشتن تصاویر محصول با کیفیت در وب سایت شما، مشکل طولانی مدت کاربران شما را در عدم مشاهده محصولات قبل از خرید برطرف می کند.در یک فروشگاه آفلاین، افراد به صورت حضوری محصول را می بینند و سپس تصمیم به خرید می گیرند.
در حالی که امکان نگهداری یک محصول به صورت آنلاین وجود ندارد، می توان تجربه خرید را با تصاویر باکیفیت محصول از همه جهات افزایش داد.تصاویر با کیفیت ضروری هستند. اگر تصاویر شما تار یا پیکسلی هستند، ممکن است محصولات شما ارزان به نظر برسند. بنابراین، هنگامی که در حال طراحی وب سایت خود هستید، نقطه مرکزی را رزرو کنید تا محصولات خود را با تصاویر با کیفیت برجسته کنید تا یک گالری چشمگیر ایجاد کنید.
به خریداران خود این امکان را بدهید که با داشتن گزینه زوم تصاویر را مشاهده کنند تا بتوانند جزئیات دقیق تری را مشاهده کنند. در صورت امکان، ویدیوهای محصول را اضافه کنید.وقتی ساعتی را در Myntra جستجو میکنید، نمای نزدیک از آن ساعت، تصویر مدلی که ساعت را پوشیده است و تصویری که نشان میدهد بستهبندی چگونه به نظر میرسد را میبینید.به طور مشابه، اگر اقلام لباسی را می فروشید، متوجه خواهید شد که برندها اغلب مدل هایی را دارند که لباس های موجود در تصاویر را به جای تصویر لباس می پوشند.
این نوع صفحه نمایش این ایده را می دهد که وقتی کاربران شما آن را می پوشند، لباس چگونه به نظر می رسد.اینها چند مورد از مهم ترین مواردی است که باید در طراحی وب سایت تجارت الکترونیک خود به خاطر بسپارید. در کنار این موارد، نکات دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام طراحی و راهاندازی وبسایت تجارت الکترونیک خود از آنها مراقبت کنید.گرافیک های خیره کننده وب سایت با Visme ایجاد کنید!
از میان ده ها قالب حرفه ای طراحی شده را انتخاب کنیدآیکون ها، رنگ ها، فونت ها، تصاویر و موارد دیگر را اضافه و تغییر دهیدهر چیزی را متناسب با تصویر برند و نیازهای محتوای خود سفارشی کنیدنکات حرفه ای برای طراحی یک وب سایت تجارت الکترونیک موفقجدای از بهینه سازی طراحی وب سایت تجارت الکترونیک خود، چندین روش برتر وجود دارد که می توانید برای ارائه یک تجربه عالی برای مشتری در فروشگاه خود اتخاذ کنید.
1. به الگوی وبگردی خریداران خود توجه کنید.هنگامی که یک پلت فرم تجارت الکترونیک را برای راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیک خود انتخاب می کنید، مطمئن شوید که از چه نوع CRM می خواهید برای ردیابی بازدیدکنندگان و مشتریان خود استفاده کنید، ایده ای نیز دارید.یک CRM را انتخاب کنید که بتوانید بدون دردسر زیاد با وب سایت خود ادغام کنید. داشتن یک CRM ضروری است زیرا به شما بینش دقیقی در مورد اینکه مشتریان شما بیشترین تعامل را با شما دارند و کجا برند شما را ترک می کنند به شما می دهد.
این بینش ها به شما کمک می کند یک گردش کار خرید طراحی کنید تا هرگونه اصطکاک ممکن است خریداران شما را کاهش دهد. آماده انجام بسیاری از تست های A/B برای وب سایت خود باشید. از برنامهریزی فرمهای اشتراک تا نظارت بر جذب سرنخ، هر عنصر نقشی اساسی در طرح طراحی شما ایفا میکند.
از تغییر موقعیت بنرها و متون گرفته تا تغییر دکمه CTA، چندین تکرار در طراحی وب سایت شما وجود خواهد داشت زیرا با الگوی وبگردی ایده آل خریداران خود آشنا می شوید.
سفر از نقطه A به B ممکن است مانند یک خط مستقیم به نظر برسد، اما قبل از اینکه تصمیم بگیرند دکمه خرید را بزنند، برای مشتریان شما به این سو و آن سو زیاد است. دانستن بیشتر از ترافیک شما همچنین به شما کمک می کند تا قیف وب سایت خود را بهینه کنید. مطمئن شوید که طراحی شما برای آن مجهز است.
2. معاملات را آسان و شفاف کنید.
یکی از مهمترین بخشهای یک وبسایت تجارت الکترونیک، فعالیت تراکنشی است – در اینجا هیچ اصطکاک نمیخواهید.
مشتریان باید از زمانی که دکمه "خرید" را فشار می دهند، تجربه تراکنش روانی داشته باشند. پلت فرم وب سایتی را انتخاب کنید که با درگاه های پرداخت اصلی مانند PayPal یا Stripe ادغام شود، به خصوص اگر به مخاطبان بین المللی می فروشید.
به عنوان مثال، اگر از یک پلت فرم آنلاین SaaS مانند Shopify استفاده می کنید، به محض شروع ساخت وب سایت خود، گزینه تنظیم گزینه های پرداخت را خواهید دید. می توانید Shopify را با PayPal یا Stripe ادغام کنید.
شامل گزینه های پرداخت متعدد مانند PayTM (که در هند بسیار محبوب است)، کارت های بدهی و اعتباری، بانکداری خالص و پرداخت UPI. مشتریان شما باید همه گزینه ها را برای انجام تراکنش پیدا کنند، از جمله گزینه پرداخت در زمان تحویل.
هنگامی که هر درگاه پرداخت را با فروشگاه خود ادغام می کنید، به طور خودکار گردش کار را برای ارسال ایمیل های تأیید فوری برای مشتریان در هر تراکنش تنظیم می کند. این ایمیلهای تأیید برای خریدار بسیار مهم هستند و باید مطمئن شوید که این گردشهای کاری به درستی در جای خود قرار دارند.
جمع بندی
طراحی همه چیز در مورد تکرار است. شما با صفحات ضروری و تنظیمات اولیه انجام شده برای عملکرد یک فروشگاه تجارت الکترونیک شروع می کنید. به آزمایش با تیم خود ادامه دهید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست.
همچنین، مطمئن شوید که طراحی شما با همه دستگاهها سازگار است و برای تعامل دیجیتال در چندین کانال آماده هستید. هر تغییر طراحی با گزارش های تبدیل، محصولات جدید، صفحات فرود و الگوهای مرور مشتری پشتیبانی می شود.
بنابراین، نگران نباشید - شما زمان زیادی خواهید داشت تا طرح خود را تکرار کنید و هر بار آن را به یک نسخه بهتر تبدیل کنید.
اگر به دنبال ایجاد تصاویری خیره کننده برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود هستید، مانند هدر، تصاویر محصول، ویدئوهای بازاریابی، پست های رسانه های اجتماعی، تبلیغات و موارد دیگر، حتما Visme را بررسی کنید.