آبرسانی پوست چیست و چگونه انجام میشود؟

آبرسانی پوست چیست و چگونه انجام میشود؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
نیوشا

آبرسانی پوست یا هیدراتاسیون پوست فرآیند افزودن و حفظ رطوبت در لایه بیرونی پوست به نام لایه شاخی پوست است. این مهم است زیرا به نرم، صاف، چاق و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست کمک می کند و همچنین به حفظ ظاهری سالم و جوانسازی پوست کمک می کند. آبرسانی پوست از طریق ترکیبی از عوامل داخلی مانند سطح هیدراتاسیون در بدن و عوامل خارجی مانند استفاده از مرطوب کننده ها و سایر محصولات مراقبت از پوست حاصل می شود. آبرسانی مناسب پوست به جلوگیری از خشکی، پوسته پوسته شدن، التهاب و پیری زودرس کمک می کند و در عین حال یک سد محافظ به پوست اضافه می کند.تفاوت پوست کم آب و پوست خشک چیست؟

پوست کم آب و پوست خشک اغلب به جای هم استفاده می شوند، اما در واقع دو حالت متفاوت هستند.

  1. پوست خشک: نوعی پوست است که فاقد چربی یا سبوم است که وظیفه نرمی و لطافت پوست را بر عهده دارد. این به دلیل ژنتیک، سن یا عوامل محیطی مانند آب و هوا یا محصولات خشن رخ می دهد. افرادی که پوست خشک دارند معمولا پوسته پوسته شدن، بافت خشن و تیرگی را تجربه می کنند.
  2. از طرف دیگر پوست دهیدراته وضعیتی است که در آن پوست فاقد آب یا رطوبت است. این ممکن است برای هر نوع پوستی اتفاق بیفتد، حتی آنهایی که پوست چرب دارند. کم آبی می تواند به دلیل عوامل داخلی مانند کمبود آب مصرفی یا عوامل خارجی مانند قرار گرفتن در معرض هوای خشک، گرمایش مرکزی/تهویه مطبوع، الکل، کافئین یا محصولات خشن رخ دهد. نشانه های پوست کم آب شامل سفت شدن، زبری، تیرگی و خطوط ریز است.

به طور خلاصه، پوست خشک فاقد چربی است، در حالی که پوست کم آب فاقد آب است.

https://hermocha.com/

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7NL1
نظرتان را بنویسید