ثبت نام سرباز معلم

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
هر ساله بسیاری از مشمولان واجد شرایط، برای خدمت به عنوان سرباز معلم استخدام می شوند. با توجه به اینکه زمان اعزام سربازان معلم 1400 از تیر ماه آغاز می شود، پیش بینی می شود زمان ثبت نام سرباز معلمی نیز از اواخر فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت ماه آغاز گردد.




سرباز معلمی یکی از امریه های نظام وظیفه است که بسیار پرطرفدار بوده و دارای مزایای بسیاری است. به طور مثال کسانی که امریه آموزش و پرورش را دریافت می کنند حقوق بیشتری نسبت به دیگر سربازان می گیرند. برای سرباز معلم شدن زمان خاصی در نظر گرفته شده است که داوطلبان می بایست در آن مدت زمان مشخص به ثبت نام پرداخته و پس از مطالعه شرایط ثبت نام برای سرباز معلم شدن اقدامات لازم را انجام دهند.

شاید برای بعضی از مشمولان در رابطه با نحوه ثبت نام سرباز معلمی 1400 سوال پیش بیاید و ندانند چه زمانی برای ثبت درخواست این امریه اقدام کنند. به دلیل اهمیت بالای امریه سرباز معلمی در آینده مشمولان، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با زمان ثبت نام سرباز معلمی و نحوه ثبت نام سرباز معلمی آشنا کنیم.



زمان ثبت نام سرباز معلمی 1400
از جمله شرایطی که مشمولان می بایست برای دریافت سرباز معلمی سال 1400 داشته باشند، این است که تاریخ اعزام به خدمت این مشمولان در ماه های تیر، مرداد و شهریور ماه سال 1400 باشد. یعنی مشمولان در این تاریخ ها برای خدمت سرباز معلمی فرستاده می شوند.

بر این اساس پیش بینی می شود زمان ثبت نام سرباز معلمی تقریبا در اردیبهشت ماه باشد. البته مهلت ثبت نام سرباز معلمی حدودا یک دوره یک هفته ای است. مشمولانی که دارای شرایط دریافت سرباز معلمی هستند، می توانند در زمان مشخص شده اقدام به ثبت نام این امریه کرده و بعد از ثبت نام منتظر جواب پذیرش آن باشند.







لازم به ذکر است که سربازان معلم مانند دیگر سربازها باید یک دوره آموزشی سربازی را بگذرانند که این دوره قبل از شروع سال تحصیلی سال 1400 برگزار خواهد شد. مدت زمان خدمت سربازان معلم نیز 24 ماه تمام است و هیچ کسری برای دریافت امریه آموزش و پرورش قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: امریه سربازی



نحوه ثبت نام سرباز معلمی 1400
دریافت هر نوع امریه ای نیازمند اطلاعاتی است که باید قبل از هر اقدامی از آن ها اطلاع داشته باشید. برای دریافت امریه آموزش و پرورش و سرباز معلم شدن باید بدانید که نحوه ثبت نام سرباز معلمی چگونه است؟



قبل از هر اقدامی برای دریافت امریه آموزش و پرورش، باید در زمانی که فراخوان جذب سرباز معلم داده شد، نسبت به میزان ظرفیت پذیرش استان خود اطلاعات لازم را کسب کنید. لازم است بدانید که هر استان یک سری رشته های خاص را برای سرباز معلمی می پذیرد که قبل از ثبت نام باید از آن ها مطلع باشید.



بعد از اینکه اطلاعات لازم در خصوص رشته و میزان ظرفیت مورد نیاز استان خود پیدا کردید، می توانید نسبت به آماده کردن مدارک مورد نیاز برای طی کردن مراحل امریه سربازی اقدام کنید. البته دقت کنید که در سال 1400 تنها مشمولانی می توانند در طرح سرباز معلمی ثبت نام کنند که دارای مدرک کارشناسی به بالا باشند.



یکی از شرایطی که می تواند شما را به سرباز معلم شدن نزدیک کند، داشتن عضویت فعال در بسیج است. اگر عضویت فعال در بسیج دارید، نسبت به مدارک مورد نیاز آن اقدام کنید و در زمان ثبت نام به مرکز مربوطه تحویل دهید.



اگر تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت نام امریه سرباز معلمی را آماده کرده اید، می توانید در زمان ثبت نام امریه سربازی که توسط سازمان آموزش و پرورش اعلام می شود به یکی از اداره های آموزش و پرورش استان خودتان مراجعه کرده و مدارک لازم را به آن ها تحویل دهید. ثبت نام در امریه سرباز معلمی تنها به صورت حضوری انجام شده و هیچ سایت اینترنتی برای ثبت نام سرباز معلمان وجود ندارد.



اگر در ثبت نام اولیه شما مشکلاتی از قبیل مدرک تحصیلی وجود نداشت، وارد مراحل بعدی ثبت نام امریه سرباز معلمی خواهید شد.



مراحل بعدی دریافت سرباز معلمی با امتیاز بندی مشمولان شروع می شود. اگر امتیاز شما مناسب بود می توانید برای مصاحبه حضوری اقدام کنید. همچنین، سازمان آموزش و پرورش تحقیقات محلی برای شناخت هر چه بهتر مشمولان را نیز انجام می دهد.



در نهایت، اگر تمام مراحل ثبت نامی شما درست انجام شد و اداره آموزش و پرورش شما را برای اعزام به خدمت سربازی به صورت سرباز معلمی مناسب دانست، در جوابیه نهایی اسم شما اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت امریه سربازی


مشاوره ثبت نام سرباز معلمی 1400
از آنجایی که امریه سرباز معلمی یکی از امریه های پرطرفدار نظام وظیفه می باشد، قصد داریم شما را با یک سری نکات مهم در رابطه با این امریه آشنا کرده تا اگر قصد دریافت این امریه را دارید، شانس قبولیتان را افزایش دهید.



قبل از اینکه اقدام به دریافت امریه سرباز معلمی کنید، باید بدانید که زمان اعزام شما باید در ماه های تیر، مرداد و شهریور ماه باشد. بنابراین در هنگام ثبت نام، شما باید دفترچه اعزام به خدمت را پست کرده باشید و برگه تاریخ اعزام خود را تحویل دهید.



اگر بسیار علاقه مند به دریافت سرباز معلمی هستید، سعی کنید در ماه قبل از شروع فراخوان اصلی نسبت به کسب اطلاعات در رابطه با رشته های مورد نیاز استان خودتان اقدام کنید.



حتما در مدت زمان مشخص شده برای ثبت نام سرباز معلمی اقدام کنید. سعی کنید که زمان ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنید تا مشکلی از جهت اتمام زمان ثبت نام برای شما پیش نیاید.



بعد از اینکه ثبت نام اولیه خود را انجام دادید، برای مصاحبه حضوری آماده شوید. مصاحبه حضوری امریه سرباز معلمی بسیار حائز اهمیت است که اگر آن را با موفقیت به اتمام برسانید، می توانید به عنوان یک سرباز معلم، خدمت سربازی خود را انجام دهید.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا هر گونه اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام در امریه سرباز معلمی را به مشمولان ارائه داده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آن ها را برای دریافت این نوع از امریه راهنمایی نمایند.

در ادامه بخوانید: پذیرش سربازی



سوالات متداول


1- زمان ثبت نام امریه سرباز معلمی از چه تاریخی آغاز می شود ؟
ثبت نام سرباز معلمی معمولا در فروردین ماه هر سال صورت می گیرد که اطلاعات جزئی آن در متن مقاله موجود می باشد.




2- نحوه ثبت نام در امریه سرباز معلمی چگونه می باشد ؟
ثبت نام در امریه سرباز معلمی دارای شرایط خاصی بوده که از جمله آن داشتن رشته مورد نظر مشمول می باشد. در متن مقاله نحوه دریافت امریه سرباز معلمی به طور کامل توضیح داده شده است.




3- مدارک لازم برای دریافت امریه سرباز معلمی چیست ؟
مطابق متن مقاله، برای سرباز معلم شدن در ابتدا باید دفترچه اعزام به خدمت را پست کرده و پس از طی کردن مراحل ذکر شده در مقاله منتظر جواب امریه خود باشید.

منبع : ثبت نام سرباز معلم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/owYk
نظرتان را بنویسید