ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم

ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدارس نمونه دولتی چند سالی است که از مقطع متوسطه اول یا ششم به هفتم حذف و به مدارس هیئت امنایی تبدیل شده اند . دانش آموزانی که قصد تحصیل در این مدارس در سال تحصیلی 1400 - 1401 را دارند باید به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کرده و مدارک لازم را برای ثبت نام در سال تحصیلی 1400 - 1401 تحویل دهند .




سال های قبل ، آزمونی تحت عنوان آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم ، برای ورود دانش آموزان به مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه برگزار می شد که با توجه به رقابت سنگینی که میان دانش آموزان شکل می گرفت و اضطراب زیادی که به آنها وارد می شد .

وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی اخیرا اعلام کرد که آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف و متعاقبا کلیه مدارس نمونه دولتی در مقطع متوسطه اول به مدارس هیئت امنایی تبدیل شدند . هدف از نگارش این مقاله بررسی روند ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی 1400 - 1401 می باشد .



حذف آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1400 - 1401
در سال تحصیلی 97 - 98 روند برگزاری آزمون نمونه دولتی دچار تغییرات بسیاری شد و وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای اعلام کرد که پس از این ، آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف و دیگر هیچ آزمونی برای ورود به مدارس نمونه دولتی پایه هفتم برگزار نخواهد شد .

نحوه مدیریت مدارس نمونه‌ دولتی دوره اول متوسطه به هیئت امنایی تغییر یافت و کلیه مدارس نمونه دولتی متوسطه اول ، خودشان اقدام به جذب دانش آموز ( بدون آزمون ) کردند . در نتیجه در سال تحصیلی 1400 - 1401 نیز همانند سال گذشته آزمون ورودی برای مدارس نمونه دولتی پایه هفتم برگزار نمی شود .

اگر مایل به ثبت نام در مدارس تیزهوشان هستید ، پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در ادامه قرار گرفته است را مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی









ثبت نام در مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه 1400 - 1401
به گفته مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش ، مدارس نمونه دولتی مناطق شهری که از سال 90 ایجاد شده اند به مدارس هیات امنایی تغییر کرده و پذیرش و ثبت نام دانش آموزان در این مدارس ، عادی و مطابق با محل سکونت آنها انجام می شود .

همچنین پذیرش در مدارس نمونه دولتی مناطق محروم که تا قبل از سال 90 دایر شدند به صورت بدون آزمون و با اعمال روش هایی همچون پذیرش دانش آموزان دارای رتبه برتر مسابقات فرهنگی و هنری خواهد بود . 

بنابراین با توجه به اینکه زین پس آزمون نمونه‌ دولتی پایه هفتم نخواهیم داشت ، ثبت نام مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزان همچون مدارس دولتی خواهد شد . از این جهت ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی به صورت عادی است و ظرف دو سال‌ آینده پایه هشتم و نهم مدارس نمونه دولتی نیز خارج می‌ شوند و تمام مدارس نمونه دولتی در دوره اول متوسطه تبدیل به مدارس دولتی خواهند شد .

برای اطلاع از جزئیات ثبت نام مدرسه خوبی مانند مدرسه شاهد پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در ادامه قرار گرفته است را مطالعه کنید .

در ادامه بخوانید: ثبت نام مدارس شاهد









برای اطلاع از نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 می توانید عضو کانال تلگرام نمونه دولتی شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس نمونه دولتی را دنبال کنید . هم چنین مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده ی ارائه خدمات در زمینه ی ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی 1400 - 1401 از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد .




سوالات متداول


1-  آیا مدارس نمونه دولتی امسال در پایه هفتم دانش آموز می پذیرند ؟
 خیر . این مدارس در مقطع متوسطه اول حذف شده اند . در این مقاله توضیحاتی درباره مدارس نمونه دولتی پایه هفتم داده شده است .




2-  آیا مدارس نمونه دولتی مناطق محروم دانش آموز می پذیرند ؟
 بله . همان طور که در این مقاله توضیح داده شده این مدارس با شرایط خاصی دانش آموز می پذیرند .




3-  اساس پذیرش مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی جدید چیست ؟
 این مدارس به مدارس هیئت امنایی تبدیل شده اند و همان طور که در این مقاله اشاره شده ، اساس پذیرش آن ها آدرس محل زندگی دانش آموزان است .

منبع : ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6EzR
نظرتان را بنویسید