یخ زدن لوله های پکیج

یخ زدن لوله های پکیج
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

پکیج دیواری به راحتی میتواند منزل شما را مانند موتورخانه و شوفاژ گرم نماید، ولی همانند بسیاری از وسایل آبی دیگر که دارای لوله کشی هستند، ممکن است دچار مشکل یخزدگی شوند.

شاید برای شما نیز این اتفاق افتاده باشد، که در فصل زمستان و با سرد شدن هوا لوله های پکیج شما دچار یخ زدگی شده ، و پکیج شما دیگر نتواند به وظیفه ی خود عمل کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی علت یخ زدن لوله های پکیج دیواری و راهکارها جلوگیری از آن بپردازیم ، پس با ما همراه شوید.شما میتوانید سوالات خود را در بخش کامنت همین مقاله با کارشناسان ما مطرح کنید ، تا در کمتر از یک ساعت به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند.

اکثر پکیج ها دو برنامه زمستانه و تابستانه مختلف دارند.

در این مقاله قصد داریم به راه های جلوگیری از یخ زدگی پکیج در زمستان بپردازیم اما در ابتدا مقدمه ای در مورد پکیج دیواری بیان می کنیم.

در حالت تابستانی که نیازی به گرمایش ندارید، پکیج هر وقت شما نیاز به گرم شدن آب داشته باشید به صورت اتوماتیک روشن میشود.

سنسور فشار باز شدن شیر آب گرم را دریافت کرده و مشعل را روشن میکند. در این حالت بعد از بستن شیر آبگرم پکیج خاموش می شود.

برد کنترل الکترونیک قطعه ای است که فرمان های مربوط به نحوه عملکرد دستگاه را صادر میکند و پس از روشن شدن، آب درون مبدل حرارتی گرم میشود.

اما در حالت زمستانی علاوه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدارهای گرم کننده پکیج نیز گرم شوند.

در این سیستم نیز اولویت با تهیه آبگرم مصرفی است و با باز شدن شیر آب گرم مصرفی، سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می نماید اما و پس از بسته شدن شیر آب گرم، مدار آب گرم رادیاتور مجددا برقرار میشود. به این ترتیب همیشه آب گرم مصرفی در دسترس خواهد بود.

گاهی ممکن است وقتی برای مدت زیادی از پکیج استفاده نمیکنید، دستگاه دچار یخ زدگی شود به خصوص پکیج هایی که در فضای خارجی نصب میشوند.

یخ زدگی پکیج در زمستان میتواند علل مختلفی داشته باشد، ولی می توان این مشکل را به دو صورت حل کرد.

اول: شیر گاز را بصورت باز نگهدارید و دوشاخه دستگاه را متصل به پریز برق بگذارید. بیشتر پکیج ها دارای یک سیستم اتوماتیک هستند که از یخ زدگی سیستم جلوگیری میکند. با خواندن دفترچه راهنمای پکیج خود میتوانید از وجود این سیستم در دستگاه خود مطمئن شوید.

دوم: به سیستم شوفاژ ماده ضد یخ زدگی مخصوص رادیاتور را اضافه نمائید که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده میکنید. (برای پرهیز از آسیب دیدن پکیج، از ضد یخ اتومبیل استفاده نکنید.)

به منظور یخزدایی دستگاه را در حالت حداقل ظرفیت نگه دارید. عملکرد ضد یخ اتوماتیک در پکیج های دیواری دیجیتال و آنالوگ متفاوت می باشد.

در دستگاه های دیجیتال باید شیر گاز دستگاه را در حالت باز قرار داد به طوری که عقربه فشار دستگاه بین ۱ تا ۱٫۵ بار قرار بگیرد. در این حالت پکیج باید به برق متصل باشد. کلید انتخاب فصل را در وضعیت ۰ قرار می دهیم.

در دستگاه های آنالوگ (B,M,E) : شیر گاز دستگاه باز باشد. عقربه فشار دستگاه را بین ۱ تا۱٫۵ بار تنظیم کنید. کلید روشن خاموش را در روشن و کلیدهای تنظیم دمای آب گرم و شوفاژ را در وضعیت ۰ قرار می دهیم.

حال این سئوال ممکن است پیش بیاید که اگر پکیج قبل از شروع کار خاموش شده و چراغ راه اندازی مجدد (reset) روشن گردد چه اقدامی باید انجام داد؟

با توجه به کد خطایی که در دفترچه دستگاه مشخص شده است اقدامات بعدی را انجام می دهیم.

در صورت عدم سکونت در واحد مسکونی وبرای تخلیه آب دستگاه پکیج چه اقدامی باید صورت گیرد؟

در این حالت باید تخلیه آب گرم مصرفی را از سیستم خارج کرد.

 برای اینکار ابتدا شیر آب سرد ورودی به دستگاه را بسته و یکی از شیرهای آب گرم، ترجیحا پایین ترین شیر که معمولا شیرتوالت است را باز نمائید.

سپس مهره مربوط به اتصال آب سرد ورودی و آب گرم مصرفی به دستگاه را شل نمائید و لوله های اتصالات روکار قبل از شیر آب سرد ورودی به دستگاه را عایق کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه نگهداری و تعمیر پکیج، به مطالب سرویس و تعمیر پکیج مراجعه کنید.

تزریق محلول ضد یخ پکیج بهترین راهکار جلوگیری از یخ زدگی پکیج

راهکار جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری توسط خود شما :

برای اینکه پکیج را از خطر یخ زدگی و عواقب آن حفظ کنیم

راهی را به شما یاد میدم که بدون نیاز به تعمیرکار خودتون اینکارو انجام بدید و به غیر از اینکه از یخ زدگی لوله ها و پکیج پیشگیری میکند کلی مزایای دیگه هم داره

از جمله جلوگیری از رسوب گرفتن لوله ها و جلوگیری از هوا گرفتن مکرر رادیاتور ها و غیره …

یک محلول ضد یخ پکیج دیواری ساخت پکیجکار از فروشگاه های تاسیساتی تهیه کنید و شیر های رفت و برگشت رادیاتور حوله ای حمام را ببندید

و با کمی باز کردن یکی از مهره های رادیاتور تمام آب رادیاتور را خالی کنید و مهره را صفت کنید

. مهره بالایی رادیاتور را که شیر هواگیری رادیاتور روش بسته شده را باز کنید

و محلول ضد یخ پکیج را داخل رادیاتور خالی کرده و مهره را ببندید و همینطور شیرهای رفت و برگشت رادیاتور را باز کنید

و فشار بار پکیج را روی ۱٫۵ تنظیم کرده و پکیج را روشن کنید .

نکته : حتما دقت کنید از هیچ یک از رادیاتور ها و یا پکیج هیچ نشتی نداشته باشد حتی یک قطره .

تمام .

لازم به ذکر است که در صورت در دسترس نبودن محلول ضد رسوب میتونید بسته به تعداد رادیاتور های منزل از 2 تا 3 لیتر ضد یخ اتوموبیل کاسپین استفاده کنید .

نکته قابل توجه اینجاست که شما محلول ضد رسوب و یا ضد یخ اتوموبیل را فقط جهت خاصیت ضد یخ زدگی آن تزریق نمی کنید ، زیرا همانطور که یکی از مهمترین کارایی های مهم ضد یخ در اتوموبیل شما جلوگیری از تشکیل رسوب میباشد این خاصیت در پکیج دیواری نیز باعث جلوگیری از تشکیل رسوب خواهد شد و پکیج را از بزرگترین دشمن خود یعنی رسوب آب حفظ میکند .

تزریق محلول ضد یخ علاوه بر موارد ذکر شده باعث حل مشکل هوا گرفتن مکرر رادیاتورها میشود .

توجه : البته تمام خواصی که در بالا ذکر کردیم منوط به آب بندی کامل سیستم شوفاژ و رادیاتور ها و همین طور پکیج میباشد ، زیرا نشتی از مدار پکیج حتی اگر خیلی کم باشد به مرور باعث کم شدن خاصیت این محلول خواهد شد .

با اینکار مطمئن باشید کلی عمر پکیج خودتون را بالا بردید

سیستم اتوماتیک ضد یخ پکیج دیواری

زمانی که دستگاه به برق متصل است، سیستم ضد یخ زدگی دستگاه مستقل از سایر قسمت-ها به بررسی دمای جریان گرمایشی می پردازد.

اگر دمای مدار اصلی به زیر ۸ درجه سانتی گراد کاهش یابد، پمپ به مدت ۲ دقیقه روشن می شود. پس از دو دقیقه گردش، پکیج موارد زیر را کنترل می کند:

اگر دمای جریان در سیستم گرمایش بالاتر از ۸ درجه سانتی گراد شود، پمپ خاموش می شود.اگر دمای جریان سیستم گرمایشی مرکزی بین ۳ تا ۸ درجه سانتی گراد باشد، پمپ برای دو دقیقه دیگر به کار می افتد. این عمل روشن شدن پمپ تا حداکثر ۱۰ مرتبه تکرار می شود. در صورتی که دما به بالاتر از ۹ درجه نرسد، مشعل روشن می-شود.اگر دمای جریان در سیستم گرمایش مرکزی کمتر از ۵ درجه سانتی گراد باشد، مشعل در حداقل توان روشن شده (وضعیت گرمایشی) و تا رسیدن دما به ۳۰ درجه سانتی گراد روشن می ماند. سپس مشعل خاموش شده و پمپ به مدت ۲ دقیقه کار می کند.

تذکر

اعداد و ارقامی که در بالا آورده شده، ممکن است در مدل های مختلف پکیج، به گونه ای دیگر باشد.

نکته

سیستم حفاظت در برابر یخ زدگی تنها زمانی فعال می شود که:

دستگاه سالم باشد؛فشار سیستم صحیح و پکیج به برق متصل باشد؛گاز دستگاه وصل باشد.

برای کارکرد صحیح دستگاه و افزایش طول مفید دستگاه بهتر است اختلاف دمای آب ورودی و خروجی مدار پکیج بیشتر از ۲۰ درجه سانتی گراد نباشد و هرچه دمای آب خروجی، کمتر باشد ( زیر ۵۰ درجه سانتی¬گراد)، رسوب و خوردگی کمتری در اجزای پکیج ایجاد می شود.

در صورتی که بخواهیم کابل پکیج را تعویض کنیم، بهتر است کابل تعویضی از نوع و جنس کابل قبلی پکیج باشد.

تمام لوازم خانگی باید مجهز به سیم ارت باشند تا حادثه ای در صورت برق گرفتگی ایجاد نشود، پکیج نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید سیم ارت به آن وصل باشد ( در صورت عدم اتصال سیم ارت، پکیج روشن نمی شود و اگر روشن شود، بورد الکترونیکی ممکن است آسیب جدی ببیند

جمع بندی

بیشترین کارآیی پکیج ها مربوط به فصل زمستان می باشد که هوا سرد شده است و شما نیاز به گرمای محیط و آب مصرفی خود دارید.

اما یکی از مواردی که در فصل سرد زمستان برای مصرف کنندگان پکیج دیواری به خصوص آن پکیج هایی که در بیرون منزل نصب شده اند، بسیار آزاردهنده می باشد یخ زدن پکیج و اتصالات آن است.

زیرا همان طور که حتماً متوجه شده اید این مشکل علاوه بر این که مانع از فعالیت درست سیستم می شود، می تواند خسارات زیادی را به مصرف کننده تحمیل نماید.

بنابراین لازم است که شما برای جلوگیری از وقوع این اتفاق از متخصصین سرویس و تعمیر پکیج های دیواری کمک و راهنمایی بگیرید.

به همین منظور مجموعه تهران سرویس آنلاین با سال ها تجربه در زمینه کار بر روی پکیج های دیواری و بهره گیری از کارشناسان زبده و کاربلد در کنار شما مشتریان گرامی می باشد تا بار دیگر آسایش و گرما را به منازل شما برگرداند.

پس برای دریافت مشاوره و انجام خدمات مربوط به پکیج همین حالا سفارش خود را با پر کردن فرم درخواست سرویسکار ثبت نمایید و یا از طریق تماس تلفنی با همکاران ما در ارتباط باشید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/y156
نظرتان را بنویسید