محتوای آموزشی برنامه شاد برای پیش دبستانی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز پیش دبستانی و مهد کودک ها و با توجه به اهمیت آموزش در این دوره ، اصلاحات و برنامه ریزی هایی برای بارگذاری و ایجاد محتوای آموزشی دوره پیش دبستانی توسط مسئولین مربوطه در نرم افزار شاد در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی می باشد .




نرم افزار آموزشی  شاد در زمینه آموزش و در حیطه آموزش و پرورش برنامه نویسی و ایجاد شده است . نسخه اولیه برنامه شاد با توجه به نبود زمینه های اولیه و استاندارد آموزش مجازی دارای نواقص و ایرادات مورد توجهی بود اما این کمبود ها و مشکلات با بروزرسانی های انجام شده بر روی این نرم افزار برطرف شده است .

این شبکه آموزشی توانسته به یک مدرسه مجازی برای  دانش آموزان در دوره بیماری کرونا و تعطیلی مدارس تبدیل شود و از تعطیلی آموزش و تحصیل دانش آموزان جلوگیری کند . با توجه به اینکه  این شبکه آموزشی تمامی دروس و دوره های تحصیلی را شامل می شود و تمامی موارد مربوط به دانش آموزان و معلمین را دربر می گیرد بنابراین انتظار می رود که برای دوره پیش دبستانی نیز در این  اپلیکیشن ، برنامه ها و  آموزش های مربوط به این دوره قرار بگیرد . 

با توجه به اهمیت دوره پیش دبستانی و مطالب گفته شده در موارد قبل ، پیش بینی می شود که  بخش مشخص و مستقل آموزش و مهارت آموزی برای دوره پیش دبستانی که جدا از سایر دوره های تحصیلی نبوده و با مسائل مربوط به مقاطع تحصیلی دیگر درگیر و با تعطیلی مواجه بوده است نیز در برنامه شاد قرار گرفته و اجرا گردد .

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با اهمیت دلیل ایجاد آموزش پیش دبستانی و همچنین اصول در نظر گرفته شده توسط آموزش و پرورش برای پیش دبستانی آشنا کنیم .



برنامه شاد برای دوره پیش دبستانی
دوره پیش دبستانی دوره ایست که در آن به صورت رسمی و اساسی شکل گیری شخصیت و مهارتهای کودک  آغاز می شود . سن ورود به پیش دبستانی سنین 4 تا 6 سال می باشد و بدلیل اینکه سرعت رشد و یادگیری فرزند شما در این دوره نسبت به سایر دوره های آموزشی بیشتر است مهارت ها و برنامه ریزی های متفاوت تر و اساسی تری برای پیش دبستانی در نظر گرفته شده است.

آموزش ها و مهارت آموزی های پیش دبستان باید به گونه ای باشد که علاوه بر افزایش قدرت یادگیری نوآموز و آموزش های اولیه ، رشد فکری ، خلاقیت ، نوآوری ، اعتماد به نفس ، دقت و قوه کنجکاوی و مشاهده در کودک تقویت و پرورش نمایند .

پیش بینی می شود در بروز رسانی برنامه شاد و اصلاحات در نظر گرفته شده برای تولید و مدیریت محتوای آموزشی و تحصیلی برای دوره پیش دبستانی در نرم افزار آموزشی شاد تمامی این موارد رعایت شده و برای اجرای هرچه بهتر و کامل تر این موارد برنامه ریزی های تخصصی و درستی انجام شود.

البته با وجود اینکه امکانات ابتدایی و اولیه همچون تشکیل گروه و امکان چت کردن برای آموزش دوره پیش دبستان در اپلیکیشن شاد به صورت زیرمجموعه سایر مقاطع تحصیلی قرار گرفته شده و قابل اجرا میباشد ، اما همانگونه که در رابطه با تفاوت موارد آموزشی و اهمیت یادگیری و آموزش و پرورش کودکان در این دوره تحصیلی صحبت شد این مقطع نیازمند ایجاد امکانات وسیع تر و بیشتر و همچنین بصورت جداگانه و مستقل می باشد تا بتوان از این طریق به نتیجه مطلوب و مورد نیاز در آموزش دانش آموزان پیش دبستانی بوسیله برنامه آموزشی شاد رسید . 

با توجه به اهمیت و تاثیر گذاری این بخش از دوره یادگیری و آمادگی برای تحصیل کودکان اصول و قواعدی از سوی آموزش و پرورش جهت آموزش  برای دوره پیش دبستان در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود تمامی این اصول و موارد در بروزرسانی های مربوط به دوره پیش دبستان در برنامه شاد در نظر گرفته شده و اجرا شود .

حتما بخوانید: دانلود برنامه شاد





امکانات پیش بینی شده برای دوره پیش دبستان در برنامه شاد
پیش بینی می شود که در بروزرسانی های مربوط به برنامه شاد در رابطه با دوره پیش دبستانی به موارد زیر جهت اجرای آموزش مجازی و برنامه های تحصیلی نیز پرداخته شود . 

 آموزش ابتدایی و آشنایی اولیه کودکان با حروف الفبا و اعداد

 آموزش اولیه لغات و گسترش دایره لغات کودکان

 آموزش نکات و مسائل بهداشت فردی و اجتماعی

 آموزش ابتدایی حواس پنجگانه و موارد استفاده از آنها

 آموزش ابتدایی اندام های بدن و کاربردها و ویژگی های آنها

 آموزش اولیه و آشنایی کودکان با قوانین و مقررات

 آشنایی مقدماتی کودکان با حقوق شخصی و اجتماعی خود

 آموزش اولیه مسائل اخلاقی، دینی و تربیتی و آشنا کردن کودکان با شخصیت های مذهبی و ملی بصورت مقدماتی

موارد عنوان شده جزء مباحث استاندارد و تاییده شده آموزشی در دوره پیش دبستانی هستند بنابراین انتظار می رود که در کانال ها و محتوا های آموزشی مربوط به این دوره در برنامه شاد رعایت و در نظر گرفته شوند. 



بیشتر بخوانید:  معرفی کانال های برنامه شاد









اقدامات در نظرگرفته شده در برنامه شاد برای پیش دبستان
باتوجه به موارد و دلایل مطرح شده و اهمیت موضوع آموزش و تحصیل به خصوص در دوره پیش دبستانی اقدامات و برنامه ریزی هایی برای بارگذاری و ایجاد محتوای آموزشی در این دوره توسط مسئولین مربوطه در شبکه آموزشی شاد در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی و اصلاح می باشد.







به محض اضافه شدن بخش اختصاصی دوره پیش دبستانی به برنامه شاد در این مقاله محتوای آموزشی آن معرفی و راهنمای تصویری نحوه استفاده از آن قرار داده خواهد شد .







برای اطلاع از آخرین بروزرسانی های برنامه شاد و تغییرات انجام شده در رابطه با آموزش پیش دبستانی در این برنامه عضو کانال تلگرام مدارس ما شده و یا صفحه مدارس هیوا را در اینستاگرام دنبال نمایید . همچنین شما می توانید تمامی سوالات خود مربوط به دوره پیش دبستانی ، ثبت نام ، مدارک مورد نیاز و سایر موارد مربوطه دیگر را از مشاورین مجرب مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید. 



در ادامه بخوانید :  ثبت نام پیش دبستانی









سوالات متداول


1- آیا محتوای تحصیلی و آموزشی مربوط به دوره پیش دبستانی در اپلیکیشن شاد قرار گرفته است؟
فعلا در این برنامه محتوای آموزشی و بخش مربوط به دوره پیش دبستانی قرار نگرفته است اما شنیده ها بیانگر آنست که این تغییرات در دست اقدام بوده و در آینده اعمال خواهند شد.




2- سن مناسب برای ثبت نام پیش دبستانی چه سنی است؟
باتوجه به تفاوت این دوره آموزشی با سایر دوره ها و میزان آمادگی کودکان با این آموزش ها ، طبق گفته مسئولان و کارشناسان مربوطه سن مناسب برای ورود به دوره پیش دبستانی سن 6 سالگی می باشد.




3- آیا در حاضر هیچ گونه امکان آموزشی در برنامه شاد برای دوره پیش دبستانی وجو ندارد؟
در حال حاضر امکانات اولیه مانند ایجاد گروه و چت برای دوره پیش دبستانی در برنامه شاد وجود دارد اما امکانات گسترده تر همچون سایر بخش های مربوط به دوره های تحصیلی دیگر فعلا ایجاد نشده است.

منبع : محتوای آموزشی برنامه شاد برای پیش دبستانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/55Qx
نظرتان را بنویسید