واکنش زنان به فشار روانی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
روحیات زنان و مردان و روش های مقابله با مشکلات نیز در آنها فرق دارد ؛ راه مقابله یا فشار روانی در مردان این است که سکوت می کنند و با گوشه گیری مساله را حل و فصل کرده و به تعادل می رسند در حالی که زنان نیاز دارند به احساسات خویش رجوع کنند تا به خود واقعی شان برسند .

زنان به سه شکل در برابر فشار روانی واکنش نشان می دهند : کلافه می شوند ، کنترل خود را از دست می دهند و احساس سر خوردگی و یاس می کنند . زنان و دختران به احساسات خود رجوع می کنند ، حرف می زنند ، گریه می کنند و ... تا آرام شوند و بتوانند به حل مشکل بپردازند . در ادامه مقاله به بیان واکنش زنان به فشار روانی می پردازیم . 




زنان عاطفی و احساساتی برخورد می کنند
اولین واکنش زنان به فشار روانی بروز احساسات در آنهاست ، زنان در مقابل تنش ها به صورت احساساتی عمل می کنند و اگر زن نتواند این تنش را تحمل کند کنترل خود را از دست داده و مرز احساسات خود و دیگران را تشخیص نمی دهد .

او از درون خود احساس می کند که مجبور است به احساسات خود و دیگران پاسخ بدهد و از آنجا که باید این کارها را انجام دهد سردرگم و کلافه می شود و احساس می کند از هر طرف در حال فشار است . وی وقتی در حال تامین نیازهای دیگران است از اینکه در قبال احساسات چیزی دریافت نمی کند کلافه می شود و وقتی کلافه شد در شناخت خواسته های مهم تر و کم ارزش تر به مشل برخورد می کند و همه چیز برای او اهمیت یکسانی پیدا می کند کارهایی مانند پرداخت قبض ها ، نظافت تختخواب ، آب دادن به گیاهان و ... همگی اهمیت یکسانی برای او پیدا می کند . 

به دلیل تفاوت زنان و مردا در مقابله با فشار روانی، وقتی یک مرد به غار تنهایی می رود زن فکر می کند که او نسبت به زندگی سرد شده است در حالی که چنین نیست ؛ زن نیز وقتی کلافه می شود مراقب احساسات خویش است ، زنان حرف می زنند و احساساتشان را در میان می گذارند تا بفهمند چه کاری باید انجام دهند ، اگر او بتواند بر حواس خود کنترل داشته باشد کلافگی اش نیز کم می شود .

حتما بخوانيد: راهکار مقابله با استرس متناسب با شخصیت











زنان کنترل خود را از دست می دهند
دومین واکنش زنان به فشار روانی از کوره در رفتن است . هنگامی که کلافه شدن زن طولانی شود او وارد مرحله دوم می شود ، او تمام ناراحتی ها را درخود جمع کرده و در نهایت کنترلش را از دست می دهد و در این مرحله راحتی مرتکب اشتباه می شود . 

اگر زنی در طی روز با مسائل مختلفی رو به رو شده باشد و روز پر تنشی را پشت سر گذاشته باشد به محض دیدن همسرش فراموش می کند که مسائل دیگر باعث ناراحتی او شده است و تمام ناراحتی اش را بر سر همسرش خالی می کند ، او با صحبت کردن در مورد مسائل دیگری که ناراحتش کرده اند آرام تر می شود اما قبل از رسیدن به این آرامش چنین تظاهر می کند که قصد سرزنش و تنبیه او را دارد . 

او زمانی که از کوره در می رود الفاظ نادرستی استفاده می کند و بعد از آرام شدن کارش را انکار می کند یا می گوید که قصد بدی نداشته است و بعد از آرام شده حتی به این اعمال خود می خندد . دختران در این حالت دست مانند مردان تحت فشار عمل می کنند ، اگر مرد عصبی شده و غرغر کند و زن در مقابل او سکوت کند مرد خیلی سریع این حالت را از دست می دهد . 

اگر زنان بیاموزند که از شوهر خود درخواست کمک کنند و غر زدن های آنها را نادیده بگیرند و مردان هم علت ناراحتی همسرشان را جویا شوند و به حرف هایشان گوش بدهند می توانند از به وجود امدن بسیاری از اختلافات جلوگیری کنند .

بیشتر بخوانيد: روش های پیشگیری از اختلاف بین زوجین


درماندگی
واکنش سوم زنان به فشار روانی و تنش احساس درماندگی است ، زمانی که زنی کنترل اعصاب خود را از دست می دهد و به درماندگی می رسد کمک کردن به او کاری از پیش نمی برد . مردان در مواجهه با این زنان احساس می کنند قادر به انجام کاری نیستند که همسرشان را خوشحال کند .

از نشانه های بارز این واکنش احساس خستگی و ضعف مفرط است و با رسیدن به این واکنش ظاهرش فرسوده و رنجور می شود و غرغرو می شود . مردان هنگام رو به رو شدن با چنین زنی می ترسند و فکر می کنند در مورد آنها کوتاهی کرده اند ولی نمی دانند که این درماندگی در اثر از دست دادن تعادل به وجود آمده است . همانطور که مردان در واکنش خود اقدام به سکوت می کنند زنان و دختران هم خسته و درمانده می شوند . 

هر چه تنش بیشتری به زنان وارد شود آنها بیشتر خود را فراموش می کنند و خسته و درمانده می شوند ، برای انکه به آنها کمک شود باید این اطمینان در آنها بالا برود که تحت حمایت هستند و کسی هست که به حرف آنها گوش بدهد .

در ادامه بخوانيد: واکنش مردان به فشار روانی












سوالات متداول


1- اولین واکنش زنان نسبت به فشار روانی چیست؟
اولین واکنش زنان به فشار روانی، بروز احساسات است که توضیحات آن در متن مقاله بیان شده است.




2- دومین واکنش زنان به فشار روانی چیست؟
دومین واکنش زنان نسبت به فشار روانی، از کوره در رفتن است که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.




3- سومین واکنش زنان به فشار روانی چیست؟
سومین واکنش زنان به فشار روانی، احساس درماندگی است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : واکنش زنان به فشار روانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6OLQ
نظرتان را بنویسید