مصاحبه رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، کد رشته محل های دارای شرایط خاص را در فرم اینترنتی مربوطه درج می کنند باید خود را برای شرکت در مراحل مصاحبه ، معاینه ، آزمون عملی و ... آماده نمایند . زمان مصاحبه توسط سازمان سنجش اعلام شده و به همراه اسامی معرفی شدگان بر روی سایت این سازمان منتشر می شود . شرط پذیرش در این رشته محل ها حضور در مصاحبه حضوری و موفقیت در آن می باشد . 




آن دسته از رشته های مندرج در لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد که پذیرش در آن ها نیاز به مصاحبه ، معاینه یا آزمون علمی و عملی دارد رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد نامیده می شوند . داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 یک یا چند کد رشته محل دارای شرایط خاص را انتخاب می کنند در صورت کسب حد نصاب لازم به صورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه حضوری دعوت می شوند .

معرفی شدگان هر یک از این کد رشته محل ها لازم است بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر مصاحبه رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد طبق جدول زمان بندی اعلام شده برای انجام مراحل گزینش به مرکز مورد نظر مراجعه نمایند . این داوطلبان در صورت موفقیت در مراحل مختلف مصاحبه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار خواهند گرفت . در ادامه به بررسی زمان و نحوه دعوت به مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 پرداخته و لیست دانشگاه های مربوط به آن را در اختیار متقاضیان قرار می دهیم .





زمان دعوت به مصاحبه رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد 99
سازمان سنجش پس از بررسی انتخاب های موجود در فرم انتخاب رشته ارشد 99 فهرست اسامی چند برابر ظرفیت کد رشته محل های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 را به همراه زمان انجام مصاحبه در سایت خود منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می دهد . معرفی شدگان می بایست پس از مطالعه دقیق اطلاعیه منتشر شده در این خصوص و کسب آمادگی لازم در تاریخ مقرر به دانشگاه یا موسسه مربوطه مراجعه کرده و مراحل گزینش را به اتمام برسانند .

سال گذشته به دلیل تاخیر در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و به تعویق افتادن مراحل بعدی آزمون ، مصاحبه رشته محل های دارای شرایط خاص نیز با تاخیر و در مرداد ماه انجام شد اما امسال پیش بینی می کنیم به علت شیوع بیماری کرونا و به تعویق افتادن کنکور ارشد 99 شاهد مصاحبه داوطلبان در اواخر شهریور ماه باشیم .



 به محض اعلام زمان مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 از سوی سازمان سنجش ، مقاله بروزرسانی می شود .



داوطلبان از طریق عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد می توانند از زمان دعوت به مصاحبه رشته های خاص کارشناسی ارشد اطلاع یابند .

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد









لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99
همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد توسط برخی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارائه می شوند که اسامی آنان در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 درج می شود . در قسمت زیر می توانید اسامی این دانشگاه ها را مشاهده کنید اما به دلیل تغییرات احتمالی در نحوه پذیرش برخی مراکز ، توصیه می کنیم حتما دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه نمایید . 



دانشگاه های پذیرنده رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 
پژوهشکده امام خمینی ( ره ) و انقلاب اسلامی
پژوهشکده مطالعات واژه‌ گزینی - تهران
دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه
دانشكده صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران – واحد قم
دانشکده غیرانتفاعی اصول الدین
دانشکده غیرانتفاعی الهیات و معارف اسلامی هدی وابسته به جامعه الزهرا ( س ) - ویژه خواهران - قم
دانشکده غیرانتفاعی رفاه - تهران ( ویژه خواهران )
دانشگاه اصفهان
دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی
دانشگاه امام صادق ( ع )
دانشگاه تهران
دانشگاه جامع امام حسین ( ع ) - تهران
دانشگاه شاهد
دانشگاه شهید مطهری
دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران - تهران
دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسی
دانشگاه صنعتی شریف - تهران
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
دانشگاه علامه طباطبائی
دانشگاه علوم انتظامی امین
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ( ره ) - نوشهر
دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری
دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
دانشگاه غیرانتفاعی امیرالمؤمنین ( ع ) - اهواز
دانشگاه غیرانتفاعی باقرالعلوم ( ع ) - قم
دانشگاه غيرانتفاعی خاتم تهران
دانشگاه غیرانتفاعی قرآن و حدیث - قم
دانشگاه غیرانتفاعی معارف قرآن و عترت ( ع ) - اصفهان
دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا
دانشگاه یزد
مركز آموزش عالی تربيت مربی عقيدتی سياسی سپاه - قم


لازم به ذکر است  تمامی رشته های برخی از این مراکز هم چون دانشگاه امام صادق ( ع ) دارای شرایط خاص بوده و داطلبان ملزم به گذراندن مصاحبه ، معاینه یا سایر مراحل گزینش می باشند اما در برخی دیگر دانشگاه ها هم چون دانشگاه تهران تنها شاهد چند رشته دارای شرایط خاص می باشیم و بقیه رشته ها نیازی به مصاحبه و گزینش نخواهند داشت .

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد


نحوه دعوت به مصاحبه رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد 99
داوطلبان می بایست در درج رشته محل های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 دقت کافی را به کار گرفته و اولویت بندی انتخاب های خود را بر اساس علاقه انجام دهند . چرا که امکان دعوت به مصاحبه این کد رشته محل ها علاوه بر ظرفیت پذیرش و حد نصاب لازم به نحوه اولویت بندی انتخاب های داوطلب نیز بستگی دارد .

بر این اساس داوطلبانی که شانس قبولی در اولویت های قبل از رشته محل های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 را داشته باشند در فهرست معرفی شدگان چند برابر ظرفیت این رشته محل ها قرار نگرفته و در نتیجه به مصاحبه دعوت نخواهند شد . اما متقاضیانی که طبق اولویت بندی انتخاب های خود در ردیف معرفی شدگان رشته محل های دارای شرایط خاص قرار گیرند به مصاحبه دعوت شده و می توانند شانس خود را در مراحل بعدی گزینش بیازمایند . بنابراین نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در این امر نقش مهمی را ایفا می کند .

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب رشته ارشد







نحوه انصراف از رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد 99
گاها با داوطلبانی مواجه هستیم که به دلیل اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد جزو پذیرفته شدگان مرحله اول رشته محل های دارای شرایط خاص قرار گرفته و به دنبال راهی برای جبران این اشتباه می باشند . این داوطلبان به منظور بررسی سایر انتخاب های خود می بایست در جلسه مصاحبه حضور نیافته و از این طریق انصراف خود را اعلام نمایند . سازمان سنجش نیز پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان و نتایج دریافتی از دانشگاه های دارای شرایط خاص نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد را از طریق سایت خود به آدرس sanjesh.org اعلام می کند . 

اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 هستید می توانید به منظور اطلاع از شرایط و ضوابط مربوطه با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا بهره مند شوید .

در ادامه بخوانید: نتایج نهایی کارشناسی ارشد



سوالات متداول


1- آیا نحوه اولویت بندی رشته محل های کارشناسی ارشد دارای شرایط خاص نیز در نتیجه دعوت به مصاحبه تاثیر دارد ؟
 بله ، عدم دقت در اولویت بندی انتخاب ها ممکن است باعث محرومیت داوطلب از جلسه مصاحبه شود . برای مطالعه جزئیات تکمیلی متن مقاله را مطالعه نمایید . 




2- برای اعلام پشیمانی از انتخاب رشته محل های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد باید چه کرد ؟
 داوطلبان بدین منظور باید انصراف خود را اعلام می کنند که برای اطلاع از نحوه انصراف می توانید متن مقاله را مطالعه کنید . 




3- آیا مصاحبه رشته محل های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد هم زمان انجام می شود ؟
 خیر ، مصاحبه هر یک از این رشته محل ها در بازه زمانی مشخص انجام می شود که در متن مقاله به آن اشاره شده است .

منبع : مصاحبه رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vy9X
نظرتان را بنویسید