تاریخچه لوگو بنز

تاریخچه لوگو بنز
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
لوگو آنلاین

هنگامی که صحبت از خودروهای مقاوم و بسیار با کیفیت به میان می‌آید در ذهن اکثر ما نامی از مرسدس بنز نقش می‌بندد. مرسدس بنز یکی از شرکت‌های خودروسازی است که به خودروهای سبک و سنگین خود معروف است. این برند مشهور جهانی سازنده خودروهای سواری، کامیون، اتوبوس و انواع وسایل نقلیه بوده که کمک زیادی به صنعت حمل‌ونقل در سطح جهانی کرده است. چیزی که به قدرت و ظرافت این شرکت کمک می‌کند لوگوی آن است. این لوگو که در عین ساده بودن، قدرت را به مخاطبان منتقل می‌کند، پیشینه‌ای طولانی دارد. در این مقاله می‌خواهیم درباره لوگو بنز صحبت کنیم، با لوگوساز آنلاین بیزگو همراه باشید.

معرفی شرکت مرسدس بنز

مرسدس بنز یک برند خودروسازی است که در شهر اشتوتگارت در کشور آلمان واقع شده است. این شرکت اولین بار در سال ۱۹۲۶ توسط کارل بنز، گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ تأسیس شد. در حال حاضر خودروهای این شرکت در کشور آلمان و در پنج قاره تولید می‌شوند. 

این شرکت خودروسازی که تقریباً ۱۰۰ سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد، توانسته نامی شناخته شده در تاریخ خودروسازی از خود برجای بگذارد. شرکت مرسدس بنز تا سال ۲۰۱۸ توانست به فروش بیش از ۲.۳۱ میلیون خودرو دست پیدا کند و به بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای پریمیوم در سراسر جهان تبدیل شود.


لوگوی شرکت مرسدس بنز

لوگوی فعلی شرکت مرسدس بنز که بیش از یک قرن است در سراسر جهان شناخته شده است، یک ستاره سه پر است. ستاره سپر از سال ۱۹۱۶ بخش مهمی از لوگوی مرسدس بنز بوده است. طراح لوگو مرسدس بنز آدولف و پل دایملر بودند. این دو نفر این طرح را از کارت‌پستالی که از پدرشان یعنی گوتلیب دایملر در سال ۱۸۷۲ برای آن‌ها فرستاده بود الهام گرفتند. اما سالیان نسبتا طولانی به تدریج لوگو مرسدس بنز از یک شکل پیچیده به شکل ساده تبدیل شد و ظاهر بی‌نقص و واقعی خود را پیدا کرد.

 لوگوی شرکت مرسدس بنز در واقع منعکس ‌کننده جاه ‌طلبی‌ها و قدرت این شرکت است. ستاره سه پر که در طراحی این نماد استفاده شده در واقع نشان‌دهنده تسلط این شرکت خودروسازی بر زمین، هوا و آب است.

تاریخچه لوگو مرسدس بنز

برای اینکه هر چه بهتر با شکل ظاهری لوگو بنز آشنا شوید تاریخچه لوگو مرسدس بنز را طول سالیان مختلف با هم بررسی می کنیم.

از سال ۱۹۰۲ تا ۱۹٠۹

هنگامی که برای اولین بار یعنی در سال ۱۹۰۲ لوگوی بنز طراحی شد، طراحی آن بسیار ساده بود و فقط شامل کلمه "Mercedes" بود که در داخل یک بیضی افقی با لبه دوتایی قرار می‌گرفت. این حروف با فونت سریف نوشته شده بود و در مرکز قرار داشت. 

حروف کلمه مرسدس از لحاظ ارتفاع کمی ناهموار بودند، به این صورت که لبه‌ها کوچک و در وسط بزرگ بودند. از طرفی دیگر تمام حروف این لوگو با حرف بزرگ و به رنگ خاکستری کمرنگ طراحی شده بودند. بیضی که کلمه مرسدس در آن قرار گرفته بود به رنگ مشکی طراحی شده بود.

اولین لوگو مرسدس بنز

از سال ۱۹٠۹ تا ۱۹۱۶

در سال ۱۹۰۹ بود که طراحی لوگو بنز به طور بسیار قابل توجهی دچار تغییرات بزرگی شد. این بار شرکت مرسدس بنز یک نشان دایره‌ای شکل با کلمه "Benz" و به حروف بزرگ و فونت سریف در وسط آن منتشر کرد. این کلمه مشکی بر روی دایره خاکستری رنگ نوشته شده بود و حاشیه به رنگ مشکی نیز در اطراف آن وجود داشت. این حاشیه نوعی تاج گل به سبک تاج بود. طراحی این مدل از لوگو مرسدس بنز بسیار دقیق‌تر و سنتی‌تر از طراحی قبلی آن بود و کاملاً برای نشان دادن یک برند لوکس طراحی شده بود.

لوگو قدیمی بنز

از سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۲۶

در سال ۱۹۱۶ بود که برای اولین بار نماد ستاره سه پر که امروزه معروف‌ترین نماد شرکت مرسدس بنز است معرفی شد. این ستاره به رنگ سفید و طلایی و در زمینه‌ای قرمز با قاب دایره‌ای ضخیم طراحی شده بود. اگرچه این لوگو کمی ساده‌تر از لوگوهایی بود که قبلاً برای طراحی لوگوی شرکت مرسدس بنز استفاده می‌شد، اما هنوز جزئیات پر زرق‌وبرق زیادی در لوگوی شرکت مرسدس بنز وجود داشت.

معنی آرم بنز

از سال ۱۹۲۶ تا ۱۹۳۳

در نسخه‌ای از لوگو بنز که در سال ۱۹۲۶ طراحی شد، مدیریت شرکت تصمیم گرفت که نام هر دو شرکت ادغام شده با یکدیگر یعنی کلمات "Mercedes" (بالا) و "Benz" (زیر) را در لوگو به کار گیرد. بقیه فضا در این لوگو در یک نوار حاشیه گسترده که به وسیله‌ی تاج گل احاطه شده بود و نشانی از افتخار بزرگ و رهبری است پوشیده شده بود.

دانلود لوگوی مرسدس بنز

از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۸۹

در سال ۱۹۳۳ بود که شرکت مرسدس بنز، شروع به ساده‌ سازی لوگوی خود کرد و مینیمال‌ترین لوگوی خود را طراحی کرد. این طراحی آسان شاید به این علت بود که انتقال این لوگو به وسیله رسانه‌های مختلف راحت‌تر انجام شود. این لوگو از تصویر مرسدس به یک نسخه مینیمالیستی و ساده از ستاره سه پر که در داخل یک نشان دایره بود تشکیل می‌شد.

لوگوی مرسدس بنز چه مفهومی دارد

از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۹

تغییر بعدی در لوگو شرکت مرسدس بنز در سال ۱۹۸۹ انجام شد. در این سال مرسدس بنز یک بار دیگر برای ورود به بازار مدرن و به‌روز ستاره سه پر مشهور لوگوی خود را سه‌بعدی کرد و پالت رنگی آن را به خاکستری تغییر داد. از این سال به بعد بود که نشان آشنای مرسدس بنز برای اولین بار ظاهر شد.

 این ستاره فلزی سه پر در یک دایره قرار دارد که در زیر آن عبارت شرکت‌های موسس یعنی "Mercedes-Benz" با فونت سریف و با حروف ساده و باریک که نشان دهنده یک پیچیدگی منحصربه‌فرد و عالی است حک شده بود. بافت فلزی و براقی که نماد مرسدس بنز داشت کاملاً با لوگویی که امروزه در تبلیغات و یا روی خودروهای این شرکت مشاهده می‌کنید مطابقت دارد.

طراح لوگو مرسدس بنز

از سال ۲۰۰۹ تا به امروز

سال ۲۰۰۹ همان سالی بود که لوگو بنز برای بار آخر دستخوش تغییر شد. این لوگو همان لوگویی است که با جستجو در اینترنت و دانلود لوگو مرسدس بنز متوجه آن می‌شوید. در این طراحی، وزن اضافی‌تری به ستاره سه پر که در دایره قرار داشت، داده شد‌ و آن را تا حدودی شبیه به فرمان ماشین‌های اسپرت یا مسابقه‌ای کرد. این لوگو دیگر دچار تغییرات بسیار زیادی نشد فقط در سال ۲۰۱۱ رنگ خاکستری لوگوی بنز کمی ملایم‌تر شد.

معنی لوگو مرسدس بنز

لوگوی مرسدس بنز چه مفهومی دارد؟

اما سوالی که بسیاری از دوستداران خودرو پس از مواجهه و دیدن لوگو مرسدس بنز از خود می‌پرسد این است که لوگوی مرسدس بنز چه مفهومی دارد؟ 

لوگو بنز برای این شرکت معانی بسیار مختلفی دارد. از طرفی نشان ستاره در دهه ۱۹۲۰ به عنوان ادای احترام به خانواده دایملر به طور رسمی به نماد این شرکت تبدیل شد. دو پسر دایملر این ستاره را به عنوان نشانی از علامتی که پدرشان بر روی نامه‌های خانوادگی خود می‌گذاشت انتخاب کردند.

 همچنین خطوط سنتی ستاره پنج پر کلاسیک که همه ما حداقل برای یک بار هم که شده آن را کشیده‌ایم، کمی تنظیم شد و در نهایت حالت سه پر به خود گرفت. در واقع این ستاره ‌نشان دهنده سه ناحیه‌ای بود که این شرکت در آن‌ها برتری داشت، یعنی وسایل نقلیه این شرکت در آسمان، خاک و دریا همیشه برتری دارند. از طرفی دیگر برخی از افراد می‌گویند که معنی لوگو مرسدس بنز یا همان ستاره سه پر در واقع نشان دهنده کمال هستند. زیرا بسیاری از افراد عدد سه را با ایده‌های عالی مرتبط می‌دانند. همچنین دایره‌ای که این ستاره سه پر را درون خود احاطه کرده است نشان دهنده دستاوردهای اجتماعی است.

بررسی مهم‌ترین عناصر به کار رفته در لوگو مرسدس بنز

لوگو بنز با اینکه طراحی به نظر ساده‌ای دارد، اما عناصر مختلفی در طراحی آن به کار گرفته‌شده‌اند که از جمله آن می‌توان به نماد، فونت، رنگ و... اشاره کرد. در نتیجه برای اینکه کمی دقیق‌تر شویم باید این عناصر را به دقت بررسی کنیم:

نماد

نماد یا معنی آرم بنز که یک ستاره سه پر نقره‌ای است، در واقع نشان دهنده قدرت و قابلیت اطمینان فوق‌العاده و باورنکردنی خودروهای شرکت مرسدس بنز است. این نماد به این معنی است که خودروسازان این شرکت تعهد بسیار زیادی نسبت به وسایل نقلیه خود و قدرت آن‌ها دارند.

آرم بنز

رنگ

در چند دهه اول از طراحی لوگو مرسدس بنز رنگ‌ها و سایه‌های آن چندین بار دچار تغییراتی شدند. در ابتدای کار رنگ نشان ستاره سفید، قرمز، طلایی، سیاه و خاکستری بود. اما در طول سالیان مختلف شرکت مرسدس بنز لوگوی خود را با نسخه‌های دیگری جایگزین کرد. در حال حاضر شناخته‌شده‌ترین نماد مرسدس بنز در این روزها رنگ نقره‌ای با بافت ساده‌ای دارد. از جمله رنگ‌های مختلفی که در لوگوی شرکت مرسدس بنز به کار رفته است می‌توان به آبی تیره، آبی فیلی، آبی مایل به خاکستری، خاکستری فیورد، خاکستری آلومینیومی، سفید و مشکی اشاره کرد.

فونت

فونت لوگو بنز در طول چندین سال دچار تغییراتی شده است. در سال‌های اولیه این فونت خیلی عجیب و به نوعی غیرعادی بود. به این صورت که در آن حروف بزرگ‌تر به سمت مرکز کلمه متمایل بودند. اما امروزه شرکت مرسدس بنز فقط از حروف انحصاری مرسدس بنز استفاده می‌کند. فونت به کار گرفته شده در این نماد سریف ساده است که ظرافت و خاص بودن را نشان می‌دهد.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KMEx
مطلب بعدی
لوگو رنو
نظرتان را بنویسید