پوپولیسم راستگرا برزیل را فراگرفت

پوپولیسم راستگرا برزیل را فراگرفت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
منصور
در روز هفتم اکتبر تقریباً 47 درصد رأی دهندگان برزیلی به ژایر بولسونارو در انتخابات ریاست جمهوری رأی دادند. این بدان معناست که تقریباً 50 میلیون برزیلی سیاستمداری دارای لحن رادیکال و پوپولیستی راستگرا که دارای ویژگی هایی همچون اقتدارگرایی، بیگانه هراسی و زن ستیزی است را تأیید کرده اند. آیا موفقیت بولسونارو نشان از فرا رسیدن عصر جدیدی از سیاست ورزی رادیکال راستگرایانه در آمریکای لاتین است؟

در اروپا مسئله اصلی که حمایت از «راست رادیکال» را تشدید می کند، مهاجرت است. معضل مهاجرت به اروپا که با هجوم سیل آسای مهاجران در سال 2015 به اوج رسید، به خط مقدم زندگی عمومی مبدل شده است. با این حال در آمریکای لاتین، شهروندان بیشتر نگران وضعیت اقتصادی و امنیت عمومی خود هستند.

همچنانکه در مورد آمریکا نیز اتفاق افتاد، برنامه دونالد ترامپ نیز مانند پیروزی انتخاباتی او در گرو وفاداری حزبی است.برت رهبران حزب جمهوری خواه ممکن است با شیوه حکمرانی ترامپ مشکلاتی داشته باشند، اما حمایت آن ها برای موفقیت دولت ترامپ حیاتی است. یکی از همین موارد تأیید نامزدی برت کاوانا در دیوان عالی است که پاسخش به اتهام آزار و اذیت جنسی در طول فرایند تأیید صلاحیت، می توانست در وضعیتی کمتر مبتنی بر وافاداری حزبی منجر به رد شدنش شود.

برخلاف ترامپ اما بولسونارو حتی اگر اقدام به رعایت قوانین و هنجارها کند، از یک ماشین حزبی قدرتمند که از او حمایت کند برخوردار نیست. او عضو حزب سوسیال لیبرال است که از هنگام عضویت وی بخش عمده پلتفرم خود را تغییر داده و سیاست های اجتماعی محافظه کارانه تری را پذیرفته است.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6GE9
نظرتان را بنویسید