مدارک و مراحل طلاق با داشتن وکالت در طلاق

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی مدارک و مراحل طلاق با داشتن وکالت در طلاق می پردازیم . 





به موجب قانون مرد می تواند با رعایت شرایطی که در قانون بیان شده است و با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بدهد در صورتی این امکان برای زن محدود تر است و به سختی می تواند طلاق بگیرد اما مرد می تواند به همسر خود وکالت دهد که از جانب او در دادگاه حضور پیدا کرده و به عنوان وکیل مرد از او طلاق بگیرد . این وکالت از طرف مرد به چند صورت امکان پذیر است ، از طریق شرط ضمن عقد نکاح یا به موجب سندی که بعد از عقد در دفتر اسناد رسمی تنظیم گردد و غیره . اما سوالی که مطرح می گردد این است که زن چطور می تواند حق وکالتی که از جانب مرد به داده شده است اعمال نماید ؟ . در این مقاله به بررسی مراحل اقدام برای طلاق و مدارک لازم برای وکالت در طلاق می پردازیم . 



مراحل اقدام برای طلاق
زمانی که وکالت یا حق طلاق به زن اعطا می گردد و زن می تواند در هر زمان و شرایطی خود را مطلقه نماید ولی نمی تواند با مراجعه به دفتر ثبت طلاق بگیرد بلکه نیاز به حکم دادگاه دارد . مراحل اقدام برای طلاق در صورتی که مرد در دادگاه حضور پیدا نکند زوجه باید به یک وکیل دادگستری مراجعه کرده و با وی قرارداد منعقد نماید و همراه با او در دادگاه حاضر شود و حتما باید دادگاه حکم به طلاق را صادر نماید تا زوجه بتواند با مراجعه به دفاتر ثبت طلاق خود را ثبت نماید . 



مدارک لازم برای وکالت در طلاق
مدارک لازم برای وکالت در طلاق عبارت است از : 


وکالت نامه محضری که به موجب آن وکالت در طلاق به زوجه داده شده است  .
سند ازدواج .
کپی شناسنامه و کپی کارت ملی زوجه .
در صورت دسترسی کپی کارت ملی یا شناسنامه زوج .
وکالتنامه فی مابین زوجه و وکیل دادگستری .


نکته لازم به ذکر این است که علی الاصول این طلاق کمتر از یک هفته انجام می شود .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدارک و مراحل طلاق با داشتن وکالت در طلاق به کانال تلگرام حقوق خانواده مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مدارک و مراحل طلاق با داشتن وکالت در طلاق پاسخ دهند .

منبع : مدارک و مراحل طلاق با داشتن وکالت در طلاق
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1KRm
نظرتان را بنویسید