رابطه جنسی بعد از سقط جنین

رابطه جنسی بعد از سقط جنین
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
در زمان بارداری به دلایل گوناگونی ممکن است سقط صورت بگیرد. به ویژه در سه ماهه اول بارداری سقط رایج تر می باشد. بعد از سقط جنین تا مدتی زن هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی آمادگی برقراری رابطه جنسی ندارد. سوالی که برای بسیاری از زوجین پیش می آید و دنبال جواب آن هستند این است که زمان رابطه جنسی بعد از سقط جنین چه موقع می باشد؟ تعیین این زمان به وضعیت روحی و جسمانی زن بستگی دارد و برای همه افراد یکسان نمی باشد. اما در تعیین زمان سکس بعد از سقط یک سری پارامترها وجود دارد که باید به آن ها توجه کنیم تا بدانیم چه زمانی برای نزدیکی بعد از سقط جنین آماده هستیم.



بهترین زمان برقراری رابطه جنسی بعد از سقط جنین
تعیین زمان رابطه جنسی بعد از سقط جنین به میزان زیادی بستگی به خود افراد دارد و نمی توان یک زمان کلی مشخص کرد که همه از آن پیروی کنند. برای سکس بعد از سقط جنین باید توجه کرد که زوجین از نظر جسمی و روحی آمادگی برقراری رابطه جنسی را داشته باشند.

از لحاظ فیزیولوژیک برای سکس بعد از سقط جنین باید تا زمانی که خون ریزی ناشی از سقط قطع می شود صبر کرد و بهتر است حداقل یک دوره قاعدگی بگذرد. گروهی دیگر اعتقاد دارند به ویژه در زمان هایی که مدت بارداری طولانی بوده است زوجین برای برقراری رابطه جنسی باید شش هفته صبر کنند.

بعد از سقط جنین دهانه رحم باز می باشد و این مسئله باعث می شود بیش تر در معرض آلودگی ها عفونی قرار بگیرد. در نتیجه در این دوره باید از برقراری سکس خودداری کرد تا زن مبتلا به بیماری های جنسی و عفونی نشود. همچنین در این زمان باید از وارد کردن هر چیزی به درون مهبل مانند تامپون خودداری کرد.

بعضی از خانم ها برای رابطه جنسی داشتن بعد از سکس باید صبر کنند تا تمام بافت های جنینی از بدن آن ها خارج شود. پزشک می تواند با تجویز برخی از داروها سرعت دفع آن ها را افزایش دهد. یکی دیگر از راه های خارج کردن بافت های جنینی انجام جراحی می باشد.

یکی دیگر از کارهایی که باید قبل از نزدیکی بعد از سقط جنین انجام دهیم آزمایش لگنی می باشد.

از لحاظ روحی نیز زمان می برد تا افراد بخواهند با مسئله سقط کنار بیایند. این ضعف و افسردگی و اضطراب بعد از سقط جنین رو میزان میل جنسی اثر می گذارد. در این زمان درک شریک جنسی ضروری می باشد. در این زمان صادق بودن در رابطه با احساسات، نگرانی ها و ترس ها باعث می شود شرایط بهتر پیش برود.

حتما بخوانید: نشانه های سقط جنین در ماه های اول بارداری


خطرات برقراری رابطه جنسی بعد از سقط جنین چیست
در بخش قبلی نکاتی را بررسی کردیم که با توجه به آن ها می توانید تصمیم بگیرید چه زمانی بعد از سقط جنین رابطه جنسی برقرار کنید. اما ممکن است سوال پیش بیاید که اگر بدون توجه به این نکات در زمانی که مناسب نیست رابطه جنسی را شروع کنیم چه می شود و خطر سکس بعد از سقط جنین چیست ؟

بعد از سقط جنین دهانه رحم باز می باشد. این موضوع باعث می شود که اگر رابطه جنسی بعد از سقط جنین در زمان نامناسبی صورت بگیرد خانم ها به عفونت های رحمی مبتلا شوند. گاهی اوقات این عفونت ها پیش رونده هستند و عفونت لگنی را به دنبال خواهند داشت. گاهی اوقات این عفونت ها می توانند جان خان را به خطر بیندازند و باعث مرگ او شوند.

محدودیت رابطه جنسی بعد از سقط جنین تنها به دلیل مشکلات فیزیولوژیکی نمی باشد. بلکه بعد از سقط جنین زوجین به ویژه خانم ها از لحاظ روحی شرایط مناسبی ندارند و ممکن است دچار افسردگی، ترس و اضطراب شوند. در این زمان میل جنسی فرد پایین می آید و اگر طرف مقابل نسبت به این موضوع درک و آگاهی نداشته باشد و عدم رابطه جنسی را ناشی از عوامل دیگر بداند ممکن است رابطه آن ها دچار مشکل شود و زندگی زوجین از هم پاشیده شود.

برای جلوگیری از خطرات نزدیکی بعد از سقط جنین لازم است که به پزشک مراجعه کرد و آزمایش ها و مراقبت های لازم را انجام داد. یکی از این آزمایش ها که بسیار اهمیت دارد و قبل از رابطه جنسی بعد از سقط جنین باید انجام شود آزمایش لگن می باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اگر تصمیم به بارداری پس از سقط جنین ندارید همزمان با شروع رابطه جنسی بعد از سقط راه های جلوگیری را استفاده کنید. 

حتما بخوانید: تفاوت پریود و سقط جنین


نکات لازم برای برقراری نزدیکی بعد سقط
برای اینکه نزدیکی بعد از سقط جنین سالم باشد و خطری جان مادر را تهدید نکند باید به یک سری از نکات بعد از سقط جنین توجه کرد.

در این دوره حتما توجه کنید که با پزشک خود در ارتباط باشید و به توصیه های او دقت کنید. داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است را به طور کامل و سر وقت مصرف کنید تا روند بهبودی شما سریع تر و بهتر پیش برود.

تا زمانی که مطمئن نشده اید از لحاظ جسمی و روحی آمادگی برقراری سکس را دارید رابطه نداشته باشید. اگر زودتر از زمانی که آمادگی دارید این کار را انجام دهید به دلیل باز بودن دهانه رحم ممکن است برای شما خطراتی داشته باشد و به بیماری های عفونی رحم مبتلا شوید. از لحاظ روحی هم اگر آماده نباشید باعث می شود که حالتان بدتر و وخیم تر شود.

فرد مقابل شما نیز در این دوره وظایفی را برعهده دارد. در این زمان شما از لحاظ روحی وضعیت مناسبی ندارید و او باید سعی کند شرایط و حال روحی شما را درک کند تا از تنش هایی که ممکن است به وجود بیاید جلوگیری کند و یک فضای امن و آرام را در خانه به وجود بیاورد.

در رابطه جنسی بعد از سقط جنین حتما توجه کنید که نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنید. زیرا در این مدت بدن شما ضعیف شده است و نسبت به آلودگی ها و عوامل عفونی آسیب پذیرتر می باشد. پس لازم است برای جلوگیری از خطرات و بیماری های احتمالی که ممکن است بروز کند حتما به نکات بهداشتی توجه شود.

در ادامه بخوانید: روش های مختلف سقط جنین
کلام آخر

بنابراین برای برقراری نزدیکی پس از سقط جنین با همسر ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و از وضعیت خود آگاهی کسب کنید، سپس برای برقراری رابطه جنسی از موارد ایمنی و بهداشتی مثل کاندوم استفاده کرده تا از بیماری های احتمالی جلوگیری کنید.




سوالات متداول


1- بهترین زمان برقراری رابطه جنسی بعد از سقط جنین چه زمانی است؟
تعیین زمان رابطه جنسی بعد از سقط جنین به میزان زیادی بستگی به خود افراد دارد که در متن مقاله توضیحات آن مطرح شده است.




2- خطرات برقراری رابطه جنسی بعد از سقط جنین چیست؟
برقراری رابطه جنسی پس از سقط جنین بدون مشورت با پزشک خطراتی به همراه داشته که در متن مقاله به طور کامل شرح داده شده اند.




3- نکات لازم برای برقراری نزدیکی بعد سقط چیست؟
برای برقراری نزدیکی بعد از سقط جنین نکاتی را باید برای حفظ ایمنی و سلامت جسم و روان انجام داد که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : رابطه جنسی بعد از سقط جنین
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XNKV
نظرتان را بنویسید