مرجع صالح رسیدگی به جرم توهین

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی مرجع صالح رسیدگی به جرم توهین می پردازیم .





پرونده های زیادی در دادسرا اختصاص به شکایت از توهین دارد . در قانون مجازات اسلامی توهین جرم شناخته شده است و قابل شکایت در مراجع قضایی می باشد . در واقع بر طبق قانون توهین به معنای فحاشی و استعمال الفاظ رکیک می باشد که با توجه به سمت کسی که به او توهین می شود میزان مجازات آن متغییر می باشد . جرم توهین از جرایم قابل گذشت است به عبارت دیگرر با شکایت شاکی شروع می شود و با گذشت شاکی رسیدگی به این جرم خاتمه می یابد . فرد شاکی می تواند شکایت خود را در مراجع قضایی مطرح نماید . در این مقاله به بررسی مرجع صالح رسیدگی به جرم توهین و نحوه رسیدگی به جرم توهین در دادسرا می پردازیم . 




مرجع صالح رسیدگی به جرم توهین
زمانی که فردی مورد توهین قرار می گیرد می تواند برای شکایت به کلانتری مراجعه نماید و یا ممکن است در هنگام وقوع این جرم با تماس به کلانتری در صحنه جرم حضور پیدا کنند و صورت جلسه ای تنظیم نمایند . اصولا در کلانتری جلسه ای برای سازش میان طرفین تشکیل می شود در صورت عدم سازش پرونده برای رسیدگی به دادسرا ارسال می شود . در واقع مرجع صالح رسیدگی به جرم توهین دادسرای محل وقوع جرم می باشد .





نحوه رسیدگی به جرم توهین در دادسرا
نحوه رسیدگی به جرم توهین در دادسرا بعد از ارسال پرونده و رسیدگی به مدارک و مستنداتو شکایت شما در صورتی که دادسرا اتهام وارده به متهم را صحیح تشخیص دهد ایشان را برای تحقیقات و ارائه توضیحات به دادسرا احضار می نماید و در صورتی که مقام قضایی متهم را مجرم تلقی نماید و وجود دلایل و ادعای شاکی را بپذیرد پرونده را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می نماید . 
لازم به ذکر است که در صورت گذشت شاکی پرونده در هر مرحله از رسیدگی که باشد متوقف خواهد شد و در دادسرا با صدور قرار موقوفی تعقیب پرونده متوقف می گردد . 



برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه مرجع صالح رسیدگی به جرم توهین ​در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مرجع صالح رسیدگی به جرم توهین پاسخ دهند .

منبع : مرجع صالح رسیدگی به جرم توهین
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nEA4
نظرتان را بنویسید