شرایط ثبت نام کنکور کاردانی 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کنکور کاردانی برای جذب دانشجو در مقطع کاردانی پیوسته و نا پیوسته برگزار می شود . پذیرش و ثبت نام در این آزمون منوط به برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که از مهم ترین شرایط ثبت نام در این آزمون تناسب رشته و مدرک پایه با رشته و مقطع مورد نظر می باشد .

کنکور کاردانی فنی حرفه ای در طی سالیان اخیر دستخوش تغییرات بسیاری شده است . از سال 98 کنکور کاردانی برای هر دو مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته دانشجو می پذیرد . معمولا برخی از رشته های ارائه شده این مقاطع صرفا از طریق کنکور کاردانی و برخی بصورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند .

کنکور کاردانی نیز مانند سایر آزمون ها شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در کنکور کاردانی 99 هستند باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده باشند و هم چنین قوانین پذیرش را رعایت کنند . با توجه به لزوم اطلاع داوطلبان از این شرایط و اهمیت این موضوع در ادامه این مقاله شرایط ثبت نام کنکور کاردانی 99 را توضیح داده ایم .


شرایط عمومی ثبت نام کنکور کاردانی 99
شرایط عمومی پذیرش برای مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته کنکور کاردانی با هم یکسان بوده و تفاوتی با هم ندارند . مهم ترین شرایط عمومی برای شرکت در ثبت نام کنکور کاردانی 99 و پذیرش در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته عبارتند از :





1 - تدین به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی موجود در قانون اساسی کشور

2 - عدم اشتهار به فساد اخلاقی

3 - عدم اعتیاد به مواد مخدر

4 - عدم عضویت در گروه های سیاسی غیر اخلاقی

5 - عدم منع ادامه تحصیل از سوی نظام وظیفه




شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی 99
با اعمال تغییرات جدید در کنکور 98 ، از جمله اضافه کردن مقطع کاردانی ناپیوسته به این آزمون ، برخی از شرایط اختصاصی کنکور کاردانی نیز تغییر کرده است . مهم ترین شرایط اختصاصی برای شرکت در ثبت نام کنکور کاردانی 99 و پذیرش در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته این دانشگاه عبارتند از :





 1- مدارک مورد نیاز برای پذیرش :

*** دارندگان دیپلم نظام جدید 3-3-6 ، دیپلم نظام قدیم 4 ساله و یا دیپلم سالی واحدی / ترمی واحدی رشته های کاردانش و یا فنی حرفه ای مجاز به ثبت نام کاردانی پیوسته و نا پیوسته هستند .

*** دارندگان دیپلم نظام جدید 3-3-6 ، دیپلم نظام قدیم 4 ساله و یا دیپلم سالی واحدی / ترمی واحدی + پیش دانشگاهی رشته های نظری صرفا مجاز به ثبت نام کاردانی ناپیوسته هستند .



2 - پذیرش در رشته محل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ، چه در رشته های نظری چه رشته های فنی حرفه ای بر اساس معدل کل دیپلم انجام می شود .



3 - داوطلبان باید طبق مندرجات دفترچه تجانس رشته فارغ التحصیلی و رشته مورد تقاضا را رعایت کنند .



4 - داوطلبان باید از سلامتی جسمی متناسب با رشته برخوردار باشند .



5 - دانش آموزان سال آخر که متقاضی این آزمون هستند باید تا 31 شهریور فارغ التحصیل شوند .



داوطلبانی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی کنکور کاردانی 99 هستند و علاقه مند به شرکت در این آزمون هستند می توانند با آماده کردن مدارک لازم ، در زمان مشخص برای ثبت نام اقدام کنند .


مشاوره شرایط ثبت نام کنکور کاردانی 99
ابتدا خاطر نشان می شود که در صورت مشاهده هر گونه مغایرت و کمبود در اطلاعات ثبت نامی داوطلبان در مقایسه با مدارک داوطلب ، قبولی وی لغو خواهد شد . بنابراین به داوطلبان توصیه می شود اطلاعات خود را به درستی تکمیل کنند و تمامی شرایط و قوانین پذیرش را رعایت کنند .

هم چنین داوطلبان دقت داشته باشند که می توانند علاوه بر شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99 در پذیرش بدون آزمون دانشگاه های آزاد نیز شرکت کنند . به این دسته از داوطلبان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های آزاد توصیه می شود نخست دفترچه ثبت نام مقطع مورد نظر را بررسی کرده و در صورت دارا بودن شرایط و یافتن رشته محل مناسب نسبت به ثبت نام در این دانشگاه ها نیز اقدام کنند .


اگر پس از مطالعه جزئیات شرایط ثبت نام کنکور کاردانی 99 سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست . هم چنین داوطلبان آزمون کاردانی فنی حرفه ای 99 می توانند با عضویت در کانال تلگرام دانشگاه های بدون کنکور هیوا از آخرین اخبار مرتبط با این آزمون مطلع شوند .

سوالات متداول

1- آیا فارغ التحصیلان رشته های نظری نیز می توانند برای کنکور کاردانی 99 ثبت نام کنند ؟
بله . این دسته از داوطلبان نیز مجاز به ثبت نام برای مقطع کاردانی ناپیوسته خواهند بود که شرایط لازم در متن این مقاله توضیح داده شده است .

2- آیا تمامی رشته محل های ارائه شده کنکور کاردانی 99 با آزمون دانشجو می پذیرند ؟
خیر . همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است پذیرش برخی از رشته محل های ارائه شده صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود .

3- آیا داوطلبان مجاز به انتخاب تمامی رشته های کنکور کاردانی هستند ؟
خیر . داوطلبان باید تجانس رشته تحصیلی و انتخابی را رعایت کنند که شرایط کامل تر آن در متن مقاله نیز شرح داده شده است .

منبع : شرایط ثبت نام کنکور کاردانی 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Gqw3
نظرتان را بنویسید