اسم قرص قوی برای پریود شدن

اسم قرص قوی برای پریود شدن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
پریود یکی از چرخه های مهم در زندگی خانم ها محسوب می شود و نشانه سلامت آن ها است همچنین نشان می دهد آیا این خانم وارد بارداری شده است یا نه . اختلالات قاعدگی باعث مشکلات زیادی برای زنان در سن های مختلف می شود و در برخی موارد عملکرد روزانه آن ها را دچار مشکل می کند .

مشکلات  قاعدگی شامل افزایش طول مدت قاعدگی ، کاهش طول مدت آن ، افزایش یا کاهش حجم خونریزی ، سندرم ملال پیش از قاعدگی و تاخیر در پریود است . داشتن سیکل عادت ماهانه مرتب اهمیت بسیار زیادی دارد . پریود نامنظم باعث مشکلاتی مانند بارداری ناخواسته ، سقط جنین و بارداری خارج رحمی می شود .

معمولاً زمانی که فرد دچار تاخیر قاعدگی ، ملال پیش از قاعدگی ، پریود نامنظم ، و مشکلات تخمدان است از قرص قوی برای پریود شدن استفاده می شود . در این مقاله به بررسی موضوع قرص قوی برای پریود شدن می پردازیم .




چند قرص قوی برای پریود شدن
قرص های قوی برای پریود ، سطح استروژن و پروژسترون ( Progesterone ) را در بدن زنان تنظیم می کنند و معمولاً زمانی که چرخه قاعدگی مرتب نیست و پریود دیر شده مصرف می شود . معمولاً این دارو ها برای زنان زیر 35 ساله تجویز می شوند و همچنین این قرص ها می توانند جوش های بدن را بهبود ببخشند . در ادامه با چند قرص برای پریود آشنا می شوید .



 پروورا ( Provera ) : ترکیب اصلی پروورا مدروکسی پروژسترون ( Medroxyprogesterone ) است که باعث تنظیم هورمون های خانم ها می شود این دارو برای خانم هایی که قاعدگی نامرتب دارند استفاده می شده و باعث مرتب شدن سیکل عادت ماهانه آن ها می شود .


 ول وومن ( Well Woman ) : داروی ول وومن به صورت کپسول است و برای قاعدگی نامرتب استفاده می شود باید به صورت روزانه مصرف شود این کپسول گیاهی است و از آیورودا ( Ayurveda ) به دست می آید . این قرص به تنظیم هورمون های زنانه کمک می کند و باعث منظم شدن پریود می شود .


 مپرات ( Meprate ) : داروی دیگر که برای پریود نامنظم استفاده می شود مپرات است . این دارو همانند پرووا نوعی هورمون پروژسترون است که باعث فعال شدن چرخه عادت ماهیانه می شود . از مپرات برای پیشگیری از حاملگی و سرطان پستان نیز استفاده می شود .


 جیناون ( Gynaeven ) : قرص جیناون برای حل تاخیر پریودی استفاده می شود . این قرص یک داروی گیاهی  است که گردش خون را تحت تاثیر قرار می دهد . بهتر است قبل از مصرف حتماً با پزشک مشورت شود . 


 بلک کوهوش ( Black cohosh ) : این دارو به شکل قرص ، پودر ، و کپسول استفاده می شود از بلک کوهوش در درمان نامنظمی قاعدگی و دیر پریود شدن استفاده می شود و باعث تنظیم های هورمون خانم ها می شود .



حتما بخوانید: علت دیر پریود شدن




اثرات مفید قرص های قوی برای عادت ماهانه
روش های ضد بارداری هورمونی برای زنانی که سعی در جلوگیری از بارداری ناخواسته دارند یک امر حیاتی است . البته روش های غیر هورمونی نیز مزایایی دارند اما روش های هورمونی فراتر از پیشگیری از بارداری طیف گسترده ای از فواید را به همراه دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید .



 مرتب شدن چرخه قاعدگی : روش های هورمونی پیشگیری از بارداری ، نوسانات هورمونی که در طول چرخه قاعدگی شما اتفاق می افتد را متعادل می کند . این روش ها به کاهش خونریزی های نامنظم یا شدید منجر می شود . حتی می تواند سندرم تخمدان پلی کیستیک ( PCOS ) از جمله آکنه و موهای زائد را بهبود ببخشد .



 از بین بردن جوش های هورمونی : نوسانات هورمونی ، اغلب محرک آکنه ها هستند . به همین دلیل است که معمولاً در بزرگسالی  ، آکنه ها در بدترین حالت هستند . با به حداقل رساندن این نوسانات ، داروهای قوی برای پریود ، آکنه های هورمونی را کاهش می دهند .







 کاهش خطر ابتلا به سرطان رحم : زنانی که قرص های ضد بارداری ترکیبی مصرف می کنند احتمال ابتلای آن ها به سرطان ، 50 درصد کاهش می یابد . این اثرات بعد از قطع مصرف تا بیست سال می توانند ادامه پیدا کنند . همچنین این داروها خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کم می کنند .



 کاهش خطر ابتلا به کیست تخمدان : کیست های تخمدان ، کیست های کوچک و پر از مایعی هستند که در زمان تخمک گذاری در تخمدان های شما شکل می گیرند . آن ها خطرناک نبوده اما گاهی اوقات دردناکند . زنان مبتلا به PCOS معمولاً تعداد زیادی کیست کوچک در تخمدان های خود دارند .با مصرف داروهای ضد بارداری ، از تشکیل این کیست ها یا رشد کیست های قبلی جلوگیری می شود .



 کاهش دردهای پریود :و کاهش دردها در سندرم ملال پیش از قاعدگی : حدود 31 درصد از زنانی که از این داروها استفاده می کنند کاهش درد قاعدگی را یکی از دلایل ادامه مصرف خود گزارش می کنند .داروهای ضد بارداری مانع تخمک گذاری می شود . وقتی تخمک گذاری نمی کنید رحم شما انقباضات دردناکی که باعث گرفتگی در آن هنگام می شود را تجربه نمی کند .



حتما بخوانید: سندرم پیش از قاعدگی و علائم آن


عوارض قرص های قوی برای پریود شدن
اگرچه مصرف قرص های ضد بارداری می توانند منافع زیادی داشته باشند اما این بدین معنی نیست که استفاده از آن ها عوارض جانبی ندارد . در ادامه با این عوارض آشنا می شوید :



 لکه بینی در بین دوره های قاعدگی : خونریژی واژن در بین دوره های قاعدگی مورد انتظار است که بعد از گذشت سه ماه از مصرف برطرف می شود . در حین لکه بینی ، اگر مصرف قرص درست انجام شده باشد و نوبت های آن جا نیفتاده باشد ، هنوز هم این داروها موثرند .



 حالت تهوع : بعضی از افراد هنگام مصرف این داروها ، حالت تهوع ملایم را تجربه می کنند اما علائم بعد از مدتی فروکش می کنند . ممکن است مصرف قرص با غذا یا در هنگام خواب کمک کننده باشد .



 حساسیت سینه : قرص های ضد بارداری ممکن است باعث بزرگ شدن یا حساسیت سینه شوند . این مسئله معمولاً بعد از گذشت چند هفته از مصرف دارو برطرف می شوند . استفاده از نمک و کافئین نیز می تواند کمک کننده باشد .



 سردرد و میگرن : هورمون های موجود در قرص های ضد بارداری می توانند احتمال سردرد یا میگرن را در افراد افزایش دهند . علائم با گذشت زمان معمولاً بهتر می شوند اما اگر سردردها شدید بود لازم است به پزشک مراجعه شود .



 کاهش میل جنسی : هورمون های داروهای ضد بارداری می توانند میل جنسی را کاهش دهند که اگر این اتفاق برای شما آزار دهنده بود لازم است با پزشک در مورد آن مشورت کنید . در برخی موارد نیز این قرص های می توانند میل جنسی را افزایش دهند زیرا نگرانی های شما را در مورد بارداری کاهش داده یا علائم دردناک قاعدگی را کم می کنند .



حتما بخوانید: علت کم شدن میل جنسی


 افزایش وزن : مطالعات بالینی ، ارتباط مستقیمی بین مصرف قرص های ضد بارداری با نوسانات وزن پیدا نکرده اند . با این حال ، ممکن است در اطراف سینه و باسن ، احتباس مایعات اتفاق بیفتد .



 تغییرات خلقی : مطالعات نشان می دهند مصرف این قرص ها ممکن است بر روحیه افراد تاثیر گذاشته و خطر افسردگی یا سایر تغییرات هیجانی را افزایش دهد . اگر این نشانه ها را تجربه کردید با پزشک مشورت کنید .



 از دست رفتن بعضی از دوره های پریود :  حتی اگر به طور مناسبی از این قرص ها استفاده شود باز هم ممکن است در بعضی دوره ها پریود نشوید .عواملی که می توانند در این زمینه تاثیر بگذارند عبارت اند از : استرس ، بیماری ، مسافرت یا نابهنجاری های هورمونی یا تیروئید .



 نکته پایانی

شاید بهترین راه برای تنظیم چرخه قاعدگی ، شروع مصرف قرص های ضد بارداری باشد . اما برای این کار باید با پزشک مشورت کنید تا مناسب ترین دارو را برای شما تجویز کند . همچنین لازم است به یاد داشته باشید که وزنتان می تواند بر پریودن تاثیر بگذارد . اضافه وزن باعث می شود استروژن بیشتری تولید کرده و از تخمک گذاری جلوگیری شود . بنابراین ، کاهش وزن یک روش عالی برای تنظیم چرخه عادت ماهیانه است . یک حالت شدید دیگر نیز می تواند از دست دادن بیش از حد وزن باشد .

علاوه بر قرص های قوی برای پریود شدن ، برخی روش های طبیعی نیز وجود دارند که بر روی چرخه عادت ماهیانه تاثیر می گذارند . اگر می خواهید پریودتان زودتر شروع شود گزینه هایی سنتی برای این کار وجود دارند که در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر می توانید با این روش ها آشنا شوید .



در ادامه بخوانید: راهی برای پریود شدن




سوالات متداول


1- قرص های قوی برای پریود شدن چه قرص هایی هستند ؟
این دارو ها شامل پرووا ، ول وومن ، مپرات ، جیناون و بلک کوهوش می شوند که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .




2- مزایای مصرف داروهای ضد بارداری چیست ؟
این قرص ها علاوه بر اینکه چرخه قاعدگی را منظم می کنند می توانند خطر ابتلا به سرطان رحم را نیز کاهش دهند که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .




3- عوارض مصرف قرص های قوی برای پریود شدن چیست ؟
معمولاً زنانی که این قرص ها را مصرف می کنند نشانه هایی مثل لکه بینی ، سردرد و افزایش وزن را تجربه می کنند که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

منبع : اسم قرص قوی برای پریود شدن
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RX7E
نظرتان را بنویسید