زندگی نامه لیونل مسی

زندگی نامه لیونل مسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
آرش زمانی
بیش از 10 سال از اولین حضور اسطوره فوتبال لیونل مسی با تیم بارسلونا می‌ گذرد ولی این بازیکن هیچ تغییری در روند بازی خود نکرده و مثل روز اول به دنبال پیشرفت و گل زدن است. حالا مسی پس از افتخارات ریز و درشت زیاد به دنبال یک چیز است. قهرمانی در جام جهانی 2018.

در زندگی نامه لیونل مسی اینگونه آمده است که : لیونل آندرس مسی در 24 جون 1987 در روساریو آرژانتین متولد شد. پدر مسی خورخه مدیر یک شرکت فلزات بود و مادر وی سلیا به عنوان نظافتچی کار میکرد تا کمک خرج خانواده باشد. لیونل پسر آخر از سه پسر این زوج بود. دو برادر بزرگتر او ماتیاس و رودریگو نام داشتند. او همچنین یک خواهر به نام ماریاسول هم دارد.


در زمان تولد مسی، فوتبال در آرژانتین در صدر توجه عمومی قرار داشت چون تنها یک سال قبل از تولد لیونل بود که تیم ملی آرژانتین با درخشش دیگو آرماندو مارادونا قهرمان جام جهانی شده بود.

علاوه بر این، فوتبال ورزش خانوادگی لیونل مسی بود. هر سه برادر فوتبال بازی می‌ کردند و خورخه پدر خانواده نیز سرمربی یک تیم ملی جوانان در آرژانتین بود. لیونل مسی در 5 سالگی به تیم پدرش پیوست. او نسبت به سنش از جثه ریزتری برخوردار بود اما با وجود این بسیار مستعد بود. در اولین روز حضور لیونل مسی در باشگاه به او گفتند که نمی‌ توان همراه سایر بازیکنان پا به توپ شود چون از لحاظ بدنی بسیار ضعیف بود. به جای این، مسی به همراه مربی خود به تمرین دریبل‌ زنی پرداخت و آنقدر در این کار مهارت پیدا کرد که در فاصله کوتاهی وقتی بچه‌ ها می‌ خواستند برای بازی یارکشی کنند، او اولین بازیکنی بود که انتخاب میشد.

درخشش لیونل در سن کم موجب شد تا باشگاه نولز اولد بویز که یک باشگاه محلی قدرتمند بود به دنبال جذب وی باشد. لیونل مسی در هشت سالگی به نولز اولد بویز پیوست. قدمت این باشگاه به سال‌ های اولیه قرن بیستم بازمیگردد. آنها از دهه 1970 تاکنون 4 بار قهرمان لیگ آرژانتین و 2 بار قهرمان کوپا لیبرتادورس شده‌ اند. از جمله بازیکنان شاخصی که در این باشگاه حضور داشتند می‌ توان به خورخه والدانو و گابریل باتیستوتا اشاره داشت.

همچنین دیگو مارادونا افسانه ای نیز مدتی در این باشگاه توپ میزد. لیونل مسی چیزی بیش از یک مارادونا کوچک در خود داشت. وی بسیار سریع بود و بدون ترس بازی میکرد و می توانست در حالی که با سرعت بالا پا به توپ حرکت میکرد، از بین مدافعان حریف مانور دهد و از آنها عبور کند. همچنین از توانایی شوت زدن با هر دو پا برخوردار بود. البته پای چپش قویتر بود. مسی همچنین پاس‌ های خیلی خوبی میداد و با وجود اینکه جثه ریزی داشت، کسی نمی‌ توانست توپ را از او بگیرد.

البته مشکل اصلی لیونل مسی همین جثه کوچکش بود. در حالی که سایر هم‌ تیمی هایش که هم‌ سن او بودند در هر سال بین 3 تا 5 سانتی‌ متر رشد می‌ کردند، رشد لیونل به طور عجیبی پیش می رفت.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zpZ8
نظرتان را بنویسید