انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که با توجه به کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1401 مجاز به انتخاب رشته محل های ارشد دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه شده اند می بایست در مهلت تعیین شده به سامانه سازمان سنجش مراجعه کرده و فرم اینترنتی انتخاب رشته ارشد را تکمیل نمایند.

 

 

انتخاب رشته از جمله مهم ترین مراحل پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بوده و باید به صورت اصولی و دقیق با افراد آگاه از این فرآیند انجام شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 می بایست وضعیت علمی خود را از طریق تحلیل کارنامه کارشناسی ارشد بررسی کرده و به انتخاب رشته بپردازند.

کلیه داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان شده اند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند به چینش انتخاب های خود بپردازند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مرحله به بررسی زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 می پردازیم.

 

زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه ارشد می توانند درصد دروس امتحانی، رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن خود را برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری بررسی کرده و در صورت داشتن حد نصاب علمی کافی، به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود بپردازند.

 

سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و به تعویق افتادن کنکور کارشناسی ارشد زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد نیز به تعویق افتاده و در اوایل شهریور ماه انجام شد. امسال باید دید چه موقع دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱ منتشر شده و زمان برگزاری آزمون چه وقت می باشد.

 

 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

متقاضیان می بایست در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ نسبت به انتخاب 100 کد رشته محل مورد علاقه خود اقدام نمایند.

 

داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از زمان دقیق این فرایند با خبر شوند.

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

 

 

فاکتورهای موثر در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

علاوه بر رتبه و تراز ارشد ، عوامل دیگری مانند علاقه به رشته، شهریه، مسیر و کیفیت دانشگاه نیز نقش بسزایی در این چینش کد رشته های کارشناسی ارشد خواهند داشت. از این رو متقاضیان می بایست در وهله اول رشته محل های مورد علاقه خود را از لیست رشته های کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ استخراج کرده و طبق توضیحات زیر به بررسی سایر عوامل بپردازند.

 

نحوه انتخاب رشته ارشد

 

هزینه: ادامه تحصیل در دانشگاه های غیر روزانه (شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) مستلزم پرداخت شهریه کارشناسی ارشد 1401 می باشد که داوطلب به منظور انتخاب این رشته محل ها باید توان مالی خود را در نظر بگیرد.

 

مسیر: داوطلبان در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 باید مسیر دانشگاه های مختلف را مورد بررسی قرار داده و با توجه به درجه اهمیت این موضوع به چینش انتخاب های خود بپردازند. مسلما مسیرهای کوتاه تر ، هزینه کم تری در پی داشته و باعث سهولت در رفت و آمد داوطلب می شود.

 

کیفیت دانشگاه: دانشگاه های مختلف از نظر علمی و کیفی در سطوح مختلفی قرار داشته و بر این اساس رتبه ای را به خود اختصاص می دهند. از این رو داوطلبان می بایست هیئت علمی دانشگاه های مختلف را مورد بررسی قرار داده و با توجه به کیفیت آن ها چینش انتخاب های خود را انجام دهند.

 

پس از بررسی کلیه این عوامل ترتیب انتخاب های داوطلب شکل گرفته و می تواند حداکثر 100 کد رشته محل را در فرم اینترنتی مربوطه وارد نماید. داوطلبانی که در دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور شرکت کرده اند باید انتخاب های خود را به صورت تلفیقی از هر دو رشته تا سقف 100 انتخاب انجام دهند.

 

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ کارنامه ای حاوی درصد دروس امتحانی، رتبه و تراز داوطلب منتشر شده و با عنوان " کارنامه اولیه کارشناسی ارشد " بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد وضعیت داوطلب را برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد مشخص کرده و امکان اولویت بندی رشته محل های ارائه شده را برای داوطلبان مجاز فراهم می کند.

 

برای آشنایی با نحوه چینش کد رشته محل های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ می توانید از نرم افزار انتخاب رشته زیر استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

 

 

 

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 هم چون سایر فرایندها مستلزم داشتن شرایط و ضوابط خاصی است که در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. از این رو متقاضیان باید تمامی بندهای این دفترچه را مورد بررسی قرار داده و به تکمیل فرم اینترنتی اقدام نمایند.

 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ نیز برای اطلاع از لیست رشته محل های ارائه شده این دانشگاه باید به سایت azmoon.org مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که در زیر نیز ارائه شده است، به تکمیل فرم اینترنتی بپردازند.

 

در این راستا کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تجربیات خود را در اختیار داوطلبان قرار داده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص را برای آن ها انجام دهند.

 

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا صورت می گیرد؟

✔️ بله، از مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد به بعد مسیر دانشگاه آزاد و سراسری از هم جدا می شود.



 

2- ✔️ چگونه می توان از وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 مطلع شد؟

✔️ با توجه به توضیحات متن مقاله وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری در کارنامه اولیه کارشناسی ارشد درج می شود.



 

3- ✔️ آیا برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 باید هزینه ای پرداخت کرد؟

✔️ همانطور که گفته شد، انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه رایگان بوده و هزینه ای ندارد.

منبع : انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/m1qO
نظرتان را بنویسید