مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص ارشد 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان شرکت در رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 پس از درج کد رشته ها در فرم اینترنتی منتظر اعلام زمان مصاحبه ، معاینه و آزمون عملی از سوی دانشگاه ها هستند تا با طی کردن این مراحل به صورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شوند . احتمالا امسال دعوت به مصاحبه در اواخر شهریور ماه صورت گیرد و توسط سایت سازمان سنجش اعلام شود .


پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99 ، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته ارشد شده اند با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 از کد رشته محل های موجود آگاه می شوند . در این دفترچه کد رشته هایی با عنوان رشته های دارای شرایط خاص نیز وجود دارد که برای قبولی در آن باید مراحلی را طی کرد .

رشته های دارای شرایط خاص آن دسته از کد رشته محل ها هستند که برای پذیرش در آنها احتیاج به انجام مصاحبه ، معاینه ، گزینش و آزمون های عملی در دانشگاه مورد نظر هست بنابراین داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته های خاص باید از زمان دعوت به مصاحبه آگاه شده و با حضور در مراکز مورد نظر فرآیند پذیرش را پشت سر بگذارند به همین دلیل در ادامه مقاله به توضیح زمان دعوت به مصاحبه پرداخته و لیست دانشگاه های دارای رشته های شرایط خاص را ارائه می دهیم .



زمان مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص ارشد 99
پس از انتخاب رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 که حداکثر در دو کد رشته محل امکان پذیر است ، اسامی داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت در سایت سازمان سنجش قرار گرفته و مدتی پس از آن زمان دعوت به مصاحبه ، معاینه و آزمون های عملی دانشگاه ها اعلام می شود . داوطلبان در مهلت مقرر به دانشگاه مورد نظر رفته و مراحل گزینش خود را به اتمام می رسانند .

سال پیش به علت وقوع سیل در برخی از استان ها زمان مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص در مرداد ماه اتفاق افتاد . امسال نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعویق کنکور کارشناسی ارشد 99 پیش بینی می شود دعوت به مصاحبه و گزینش ارشد 99 در اواخر شهریور ماه صورت گیرد .



 به محض اطلاع از زمان دعوت به مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 مقاله بروزرسانی می شود .



داوطلبان می توانند برای اطلاع از تاریخ دعوت به مصاحبه رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد هیوا عضو شده و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا را دنبال کنند .



بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99









مشاوره دعوت به مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص ارشد 99
 در ابتدا داوطلبان می بایست دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 را به دقت مطالعه کرده و به الویت بندی کد رشته های مورد علاقه خود بپردازند . داوطلبانی که قبل از کد رشته شرایط خاص ، سایر رشته های کارشناسی ارشد را در فرم اینترنتی انتخاب رشته ثبت کرده اند در صورت وجود شانس قبولی در آنها اسامی شان در فهرست تکمیل ظرفیت ارشد 99 قرار نخواهد گرفت .



 آن دسته از داوطلبانی که رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 را در الویت قرار داده اند ، در صورت کسب حد نصاب علمی در فهرست اسامی چند برابر ظرفیت قرار گرفته و با حضور در دانشگاه های مربوطه امکان شرکت در فرآیند مصاحبه و گزینش را دارد . داوطلبانی که به هر دلیل در زمان مقرر در دانشگاه محل مصاحبه حضور نداشته باشند جزء داوطلبان انصرافی رشته های شرایط خاص محسوب می شوند .



 گاهی پیش می آید که داوطلبان به اشتباه کد رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد را در فرم اینترنتی انتخاب رشته ارشد ثبت کرده و یا بعد از ثبت پشیمان شده و نمی خواهند در این دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند . اگر در زمان مقرر ویرایش انتخاب رشته ارشد 99 متوجه این خطا شده باشند می توانند اقدام به ویرایش کد رشته ها کنند اما اگر این امکان وجود نداشت با عدم حضور در دانشگاه ها در زمان مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص 99 نسبت به شرکت در این فرآیند انصراف می دهند .



 در صورت پذیرش در دانشگاه های غیر روزانه دارای رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 اعم از شبانه و غیر انتفاعی باید هزینه ای برای تحصیل در هر ترم پرداخت شود . اطلاع از شهریه ها می تواند داوطلبان را در نحوه ثبت انتخاب رشته ارشد 99 و الویت بندی آنها کمک کند . داوطلبان برای اطلاع از میزان شهریه دانشگاه های غیر روزانه کارشناسی ارشد می توانند به مقاله زیر مراجعه نمایند .

بیشتر بخوانید: شهریه کارشناسی ارشد 99 - 1400


دانشگاه های دارای رشته های شرایط خاص ارشد 99
لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد 99 وجود دارد و شرایط ویژه هر دانشگاه برای پذیرش در آن رشته ها را توضیح داده است . بعضی از دانشگاه ها نظیر دانشگاه امام صادق « ع » علاوه بر مصاحبه ، آزمون های عملی و کتبی نیز از داوطلبان گرفته می شود و متقاضیان در صورت موفقیت در آنها امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 99 را دارند .



دانشگاه های پذیرنده رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 
پژوهشکده امام خمینی ( ره ) و انقلاب اسلامی
پژوهشکده مطالعات واژه‌ گزینی - تهران
دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه
دانشكده صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران – واحد قم
دانشکده غیرانتفاعی اصول الدین
دانشکده غیرانتفاعی الهیات و معارف اسلامی هدی وابسته به جامعه الزهرا ( س ) - ویژه خواهران - قم
دانشکده غیرانتفاعی رفاه - تهران ( ویژه خواهران )
دانشگاه اصفهان
دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی
دانشگاه امام صادق ( ع )
دانشگاه تهران
دانشگاه جامع امام حسین ( ع ) - تهران
دانشگاه شاهد
دانشگاه شهید مطهری
دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران - تهران
دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسی
دانشگاه صنعتی شریف - تهران
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
دانشگاه علامه طباطبائی
دانشگاه علوم انتظامی امین
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ( ره ) - نوشهر
دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری
دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
دانشگاه غیرانتفاعی امیرالمؤمنین ( ع ) - اهواز
دانشگاه غیرانتفاعی باقرالعلوم ( ع ) - قم
دانشگاه غيرانتفاعی خاتم تهران
دانشگاه غیرانتفاعی قرآن و حدیث - قم
دانشگاه غیرانتفاعی معارف قرآن و عترت ( ع ) - اصفهان
دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا
دانشگاه یزد
مركز آموزش عالی تربيت مربی عقيدتی سياسی سپاه - قم




داوطلبان توجه داشته باشند که ممکن است تغییراتی در لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص صورت بگیرد به همین دلیل توصیه می شود حتما دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 را دانلود کرده و به دقت مطالعه کنند . علاوه بر این داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 99 در هیچ یک از کد رشته ها قبول نشده اند می توانند شانس خود را در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 امتحان کنند .

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا با داشتن تخصص و آگاهی کافی در مورد زمان و نحوه مصاحبه دانشگاه های دارای رشته های شرایط خاص داوطلبان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا یاری می کنند .

در ادامه بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد 99









سوالات متداول


1- اسامی متقاضیان رشته های دارای شرایط خاص ارشد 99 چگونه اعلام می شود ؟
همانطور که در مقاله توضیح داده شد ، اسامی متقاضیان رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 به صورت چند برابر ظرفیت و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود .




2- دعوت به مصاحبه رشته های شرایط خاص ارشد 99 در چه زمانی برگزار می شود ؟
احتمالا تاریخ دعوت به مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص ارشد 99 در اواخر شهریور ماه باشد که به محض اطلاع در متن مقاله قرار می گیرد .




3- چگونه می توان از شرکت در چند برابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 99 انصراف داد ؟
با توجه به متن مقاله داوطلبان با عدم حضور در دانشگاه مورد نظر در زمان مصاحبه ارشد 99 می توانند از شرکت در رشته های دارای شرایط خاص انصراف دهند .

منبع : مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص ارشد 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2ZMK
نظرتان را بنویسید