آخرین رتبه و تراز قبولی دکتری ادیان و عرفان 98 - 99

آخرین رتبه و تراز قبولی دکتری ادیان و عرفان 98 - 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری رشته ادیان و عرفان برای سال 99 می بایست ترازی برابر یا بیشتر از حدنصاب دعوت به مصاحبه آزمون دکتری هر کدرشته محل را در آزمون کتبی کسب کنند تا بتوانند سر جلسه مصاحبه حاضر شوند . داوطلبان می توانند آخرین رتبه و تراز قبولی دکتری ادیان و عرفان 98 - 99 مرحله انتخاب رشته دکتری سراسری را با تراز اکتسابی خود مقایسه نمایند .




رشته ادیان و عرفان یکی از زیر مجموعه های گروه علوم انسانی می باشد و همانند سایر رشته های آزمون دکتری 99 شامل دروس امتحانی زبان انگلیسی ، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد . پس از اتمام زمان برگزاری آزمون دکتری 99 و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99 ، برای تمامی داوطلبانی که در مرحله ثبت نام آزمون دکتری 99 شرکت کردند ، کارنامه ای حاوی درصد دروس امتحانی ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز به انتخاب رشته داوطلب در تمامی دوره های رشته ادیان و عرفان ( روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی و ... ) مشخص شده و بر این اساس امکان شرکت در انتخاب رشته دکتری 99 برای داوطلبان مجاز فراهم می شود . هر داوطلب می تواند با استفاده از اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه دکتری 99 ، کارنامه اولیه خود را مشاهده و دریافت نماید .


داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری ادیان و عرفان به منظور اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود می بایست کارنامه اولیه آزمون دکتری 99 را به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار داده و بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون تراز آزمون کتبی ، فرم اینترنتی انتخاب رشته را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org تکمیل کنند . این داوطلبان در صورت دسترسی به آخرین حدنصاب و تراز دعوت به مصاحبه دکتری سال گذشته و مقایسه تراز خود با آن ها ، چینش انتخاب های خود را به بهترین شکل ممکن انجام خواهند داد . در ادامه این مقاله نحوه محاسبه و جدول حدنصاب و تراز قبولی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری ادیان و عرفان 99 را برای علاقه مندان آورده ایم .



نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری ادیان و عرفان 99
در دومین مرحله از اعلام نتایج آزمون دکتری 99 و پس از بررسی کارنامه انتخاب رشته دکتری سال گذشته رشته ادیان و عرفان برای داوطلبانی که در مرحله ثبت نام آزمون دکتری شرکت کردند و استخراج و تحلیل آماری داده های آن ها توسط کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ، جدول زیر که شامل حدنصاب و تراز قبولی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری ادیان و عرفان 99 می باشد در سه بازه بدبینانه ، منطقی و خوشبینانه بدست آمده است .

نتایج بدین شرح است که هر چقدر تراز کسب شده توسط داوطلب به محدوده تراز بدبینانه نزدیک تر یا بالاتر باشد ، شانس قبولی داوطلب بالاتر است . همچنین هر چقدر تراز متقاضی از محدوده تراز خوشبینانه دورتر یا پایین تر باشد ، شانس وی برای قبولی در آن دانشگاه پایین تر است . البته این نتایج تقریبی است و نتیجه قطعی آزمون دکتری با اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99 مشخص می شود .

این محدوده ها از کارنامه های دکتری ادیان و عرفان سال 98 استخراج شده اند و نزدیک ترین و معتبرترین راهنما برای داوطلبان شرکت کننده در زمان ثبت نام آزمون دکتری 99 رشته ادیان و عرفان می باشند در نتیجه ممکن است حدنصاب ها و تراز های سال جاری کمی با سال گذشته متفاوت باشد . در ادامه کلیه دانشگاه هایی که آمار آن ها در دسترسمان بود معرفی شده اند که ممکن است بعضی از آن ها در دفترچه انتخاب رشته دکتری 99 ، دارای ظرفیت پذیرش دانشجو نباشند .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دکتری 99









حدنصاب و تراز قبولی آزمون دکتری ادیان و عرفان 99
داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99 و بررسی دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری ادیان و عرفان به محاسبه درصد دروس امتحانی و تخمین تراز آزمون دکتری به صورت تقریبی پرداخته اند ، می توانند با بررسی حدنصاب و تراز دعوت به مصاحبه آزمون دکتری ادیان و عرفان سال گذشته ، از شانس محدوده دعوت به مصاحبه خود در دوره های مختلف روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در دانشگاه های سراسری مطلع گردند .  

داوطلبان آزمون دکتری می بایست برای اطلاع از تراز قبولی سال جاری تا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99 صبر نمایند ، با این حال جهت رفاه حال داوطلبان در جدول زیر حدنصاب و تراز قبولی آزمون دکتری ادیان و عرفان استخراج شده از کارنامه های سال گذشته ارائه شده است :



نام دانشگاه یا موسسه نام رشته گرایش دوره ظرفیت نیمسال اول تراز قبولی بدبینانه تراز قبولی منطقی تراز قبولی خوشبینانه
دانشگاه تهران ادیان و عرفان
نوبت دوم 1 4179 الی 4206 3982 الی 4178 3781 الی 3981
دانشگاه فردوسی مشهد ادیان و عرفان
نوبت دوم 1 2502 الی 2529 2305 الی 2501 2104 الی 2304
دانشگاه سمنان تصوف و عرفان اسلامی
نوبت دوم 2 989 الی 1016 792 الی 988 591 الی 791
دانشگاه غیر انتفاعی ادیان و مذاهب - قم عرفان اسلامی و اندیشه امام خمینی(ره)
غیرانتفاعی 7 55 الی 82 -142 الی 54 -343 الی -143
دانشگاه غیر انتفاعی ادیان و مذاهب - قم دین پژوهی
غیرانتفاعی 7 55 الی 82 -142 الی 54 -343 الی -143
دانشگاه غیر انتفاعی ادیان و مذاهب - قم مطالعات تطبیقی ادیان الهیات مسیحی غیرانتفاعی 7 25 الی 52 -172 الی 24 -373 الی -173
دانشگاه غیر انتفاعی ادیان و مذاهب - قم تصوف و عرفان اسلامی
غیرانتفاعی 7 25 الی 52 -172 الی 24 -373 الی -173
دانشگاه غیر انتفاعی ادیان و مذاهب - قم ادیان غیر ابراهیمی ادیان ایرانی غیرانتفاعی 7 25 الی 52 -172 الی 24 -373 الی -173


حتما بخوانید: راهنمای مصاحبه دکتری 99


لازم به ذکر است که ترازهای جدول بالا ، حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری 98 هستند که پس از اعلام نتایج دکتری استخراج شده اند و اگر فردی بتواند حدنصاب یک دانشگاه را کسب کند ، به منزله قبولی وی در آن دانشگاه نمی باشد و فقط به آن دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهد شد . سازمان سنجش پس از فرا رسیدن زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99 از طریق سایت sanjesh.org ، نتیجه قبولی را به اطلاع داوطلبان خواهد رساند .

علاقه مندان می توانند پیش از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99 از نرم افزار انتخاب رشته دکتری هیوا که به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبان قرار گرفته به عنوان ابزار کمکی در این مرحله استفاده نمایند . همچنین می توانید سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . برای این کار کافیست از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .












سوالات متداول


1- در صورتی که داوطلب حدنصاب دعوت به مصاحبه آزمون دکتری رشته ادیان و عرفان را کسب کرده باشد ، یعنی در آن کدرشته محل پذیرفته شده است ؟
خیر . کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه یک کدرشته محل تنها به منزله این است که آن داوطلب می تواند در مصاحبه آن دانشگاه شرکت کند .




2- تراز قبولی و حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری رشته ادیان و عرفان از چه طریقی اعلام می شود ؟
سازمان سنجش با انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری حدنصاب دعوت به مصاحبه کدرشته محل های رشته ادیان و عرفان را اعلام می کند .




3- کمترین حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری در رشته ادیان و عرفان چقدر است ؟
با توجه به اطلاعات در دسترس ، کمترین تراز دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری در رشته ادیان و عرفان 27 می باشد که در متن مقاله به صورت کامل به آن اشاره شده است .

منبع : آخرین رتبه و تراز قبولی دکتری ادیان و عرفان 98 - 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gOGl
نظرتان را بنویسید