ثبت نام آزمون دکتری 1401

ثبت نام آزمون دکتری 1401
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های کشور می بایست در آزمون دکتری که به صورت یکپارچه توسط سازمان سنجش برگزار می شود ثبت نام و شرکت نمایند . امکان ثبت نام آزمون دکتری 1400 از طریق سایت sanjesh.org یکبار در سال برای داوطلبان فراهم می شود و متقاضیان می توانند در صورت دارا بودن شرایط درج شده در دفترچه ثبت نام دکتری ، هزینه ثبت نام را پرداخت و فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل نمایند .




آزمون دکتری به منظور ورود علاقه مندان به دانشگاه های سراسری و آزاد در 7 گروه آزمایشی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی و منابع طبیعی ، هنر ، دامپزشکی و زبان برگزار می شود . علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع دکتری می بایست به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه ها در موعد مقرر نسبت به ثبت نام آزمون دکتری که طبق روال سالیان گذشته توسط سازمان سنجش صورت می پذیرد ، اقدام نمایند .

داوطلبان با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون دکتری 1400 می توانند اطلاعات مورد نیاز مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را وارد فرم اینترنتی کنند . با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد در چند سال گذشته کلیه متقاضیان دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد باید در آزمونی هماهنگ که سازمان سنجش برگزار می کند شرکت کرده و برای دستیابی به تراز قابل قبول با یک دیگر به رقابت بپردازند یعنی ثبت نام مجزایی برای داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد برگزار نخواهد شد . در ادامه به بررسی شرایط ، زمان ، مدارک و نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400 می پردازیم .







شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1400
متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد سال 1400 موظفند شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری را که از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود را دانلود و با دقت مطالعه کرده تا از ضوابط این آزمون مطلع گردند . شروط مختلفی برای داوطلبان آزمون دکتری در نظر گرفته شده است که از مهم ترین آن ها می توان به فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 1400 اشاره کرد .

حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون دکتری





زمان ثبت نام آزمون دکتری 1400
سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون دکتری 1400 برای متقاضیان تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد است که هر ساله برنامه زمانی برگزاری این آزمون را در سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند . طبق جدول زمانبندی منتشر شده از سوی این سازمان در سال های اخیر معمولا امکان ثبت نام آزمون دکتری در نیمه اول آذر ماه برای داوطلبان فراهم می شود .




به محض انتشار زمان ثبت نام آزمون دکتری 1400 این مقاله به روز رسانی خواهد شد .












مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1400
همزمان با آغاز ثبت نام آزمون دکتری 1400 فرم اینترنتی ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و آن ها باید اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایند . اطلاعاتی که در فرم ثبت نام درج می شود باید کاملا درست و بدون اشتباه باشد ، بنابراین توصیه می کنیم داوطلبان ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری را دانلود و به صورت آزمایشی تکمیل نمایند ، سپس کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری 1400 را خریداری کرده و فرم اینترنتی اصلی ثبت نام را پر کنند . داوطلبان موظف اند قبل از هر اقدامی مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون دکتری را آماده نمایند تا در حین ثبت نام دچار مشکل نشوند .

حتما بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری







نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1400
داوطلبان آزمون دکتری باید برای ثبت نام ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org رفته و دفترچه ثبت نام آزمون دکتری را دانلود و مطالعه نمایند . پس از مطالعه دقیق دفترچه باید مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون را حاضر و هزینه ثبت نام را به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنند . در صورت موفقیت آمیز بودن پرداخت هزینه ثبت نام ، سیستم یک سریال 12 رقمی به داوطلب می دهد که برای تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام مورد نیاز است . حال کافیست داوطلب اطلاعات مورد نیاز از جمله نام ، نام خانوادگی ، شماره ملی ، سهمیه آزمون دکتری و .... را وارد فرم ثبت نام کند و اگر تمامی اطلاعات به درستی وارد شده باشد ، سامانه برای هر داوطلب یک کد پیگیری صادر می کند .

لازم به ذکر است که با توجه به ادغام ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1400 با دکتری سراسری ، متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد نیز باید در کنکور دکتری سراسری 1400 که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، ثبت نام کنند و دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1400 به صورت جداگانه منتشر نخواهد شد . نحوه صحیح مطالعه و استفاده از منابع آزمون دکتری 1400 برای آمادگی هرچه بهتر کنکور دکتری ، از جمله مواردی است که مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی در اختیار داوطلبان قرار دهند .






سوالات متداول


1-  آیا می توان در آزمون دکتری دو رشته امتحانی ثبت نام کرد ؟
 خیر ، داوطلبان آزمون دکتری تنها مجاز به انتخاب یک رشته امتحانی هستند و امکان انتخاب دو رشته امتحانی به صورت همزمان وجود ندارد .




2-  برای قبول شدن در آزمون دکتری صرفا شرکت در آزمون کتبی کفایت میکند یا باید مراحل دیگری طی شود ؟
 آزمون دکتری بر خلاف سایر آزمون های مقاطع قبلی ، از مراحل آزمون کتبی ، انتخاب رشته و مصاحبه دکتری تشکیل شده است و داوطلبان باید برای قبولی نهایی در یک رشته محل نمره لازم هر مرحله را کسب نمایند .




3-  دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای ثبت نام در آزمون دکتری می بایست چه معدلی را وارد نمایند ؟
 داوطلبانی که تا آخر شهریور 1400 فارغ التحصیل می شوند ، لازم است علاوه بر درج معدل مقطع کارشناسی ، میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده‌ شده در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ ای را حداکثر تا آخر شهریور 99 درج نمایند البته باید فرم تایید فرم معدل را تکمیل نموده و نزد خود نگه دارد .

منبع : ثبت نام آزمون دکتری 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8yAW
نظرتان را بنویسید