درباره انواع لوگو ماشین ها بیشتر بدانید

درباره انواع لوگو ماشین ها بیشتر بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
لوگو آنلاین

 

لوگوی یک خودرو، به عنوان نماد یا علامت شناختی آن خودرو، برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. هر کمپانی خودروسازی، لوگوی خود را با توجه به سبک و فلسفه‌ی خود طراحی می‌کند. در زیر به برخی از معروف‌ترین لوگو و آرم ماشین ها و توضیح کوتاهی درباره آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

- لوگوی BMW: این لوگو از دو حلقه‌ی آبی به هم چسبیده تشکیل شده و به ترکیبی از رنگ‌های آبی و سفید اشاره دارد. این دو حلقه، به عنوان نمادی از کارخانه‌هایی استفاده می‌شوند که در ساخت بخش‌های مختلف خودروهای بی‌ام‌و نقش دارند.

 

- لوگوی Mercedes-Benz: این لوگو از یک ستاره‌ی سه‌پره سفید روی پس زمینه‌ی آبی تشکیل شده است. این لوگو به عنوان نمادی از تلاش برای پیشرفت، کیفیت و تکامل خودروهای مرسدس بنز تلقی می‌شود.

 

- لوگوی Audi: این لوگو از چهار حلقه‌ی به هم چسبیده تشکیل شده و نمادی از اتحاد بین چهار شرکت خودروسازی آئودی، دکسلر، هورش و وان‌درا تلقی می‌شود.

 

- لوگوی Toyota: این لوگو از سه بیضی به همراه نام تویوتا روی پس‌زمینه‌ی مستطیلی تشکیل شده است. این لوگو به عنوان نمادی از کیفیت، قابلیت اعتماد و پایداری خودروهای تویوتا تلقی می‌شود.

 

- لوگوی Ford: این لوگو از نام فورد با حروف بزرگ و رنگ آبی تشکیل شده است. این لوگو به عنوان نمادی از تاریخچه‌ی طویل و پرافتخار شرکت فورد و تلاش برای تولید خودروهای با کیفیت و قابل اعتماد تلقی می‌شود.

 

- لوگوی Chevrolet: این لوگو از یک شکل دایره‌ای با یک کروم برلیانس گرد در وسط و نوشته‌ی Chevrolet روی پس‌زمینه‌ی قرمز به همراه یک خط افقی آبی تشکیل شده است. این لوگو به عنوان نمادی از تاریخچه‌ی طولانی و پرافتخار شرکت Chevrolet و تلاش برای تولید خودروهای با کیفیت و قابل اعتماد تلقی می‌شود.

 

این لیست تنها شامل برخی از معروف‌ترین لوگوهای خودروها بود و هر شرکت خودروسازی، لوگوی خود را با توجه به سبک و فلسفه‌ی خود طراحی می‌کند.

با لوگوساز آنلاین بیزگو بیشتر آشنا شوید.

بعضی از لوگوهای خودروها، خود داستان‌های جذاب و تاریخی پشت سر دارند. به عنوان مثال، لوگوی فورد که از نام خانوادگی موسس آن، هنری فورد، برای برند سازی استفاده می‌شود، به سال ۱۹۰۳ برمی‌گردد. هنری فورد در آن سال شرکت فورد موتور را تاسیس کرد و لوگوی فعلی شرکت فورد در سال ۱۹۱۲ طراحی شد. این لوگو با نشان دادن نام شرکت با حروف بزرگ و رنگ آبی، برای شناسایی و ترویج برند فورد به کار می‌رود.

 

لوگوی مرسدس بنز نیز به سال ۱۹۰۹ برمی‌گردد. این لوگو ابتدا به عنوان نمادی از پایداری و قدرت موتور در سال‌های اولیه‌ی تولید خودروهای مرسدس بنز به کار گرفته شد. ستاره‌ی سه‌پره در این لوگو، به عنوان نمادی از تلاش برای پیشرفت، کیفیت و تکامل خودروهای مرسدس بنز تلقی می‌شود.

 

لوگوی بی‌ام‌و نیز به یک نمادی از تاریخچه‌ی شرکت و تولید خودروهای با کیفیت و قابل اعتماد تبدیل شده است. در ابتدا، این لوگو به عنوان نمادی از تولید موتورهای هواپیما به کار گرفته شد و پس از آن به عنوان نمادی از تولید خودروهای با کیفیت و راندمان بالا شناخته می‌شود. دو حلقه‌ی آبی در این لوگو، به عنوان نمادی از کارخانه‌هایی استفاده می‌شوند که در ساخت بخش‌های مختلف خودروهای بی‌ام‌و نقش دارند.

 

این نمادها و لوگوها، تنها بخش کوچکی از تاریخ و فلسفه‌ی هر شرکت خودروسازی هستند و بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز دارای لوگوهایی با تاریخ و داستان خاصی هستند.

هر شرکت خودروسازی در طراحی و استفاده از لوگوی خود، سعی در نمایش یک جنبه خاص از محصولات خود دارد. به عنوان مثال، لوگوی آئودی، که از چهار حلقه به هم چسبیده تشکیل شده است، نمادی از اتحاد بین چهار شرکت خودروسازی آئودی، دکسلر، هورش و وان‌درا است. هر حلقه نیز نماینده‌ی یکی از شرکت‌های مذکور است. این لوگو به عنوان نمادی از همکاری، اتحاد و قدرت تلاش برای تولید خودروهای با کیفیت و متفاوت شناخته می‌شود.

 

لوگوی تویوتا نیز از سه بیضی به همراه نام تویوتا روی پس‌زمینه‌ی مستطیلی تشکیل شده است. این لوگو به عنوان نمادی از کیفیت، قابلیت اعتماد و پایداری خودروهای تویوتا تلقی می‌شود. هر بیضی نیز برای نمایش یکی از مفاهیم تویوتا به کار می‌رود. بیضی بالا به عنوان نمادی از کیفیت و قابلیت اعتماد، بیضی پایین به عنوان نمادی از پیشرفت و تکنولوژی و بیضی میانی به عنوان نمادی از تلاش برای تعادل بین دو مفهوم قبلی شناخته می‌شود.

 

لوگوی شرکت فولکس‌واگن نیز از یک V و W به همراه نام شرکت بر روی پس‌زمینه‌ی آبی تشکیل شده است. این لوگو به عنوان نمادی از تلاش برای تولید خودروهای با کیفیت و راندمان بالا شناخته می‌شود و V و W در این لوگو به عنوان نمادی از نام شرکت و همچنین نمادی از قوت و توانایی در طراحی و تولید خودروها به کار می‌رود.

 

با توجه به این‌که لوگوها به عنوان نمادی از شناخت و تشخیص برند خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، طراحی و استفاده از آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی تلاش می‌کنند تا لوگوی منحصر به فرد خود را برای شناخت و ترویج برند خود به کار گیرند.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jy3B
نظرتان را بنویسید