مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام در آزمون سردفتری 1400 برای داوطلبانی امکان پذیر است که در موعد مشخص به بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون سردفتری در سایت اسناد رسمی نمایند. از جمله اطلاعات مورد نیاز آزمو سر دفتری، ارائه مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و گواهی مهارت های کامپیوتری می باشد.





آزمون سردفتری یکی از امتحانات مهم سراسری در کشور است که هر چند سال یک بار برگزار شده و از این طریق نیروهای حرفه‌ای برای منصب سردفتری کشف خواهند شد. تاریخ ثبت نام این آزمون در هر سال متفاوت می باشد. در صورتی که تمایل به ثبت نام و شرکت در این آزمون دارید، می‌ توانید اخبار آپدیت مرتبط با آن را به شکل مداوم چک کرده تا از زمان دقیق برگزاری آگاهی پیدا کنید.

ارائه مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری 1400، از جمله مهم‌ ترین مراحلی است که برای شرکت در این امتحان بزرگ باید طی کرد. در این مقاله به ذکر جزئیات مرتبط با مدارک لازم برای شرکت در این آزمون بزرگ پرداخته و تمامی اطلاعاتی را که داوطلبان می بایست برای ثبت نام در آزمون سردفتری اسناد رسمی با خود داشته باشند را توضیح می دهیم.



مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون سردفتری 1400
آزمون سردفتری که به شکل دوره‌ ای و در زمان‌ های مختلف در سراسر کشور برگزار می‌ شود، یک آزمون بزرگ با تعداد داوطلبانی زیاد است که مانند هر امتحان سراسری دیگری برای شرکت در آن، به یک سری مدارک مهم نیاز است. پس از انتشار دفترچه ثبت نام سردفتری و آگاهی داوطلبان از این که شرایط کافی را برای شرکت در این آزمون بزرگ دارند، گام مهم دیگر آماده کردن مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری است.



مانند هر آزمون بزرگ دیگری، بخش مهمی از مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری مربوط به مدارک تحصیلی است. داوطلبان با در نظر داشتن شرایط برگزاری این آزمون در دوره قبل یعنی سال 97 می‌ توانند مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون سردفتری 1400 برای شرکت در این آزمون را تکمیل و برای تحویل آماده سازند.







تمامی اطلاعات مهم در باب مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری 1400 از جمله این مدارک تحصیلی در دفترچه ثبت نام آزمون و اطلاعیه‌ های درج شده در سامانه آزمون سردفتری درج می‌ شود. این مدارک مهم و ضروری به شرح زیر هستند و در واقع داوطلبانی که حداقل یکی از این مدارک را داشته باشند، شرایط کافی برای ثبت نام و شرکت در این آزمون بزرگ کشوری را خواهند داشت.



متقاضیان دارای مدرک لیسانس حقوق قضایی یا فقه و مبانی حقوقی که این مدارک تحصیلی مهم را از دانشگاه‌ های معتبر کشور و همچنین موسسه‌ های آموزشی عالیه در داخل یا خارج از کشور اخذ کرده‌اند. در واقع متقاضیان با داشتن این مدارک، از شرط معدل معاف می‌ شوند.



در صورتی که داوطلبان مدارک تحصیلی ذکر شده را نداشته باشند، با توجه به یک سری شرایط تعیین شده از جانب سازمان ثبت اسناد رسمی و املاک کشور و با تایید این سازمان اجازه حضور در آزمون را پیدا خواهند کرد.



در صورتی که متقاضیان مدرک دکتری یا فوق لیسانس رشته‌ های ذکر شده را داشته باشند، تنها در صورت تایید سازمان می‌ توانند برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند. در واقع مدارک بالا بدون تایید سازمان ثبت اسناد رسمی کشور، هیچ امتیازی را به داوطلبان نمی‌ دهد.



بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون سردفتری





مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری 1400
مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری تنها شامل موارد ذکر شده نخواهد بود. از آنجایی که این آزمون در فواصل زمانی متغیر برگزار شده و زمان برگزاری آزمون سردفتری در هر سال متفاوت است، هنوز و به طور قطعی نمی‌ توان مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون را نام برد. اما با توجه به مدارک لازم ثبت نام در آخرین زمان برگزاری این آزمون می توان به اطلاعات مورد نیاز زیر اشاره کرد:



یک نسخه کپی از مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون سردفتری

یک نسخه از هر دو طرف کارت ملی

یک نسخه کپی از تمام صفحات شناسنامه متقاضیان

یک نسخه کپی از هر دو طرف کارت معافیت یا پایان از خدمت یا پایان خدمت برای متقاضیان مرد.

6 قطعه عکس 3 در 4 رنگی پشت نویسی شده.

گواهی نشان دهنده برخورداری داوطلب از مهارت‌های هفتگانه کار با کامپیوتر.

ارائه کارت ایثارگری که از جانب مراجع ذی صلاح و اصلی صادر شده باشد توسط داوطلبانی که از سهمیه ایثارگری برخوردار هستند.



بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون سردفتری









مشاوره مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری 1400
پیش از این که مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری را آماده کنید، باید در ابتدا از این موضوع آگاه شوید که آیا شرایط لازم را برای ثبت نام در این آزمون دارید یا نه. برای دستیابی به این اطلاعات، می‌ توانید از دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی استفاده کرده و یا با مراجعه به سامانه آنلاین ssaa.ir در زمان ثبت نام آزمون سردفتری در جریان تمامی اطلاعات و موارد مهم در رابطه با برگزاری این آزمون و شرایط شرکت در آن قرار بگیرید.



پیش از فرا رسیدن تاریخ ثبت نام در این آزمون، بهتر است تمامی مدارک لازم را آماده کنید تا در حین ثبت نام برای شما مشکلی به وجود نیاید.



در صورتی که از مشمولین سهمیه ایثارگری هستید، پیش از ثبت نام خود لازم است گواهی نشان دهنده این مورد را از مراکز اصلی و ذی ربط اخذ نمایید.



به یاد داشته باشید که هیچ یک از مدارک لازم برای ثبت نام خود را از قلم نیاندازید و تمامی مدارک را از قبل تکمیل کنید؛ در غیر این صورت ثبت نام شما با مشکل مواجه می‌ شود.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری را به متقاضیان ارائه داده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین برای دریافت آخرین اخبار مربوط به این حوزه می توانید عضو کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا شوید.



در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون سردفتری









سوالات متداول


1- مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری چیست ؟
از جمله مدارک ثبت نام آزمون سردفتری ارائه مدرک تحصیلی و گواهی آموزش مهارت های کامپیوتری می باشد. سایر مدارک در متن مقاله نوشته است.




2- چه اطلاعاتی برای ثبت نام آزمون سردفتری را باید در سامانه سردفتری بارگذاری کرد ؟
علاوه بر مدارک ارائه شده در متن مقاله، داوطلبان باید عکس 3*4 و همچنین اسکن شناسنامه خود را در سایت سردفتری بارگذاری نمایند.




3- زمان ثبت مدارک لازم برای شرکت در آزمون سردفتری از چه تاریخی می باشد ؟
زمان ارائه مدارک سردفتری همزمان با فعال شدن لینک ثبت نام می باشد که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

منبع : مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سردفتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mDzp
نظرتان را بنویسید