طراحی و خرید کارتن زعفران

طراحی و خرید کارتن زعفران
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mina

 

اغراق نیست اگر بگوییم که کارتن زعفران، آخرین فروشنده‌ی این محصول به خریداران عمده است! به خصوص در زمانی که چند برند با کیفیت یا اعتبار یکسان در مقابل مشتری قرار بگیرند، نقش بسته‌بندی و زیبایی و کیفیت کارتن‌ها در انتخاب مشتری پر‌رنگ‌تر خواهد بود. طراحی جذاب نام برند و اطلاعات محصول روی کارتن، نفوذناپذیری در مقابل رطوبت، بهیته‌سازی حجم، شکل هندسی و قیمت کارتن با توجه به ابعاد ظرف زعفران و همچنین مقاومت در برابر ضربه، از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارتن زعفران صادراتی یا داخلی است. شما می‌توانید همه‌ی این ويژگی‌ها را به طور یکجا در کارتن‌های کارینا کارتن پیدا کنید. فقط کافی است برای مقایسه با ما تماس بگیرید.

کارتن بسته بندی زعفران باید کیفیت زعفران را به رخ بکشد

زعفران، کلاله‌های سرخ‌رنگ گیاه زعفران است که در سراسر جهان به‌عنوان طعم‌دهنده و رنگ دهنده به انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون زعفران یا همان طلای سرخ یک محصول صادراتی و گران‌قیمت است، پس کارتنی که برای بسته‌بندی آن استفاده می‌شود هم باید ویژگی‌های منحصر به ‌فردی داشته باشد. کیفیت و زیبایی جعبه زعفران باید به ‌قدری باشد که از بیرون، کیفیت زعفران را هم به رخ خریداران بکشد و بتواند خریدار را به این باور برساند که کیفیت محصول داخل کارتن هم خوب است. فراموش نکنید که این یک اصل روانشناسی است که ذهن مخاطب به طور ناخوداگاه می‌پندارد که کیفیت محصولی که در بسته‌ی زیباتر قرار دارد، بیشتر است.

وقتی کارتن زعفران، برنده‌ی رقابت های صادراتی را تعیین می‌کند

زعفران یکی از محصولات پرطرفدار ایرانی است که به کشورهای زیادی در سراسر جهان صادر می‌شود. از آنجایی‌که صادرکنندگان زعفران با هم رقابت نزدیکی دارند و معمولاً از زعفران‌های اصل و با کیفیت نزدیک به هم استفاده می‌کنند، کارتن بسته بندی زعفران و همچنین ظرف آن می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در انتخاب محصول شما توسط واردکنندگان و مشتریان خرد داشته باشد. درست به همین خاطر است که بسیاری از کارشناسان بازار زعفران عقیده دارند که برنده‌ی رقابت‌های صادراتی را موارد به ظاهر کم‌ا‌همیت مانند کیفیت کارتن و ظرف زعفران تعیین می‌کنند. دلیل این امر خیلی ساده است: انسان‌ها زیبایی را دوست دارند و کارتن یا ظرف شیک‌تر و زیباتر را ترجیح می‌دهند.

اگر درزمینۀ تولید و فروش زعفران فعالیت می‌کنید باید بدانید که بسته‌بندی نقش مهمی را در این بازار ایفا می‌کند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن کارتن‌های شیک و ظروف با کیفیت برای بسته‌بندی زعفران، به یکی از قطب¬های فروش و یا صادرات زعفران تبدیل شوید.

بیشتر بخوانید : جعبه خرما

حفظ رنگ و بوی زعفران را در بلند مدت جدی بگیرید

فراموش نکنید که خریداران زعفران، قیمت زعفران شما را با توجه به کیفیت آن در زمانی که به آنها عرضه می‌شود، محاسبه می‌کنند و کاری به قیمت تمام‌شده‌ی آن برای شما ندارند. یکی از اهداف اصلی از بسته‌بندی زعفران این است که این محصول در زمان حمل‌ونقل تا رسیدن به دست مشتری عمده یا خرد آسیب نبیند و کیفیت خود را از دست ندهد.

فرآیند بسته‌بندی زعفران شامل آماده‌سازی، وزن کردن، ریختن داخل ظرف، قرار دادن در داخل کارتن، فرستادن به انبار و سپس ارسال برای خریدار است. این فرآیند گاهی ممکن است حتی بیشتر از یکسال هم طول بکشد. بنابراینکارتن زعفران باید از جنسی باشد که امکان نفوذ رطوبت و هوا به زعفران داخل آن به حداقل برسد و بهداشتی باشد، چون زعفران در معرض هوا و رطوبت، رنگ و کیفیت خود را از دست می‌دهد و تیره می‌شود. بنابراین تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران باید به فکر انتخاب کارتن بسته‌بندی مناسب و نفوذناپذیر برای این محصول ارزشمند و پرطرفدار باشند.

استفاده از مقوا برای کارتن بسته بندی زعفران به صرفه‌تر است. چون کارتن از کاغذ باطله تولید می‌شود و به همین دلیل نیازی نیست که سالانه چندین درخت برای این کار قطع شوند. به‌علاوه هزینه کارتن مقوایی نسبت به جنس‌های دیگر مانند پلاستیک کمتر بوده و قابلیت بیشتری برای نوستالژیک شدن در بین مشتریان دارد.

بیشتر بخوانید : چاپ کارتن بسته بندی

اندازه و شکل هندسی مناسب را فراموش نکنید

به دلیل اینکه زعفران محصولی لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شود، امروزه برندهای مختلف از ظروف متعدد و با کیفیت برای آن استفاده می‌کنند. به طوری که بسیاری از اوقات، تفاوت برندهای مختلف تولید زعفران فقط به تفاوت در ظروف و بسته‌بندی آنها خلاصه می‌شود. با توجه به اینکه ظروف مختلف دارای اشکال هندسی متفاوتی هستند، برای قرار گرفتن تعداد زیادی از آنها در کنار یکدیگر در داخل کارتن زعفران یا جعبه‌ی آن، لازم است کارتن زعفران متناسب با شکل هندسی ظرف، طوری طراحی شود که تعداد زیادی از آنها بتوانند بدون جابجایی و اصابت به هم، در کنار همدیگر قرار بگیرند.

در کنار این موضوع باید موضوع صرفه‌جویی در استفاده از کارتن و بهینه بودن شکل هندسی آن هم در نظر گرفته شود.

همچنین باید توجه شود که کل حجم کارتن باید با بسته‌ها یا ظروف زعفران پر شود. اگر کل حجم کارتن با زعفران پر نشود، هوا داخل کارتن باقی می‌ماند و رنگ و کیفیت زعفران را تغییر می‌دهد. اگر هم زعفران زیادی در کارتن ریخته شود به کارتن فشار وارد می‌شود و در زمان انبارداری و حمل‌ونقل باعث آسیب خواهد شد.

کارتن را با عناصر برند خود طراحی کنید

در گذشته همه‌ی کارتن‌ها و ظروف زعفران شبیه به هم بود، به همین دلیل مشتریان به راحتی نمی‌توانستند برندها را از هم تشخیص دهند. کارتن ساده و بی‌رنگ چنگی به دل نمی‌زند ولی کارتنی که با عناصر یک برند مانند نام برند و شعار آن، رنگ سازمانی، پترن یا همان الگوی تصویری تکرار شونده‌ی برند، مسکات و ... طراحی و به اصطلاح برند شده باشد، تأثیر متفاوتی روی مشتریان خود خواهد گذاشت. به خصوص وقتی مشتری عمده احساس کند که یکپارچگی خاصی بین طراحی ظرف زعفران و کارتن آن وجود دارد. بنابراین برای اینکه مشتریان خود را افزایش دهید باید به فکر طرحی نو بر روی کارتن‌های زعفران خود باشید.

انواع کارتن زعفران را ببینید و بعد کارتن خود را خلق کنید!

با توجه به اینکه صنعت تولید و صادرات زعفران روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود و افراد زیادی به این بازار راه پیدا کرده‌اند، پک‌های پسته‌بندی زعفران هم این روزها بسیار متنوع شده‌اند. شما باید بتوانید خودتان را از رقیبان متمایز کنید. به همین دلیل باید نوعی از بسته‌بندی را انتخاب کنید که کمتر در بازار مورد استفاده قرار گرفته باشد. پیشنهاد می‌کنیم که انواع کارتن‌های زعفران را در وبسایت کارینا‌ کارتن مشاهده کنید و بعد تصمیم بگیرید. طراحان کارینا کارتن، این آمادگی را دارند که با استفاده از تجربیات قبلی، طرحی اختصاصی و متناسب با بازار هدف شما خلق کنند. برای مشاوره در اینباره می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اندازه کارتن زعفران را چطور تعیین کنیم؟

اندازه کارتن‌ بسته ‌بندی زعفران به مشتریان شما بستگی دارد. اگر مشتری، زعفران عمده خریداری کرده است می‌توانید بار او را در کارتن‌های بزرگ‌تر با حجم بیشتر بسته‌بندی کنید. اما اگر مشتری شما فروشگاه و یا خرده‌فروش است و زعفران را در حجم کم اما تعداد بالا می‌خواهد، باید از کارتن‌های کوچک و شیک مرتبط با ظروف مثقالی و گرمی استفاده کنید.

خرید عمده کارتن بسته‌ بندی زعفران

نکته مهمی که در هنگام خرید عمده کارتن بسته بندی زعفران باید به آن توجه داشته باشید تعداد کارتن‌ها است. شما به دو صورت می‌توانید برای محصولات خود کارتن بخرید. یکی اینکه تعداد کمی کارتن خریداری کنید. دوم اینکه کارتن را به‌صورت عمده بخرید. برای تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات مختلفی مانند زعفران بهتر است تا کارتن را به صورت عمده بخرند. البته در ابتدا باید نسبت به تولیدکننده کارتن اعتماد پیدا کنید تا بتوانید از او خرید عمده انجام دهید. از مزایای خرید عمده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیالتان از بابت بسته‌بندی به‌موقع محصولات راحت است.

در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود، چون خرید عمده کارتن قیمت پایین‌تری دارد.

در هزینه باربری صرفه‌جویی می‌شود.

هر چه زودتر کارتن بیشتری بخرید بهتر است زیرا این روزها قیمت‌ها ثبات ندارند.

 

 

نظرتان را بنویسید