واکنش مردان به فشار روانی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
واکنش های مردان و زنان در مقابله با فشار روانی متفاوت هستند ، هنگامی که مردان درگیر تنش شده و تحت فشار قرار می گیرند این حالت در آنان با سه ویژگی مشخص می شود که بسیار مهم هستند زیرا باعث می شوند زنان این واکنش ها را بی تفاوتی به خود تلقی کرده و اوضاع را بدتر از آنچه هست احساس کنند ، این سه ویژگی عبارتند از : گوشه گیری ، غر زدن و ساکت شدن .

هنگامی که یکی از این علامت ها در مردی ظاهر می شود زن احساس می کند که شوهرش دوستش ندارد اما اگر این حالات را بشناسد وخوب تفسیر کند می تواند به همسرش کمک کند تا با این مساله به خوبی کنار بیاید و هر چه سریعتر به وضع عادی برگردد ؛ اهمیت خواندن مقاله نیز همین است . در ادامه این مقاله واکنش مردان به هنگام فشار روانی را بیان می کنیم . 




انزوا طلبی
اولین واکنش مردان به فشار روانی انزوا طلبی و جدا شدن از محیط است . او سعی می کند در قبال ناراحتی پیش آمده احساسات خود را بروز ندهد و تا حدی از همه چیز کناره گیری کند ؛ در این حالت او دیگر صحبت نمی کند و همسرش این حالت را به خودش می گیرد و در خودش به دنبال اشکال می گردد و فکر می کند همسرش دوستش ندارد .

مردان به خاطر آنکه خود به عمل خویش آگاهی ندارند از رنجشی که برای همسرشان به وجود می آورند مطلع نمی شوند . جو به وجود امده را عادی می دانند . مردان گوشه گیر می شوند تا دردهایشان را مهار کنند و در این زمان طوری عمل می کنند که انگار همه چیز بر وفق مراد است و از پذیرش هر گونه کمکی سر باز می زنند بنابراین زنان باید بدانند که در این  زمان هر گونه دست یاری که به سوی شوهر دراز کنند رد خواهد شد .

حتما بخوانید: عوامل موثر بر رضایت زندگی زناشویی











غر و لند کردن
دومین واکنش مردان به تنش و فشار روانی غر و لند کردن است ، زمانی که پسران در غار تنهایی خود به سر می برند بسیار نامهربان و لجباز می شوند . درخواست کمک و انجام کار غر زدن و شکایت او را بیشتر می کند ، زنان این رفتارها را نشانه بی میلی مردان برای حمایت و کمک به خانواده می دانند در حالی که اصلا چنین نیست .

مردان متمرکز می شوند تا راهی پیدا کنند در این هنگام پیشنهاد کمک از جانب زن باعث به هم ریختن تمرکز شده و آنها سعی در حفظ آن و مقاومت در برابر عوامل خارجی دارند که نشانه این مقاومت همان غر زدن است . غر و لند کردن مردها نشانه این است که می خواهند به آن خواسته جواب مثبت بدهند ولی مقاومت می کنند و این مقاومت برای مردان بسار عادی است ؛ مشکل اینجاست که زنان هنگامی غر می زنند که احساس کنند مورد بی عدالتی واقع شده اند .

در این مورد باید به این موضوع هم اشاره کنیم که یکی از دلایلی که زنان غر زدن مردان را بد تعبیر می کنند این است که مردان و پسران به حالتی عصبی به درخواست های زنان پاسخ می دهند و یا غر می زنند . 

بیشتر بخوانید: راه های افزایش تمرکز حواس


مردان سکوت می کنند
سکوت کردن مردان و پسران واکنشی غیر ارادی است که زنان آن را درک نمی کنند زیرا زنان به صورت ارادی ساکت می شوند و فکر می کنند که مردان نیز با اختیار کامل این کار را می کنند  و این مورد نیز یکی دیگر از تفاوت های زنان و مردان در مقابله با فشار روانی است.

مرد احساسات رنج آور خود را در ضمیر ناخود اگاهش درک می کند ولی این اتفاقی است که کنترل زیادی روی آن ندارد ، در چنین زمانی نیاز به مکانی دنج و خلوت دارد ولی زنان از این کار سوء تعبیر می کنند .

زمانی که پسر سکوت می کند نباید هیچ اقدامی برای کمک به او انجام داد فقط فضای مناسب در اختیارش قرار بدهید و بدانید که او در حال حل و فصل کردن مشکل است . اگر در این حالت مزاحم او بشوید به بخش تاریک ذهن خود رجوع می کند و اوضاع خطرناک می شود پس سعی شناخت درستی از رفتارهای همسر خود داشته باشید و با فشارهای بی مورد در زمان مشاجره یا فشار روانی به او فشار اضافه وارد نکنید .

در ادامه بخوانید: واکنش زنان به فشار روانی












سوالات متداول


1- اولین واکنش مردان به فشار روانی چیست؟
اولین واکنش مردان انزوا و جدا شدن از محیط است که توضیحات تکمیلی در این مورد در متن مقاله بیان شده است.




2- دومین واکنش مردان به فشار روانی چیست؟
غر و لند کردن دومین واکنش پسران به فشار روانی است که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.




3- سومین واکنش مردان به فشار روانی چیست؟
سکوت کردن مردان که یک واکنش غیر ارادی است، سومین عکس العمل مردان در برابر فشار روانی است که برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.

منبع : واکنش مردان به فشار روانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7PNG
نظرتان را بنویسید