نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ac.ir، پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته و تنها برای آن دسته از داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شدند، امکان پذیر است.




پس از انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری 1401 توسط سازمان سنجش، داوطلبان از وضعیت مجاز بودن خود برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مطلع می شوند. در صورتی که داوطلب دارای شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باشد، می تواند فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 را تکمیل کند. در این مرحله امکان انتخاب حداکثر 80 کد رشته محل برای داوطلب وجود دارد و نحوه چینش این انتخاب ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورت اشتباه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد داوطلب از کسب رتبه قبولی بازمانده و شانس خود را برای ورود به این مقطع از دست می دهد. از این رو تحلیل صحیح نتایج اولیه آزمون دکتری و اطلاع از نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401، مسیر درست را به داوطلب نشان داده و شانس قبولی او را افزایش می دهد.

عوامل بسیاری در این مرحله موثر می باشند که شناخت آن ها انتخاب رشته ای اصولی و حساب شده را برای داوطلبان به ارمغان می آورد. در این مقاله توضیحاتی مختصر پیرامون زمان، شرایط و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 ارائه کرده ایم.



زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 به فاصله کمی بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری آغاز می شود. مهلت انتخاب رشته معمولا پس از اتمام آن به مدت چند روز تمدید می شود که در این مدت داوطلبان فرصت دارند فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را تکمیل نمایند.

با توجه به روند سال های گذشته پیش بینی می شود انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 در اردیبهشت ماه برگزار شود. علاقه مندان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوند.





به محض اعلام زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 این مقاله به روز رسانی خواهد شد.



بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401


شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
شرکت در مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شرایطی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به ثبت نام آزمون دکتری، شرکت در جلسه کنکور، مجاز شدن به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد (کسب حدنصاب لازم) اشاره کرد.



نتایج اولیه آزمون دکتری 1401 توسط سازمان سنجش و از طریق سایت sanjesh.org برای تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون دکتری اعلام خواهد شد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 می توانند به صورت مجزا از داوطلبان دانشگاه های سراسری، پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.




راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می بایست در زمان مقرر شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش ، به سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد رفته و فرم اینترنتی انتخاب رشته را پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام در مرحله انتخاب رشته این دانشگاه تکمیل کنند . توصیه می شود داوطلبان قبل تکمیل این فرم حتما دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 را دانلود کرده و با دقت مطالعه کنند . در ادامه نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 را شرح می دهیم.



راهنمای تصویری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401



1. داوطلبان باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند.






2. انتخاب لینک "انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی 1401 دانشگاه آزاد اسلامی"






3. داوطلبان باید در کادر شماره 1 کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد مندرج در انتهای کارنامه اولیه دکتری و در کادر شماره 2 کد ملی را وارد کنند تا وارد صفحه بعدی شوند .






4. پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401






5. درج کدرشته محل های مورد علاقه با توجه به رشته امتحانی داوطلب







6. مشاهده رشته محل های انتخابی و دریافت کد رهگیری







پس از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401، سایت یک کد رهگیری به هر داوطلب می دهد و داوطلبان موظف اند در نگه داری آن تا پایان مراحل این آزمون کوشا باشند. همچنین مرکز سنجش و پذیرش به دلیل درخواست های مکرر داوطلبان و سرنوشت ساز بودن این مرحله، امکان ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 را نیز برای داوطلبان فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401









مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تمامی شرایط ، ضوابط و قوانین شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را طی انتشار دفترچه ای با عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 در اختیار متقاضیان قرار می دهد . هر داوطلب موظف است این دفترچه را با دقت مطالعه کرده تا در مراحل بعدی یعنی مصاحبه و ... دچار مشکل نشوند.

داوطلبان می بایست در صورت دارا بودن شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، حداکثر 80 کدرشته محل را با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب کرده و در زمان انتخاب رشته و پس از پرداخت هزینه تعیین شده، وارد فرم اینترنتی نمایند .

سوالی که برای بسیاری از داوطلبان این آزمون پیش می آید ترتیب اولویت های انتخابی است که باید متذکر شویم ترتیب اولویت های انتخابی در مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 بی تاثیر اما در پذیرش نهایی موثر است . یعنی اگر داوطلبی حدنصاب دعوت به مصاحبه تمامی کدرشته محل های انتخابی خود را کسب کرده باشد می تواند به مصاحبه هر یک برود و محدودیتی در دعوت به مصاحبه وجود ندارد .

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد پس از بررسی نهایی برای اعلام اسامی پذیرفته شدگان به سازمان سنجش ترتیب اولویت های هر داوطلب را نیز بررسی می کند، به این معنی که داوطلب در اولین کد رشته محلی که نمره حد نصاب آن را کسب کرده باشد، پذیرفته خواهد شد. از این رو توصیه می کنیم انتخاب ها را بر اساس فاکتورهایی همچون علاقه ، کیفیت ، هیئت علمی، مسافت دانشگاه تا محل سکونت و شهریه دکتری دانشگاه آزاد در فرم انتخاب رشته دکتری این دانشگاه وارد نمایید.

داوطلبان می توانند به منظور تکمیل فرم انتخاب رشته خود ابتدا از نرم افزار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هیوا استفاده نمایند و پس از اطمینان از ترتیب اولویت های خود ، رشته محل های مورد علاقه را وارد سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد کنند.










مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 را به بهترین نحو ممکن برای علاقه مندان تکمیل نمایند. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق خطوط تلفن ثابت با مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید.

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هیوا



سوالات متداول


1- هر داوطلب امکان انتخاب چند کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد دارد ؟
داوطلبان می توانند حداکثر 80 کدرشته محل را با توجه به رشته امتحانی خود در فرم انتخاب رشته وارد کنند .




2- آیا انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد رایگان است ؟
خیر . انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تنها در صورت پرداخت هزینه برای داوطلبان امکان پذیر بوده که در این مطلب راهنمای تصویری آن ارائه شده است .




3- آدرس سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چیست ؟
داوطلبان می توانند به منظور پرداخت هزینه و تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه نمایندکه آدرس سایت و راهنمای تصویری انتخاب رشته در متن مقاله ذکر شده است .

منبع : نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/41P1
نظرتان را بنویسید