ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400، ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. ظرفیت پذیرش این دانشگاه با عواملی مانند نیاز آموزش و پروش در 4 سال آینده و خروجی هر رشته محل در سال جاری و ... تعیین می گردد.




دانشگاه فرهنگیان، به دانشگاه هایی گفته می شود که زیر نظر آموزش و پرورش بوده و هدفشان تربیت دبیرانی حاذق و زبده است. در حال حاضر این دانشگاه در سراسر کشور وجود داشته و هر ساله با شرایط و ضوابط خاصی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

مزایای در نظر گرفته شده چه از نظر تحصیلی و چه شغلی سبب شده تا این دانشگاه جزو محبوبترین و پر متقاضی ترین دانشگاه در میان داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری به شمار آید.

یکی از مهم ترین سوالاتی که در خصوص دانشگاه فرهنگیان با آن مواجه هستیم ظرفیت پذیرش این دانشگاه می باشد. از آنجایی که اطلاع از ظرفیت پذیرش این دانشگاه سبب می شود تا داوطلبان بتوانند به راحتی محاسبه کنند که آیا شانس قبولی در این دانشگاه را دارند یا خیر؟ برای اطلاع از ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1400 تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!



ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1400
همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، ظرفیت در نظر گرفته برای دانشگاه فرهنگیان در هر گروه آزمایشی در اختیار داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری قرار می گیرد. البته مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سبب می شود تا داوطلبان از جزئیات دقیق تری مانند ظرفیت پذیرش هر رشته محل از این دانشگاه نیز مطلع گردند.

بومی پذیری، یکی از شرایط اصلی پذیرش دانشگاه فرهنگیان محسوب می شود. به همین دلیل علاقمندان به دانشگاه فرهنگیان در صورت داشتن تمامی شرایط لازم جهت ورود به این دانشگاه، می توانند صرفا رشته های ارائه شده در بوم خود را مطابق دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی شان انتخاب کرده و بر اساس اولویت در فرم انتخاب رشته شان وارد نمایند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در هر یک از گروه های آزمایشی بسیار محدود است. بالا بودن تقاضا برای ورود به این دانشگاه و همچنین محدودیت در پذیرش ( بومی پذیری) و ظرفیت از پیش تعیین شده این دانشگاه از دلایلی است که علاقمندان به این دانشگاه برای رسیدن به هدف خود می بایست بسیار تلاش نمایند.



ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان
گروه آزمایشی ظرفیت پذیرش
ریاضی - فیزیک 3124 نفر
علوم تجربی 4278 نفر
علوم انسانی 11736 نفر
هنر 208 نفر
زبان 653 نفر




ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته به شرح زیر می باشد، به محض مشخص شدن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1400 این مقاله بروز رسانی می گردد.



 اگر علاقمند ورود به دانشگاه فرهنگیان هستید، با مطالعه مقاله زیر می توانید از نکات مهمی که می بایست برای کسب قبولی در این دانشگاه بدان توجه داشته باشید، مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: 15 نکته برای ورود به دانشگاه فرهنگیان





نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1400
پذیرش در دانشگاه فرهنگیان طی دو مرحله ( شرکت در آزمون کتبی و قبولی در مصاحبه) انجام می شود. داوطلبان علاقمند به شغل معلمی برای اطلاع از تمامی شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان، می بایست به مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری پرداخته و در صورت داشتن تمام شرایط گفته شده در این دفترچه اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور نمایند.

 مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 داشتن حداکثر 22 سال تمام (متولدین 78/07/01 به بعد)

البته سازمان سنجش طی انتشار اطلاعیه ای شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان را از 22 سال به 24 سال سن افزایش داد. زیرا ممکن است شرایط سنی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مطابق سال گذشته به 24 سال تغییر کند.

 داشتن حداقل معدل كل لازم دوره متوسطه دوم (معدل سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم) البته این معدل سال گذشته 14 در نظر گرفته شده بود.

برخورداری از سلامت جسمی و روانی متناسب با شغل معلمی

داوطلبان واجد شرایطی که ثبت نام خود را تکمیل نموده اند می بایست در کنکور سراسری حضور یافته و در صورت کسب حد نصاب لازم که همان نمره بالای 6500 است، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شده و مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه ها می باشند.

در مرحله دوم، داوطلبان تا چند برابر ظرفیت هر رشته محل به مصاحبه دعوت شده و پس از گذراندن مراحل مصاحبه و سنجش سلامت جسمانی داوطلب، به تعداد ظرفیت هر رشته محل از میان افراد حاضر در مصاحبه، دسته ای که بالاترین نمره را کسب کرده اند به عنوان قبولی نهایی دانشگاه فرهنگیان تلقی می گردند.

بیشتر بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان









 کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1400، می باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و تمامی سوالات خود در زمینه مذکور را از این کارشناسان بپرسید. همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به دانشگاه فرهنگیان مطلع گردید.



 مقاله زیر راهنمای خوبی برای اطلاع از راه های ورود به رشته تربیت معلم به صورت بدون کنکور به شمار می رود. بنابراین مطالعه آن به علاقمندان شغل دبیری توصیه می گردد.

در ادامه بخوانید: تربیت معلم بدون کنکور









سوالات متداول


1-  ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در رشته تجربی چقدر است؟
 ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان با توجه به عواملی مانند نیاز آموزش و پرورش به دبیر سالانه متغیر می باشد که آمار دقیق آن در متن مقاله گفته شده است.




2- آیا برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، شرایط خاصی لازم است؟
یکی از شرایط لازم جهت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کسب نمره بالای 6500 می باشد، سایر شرایط لازم برای انتخاب رشته در متن مقاله گفته شده است.




3- ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان از چه طریقی قابل مشاهده است؟
این ظرفیت به طور دقیق در دفترچه انتخاب رشته هر گروه آزماشی به تفکیک قرار داده می شود که برای راحتی شما در متن مقاله نیز قرار داده شده است.

منبع : ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wGEr
نظرتان را بنویسید