سیستم جامع دانشگاهی گلستان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سیستم جامع دانشگاهی گلستان به عنوان سامانه الکترونیکی انجام امور دانشجویی اعم از پرداخت شهریه ، انتخاب واحد ، مشاهده نمرات و ... استفاده می شود . بسیاری از دانشگاه های کشور من جمله دانشگاه های دولتی ، پیام نور ، فرهنگیان و ... از این سامانه برای انجام امور دانشجویی استفاده می کنند .








با پیشرفت روزافزون زیرساخت های الکترونیکی دانشگاه ها و هم چنین با بیشتر شدن تعداد واحد های دانشگاهی و دانشجویان ، بسیاری از موسسات و دانشگاه ها در صدد ارائه خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات حضوری به واحد های اداری دانشگاهی هستند .

دانشگاه ها به منظور ارائه خدمات الکترونیکی سامانه هایی را راه اندازی کرده و به دانشجویان معرفی می کنند که سامانه جامع گلستان را می توان گسترده ترین سیستم دانشجویی معرفی کرد .

سایت گلستان عمدتا برای دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه های سراسری کاربرد داشته و استفاده می شود . دانشجویان با استفاده از این سامانه بدون نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه می توانند امور دانشجویی و دانشگاهی خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند . از این رو در ادامه این مقاله به معرفی سامانه جامع گلستان پرداخته و علاوه بر توضیح امکانات و کاربردهای این سامانه ، نحوه ورود به سایت گلستان را نیز ارائه داده ایم .



دانشگاه های ارائه دهنده خدمات سیستم جامع دانشگاهی گلستان
 همانطور که پیش از این اشاره شده است ، سیستم جامع دانشگاهی گلستان برای ارائه خدمات الکترونیکی دانشجویان دانشگاه های سراسری استفاده می شود . دانشجویان هر یک از دوره های دانشگاه های سراسری باید برای انجام امور دانشجویی ، وارد صفحه شخصی خود در سایت گلستان شده و نسبت به انجام درخواست های خود اقدام کنند .



 لازم به ذکر است که زیرساخت سامانه جامع گلستان هر یک از دانشگاه ها از هم جدا بوده و دانشجویان دانشگاه ها برای ورود به پرتال خود باید به سامانه مربوط به دانشگاه خود مراجعه کنند . در ادامه انواع دانشگاه های ارائه دهنده خدمات دانشجویی سیستم جامع گلستان ارائه شده است .







1 - دانشگاه های دولتی ( دانشجویان دوره روزانه ، شبانه و مجازی )

2 - دانشگاه های پردیس خودگردان

3 - دانشگاه های فرهنگیان ( پردیس های دانشگاهی )

4 - دانشگاه های پیام نور

5 - دانشگاه های غیرانتفاعی



 نکته : تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از سامانه گلستان بهره مند نیستند . برخی از این دانشگاه ها از سامانه گلستان و تعداد کثیری از سامانه اختصاصی دانشگاه خود استفاده می کنند .



دانشجویان دوره روزانه و شبانه دانشگاه های فنی حرفه ای باید از سامانه ناد فنی حرفه ای استفاده کنند و مجاز به استفاده از سایت گلستان نیستند . دانشجویان این دانشگاه ها می توانند به منظور انجام امور دانشجویی به صورت الکترونیکی وارد این سامانه شوند که برای اطلاع از نحوه ورود به این سامانه می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند .

بیشتر بخوانید: نحوه ورود به سامانه ناد دانشگاه فنی حرفه ای









امکانات و کاربردهای سیستم جامع دانشگاهی گلستان
 پیش از این توضیح داده شد که لینک ورود به سامانه گلستان دانشگاه های مختلف باهم متفاوت هستند ، اما لازم به ذکر است که امکانات ارائه شده این سامانه برای دانشگاه های مختلف تقریبا یکسان می باشد .



 خدمات ارائه شده در میزکار هر دانشجو به 7 دسته آموزش ، پژوهش ، دانشجویی ، پیشخوان خدمات ، ثبت نام ، ارزشیابی و سیستم تقسیم می شود . در ادامه مهم ترین امکانات و کاربرد های این سایت را ارائه داده ایم .







  امکانات و کاربرد های بخش آموزش سامانه دانشگاهی گلستان :



1 - بخش دانشجو : محصلان دانشگاه ها می توانند از طریق امکانات این قسمت برای درخواست میهمانی ، مشاهده ، ویرایش و ارسال مدارک و اطلاعات دانشجویی ، ثبت نام غیر حضوری و مشاهده درخواست های ارسال شده ( تاییدیه معدل و گواهی اشتغال به تحصیل و ... ) اقدام کنند .



2 - بخش درس : دانشجویان می توانند در این قسمت گزارش دروس خاص دانشجو ( فعالیت های پژهشی ) اعم از پروژه ، پایان نامه ، پورپوزال و ... را ثبت کنند .



3 - بخش جلسه درس ، نمره و امتحان : دانشجویان از طریق این بخش می توانند نسبت به مشاهده گزارش های ثبت شده نمرات ، غیبت ها و ... ترمی خود اقدام کنند .



4 - بخش شهریه : دانشجویان دوره های شهریه پردز در زمان اعلام شده از سوی دانشگاه از طریق این قسمت باید نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام کنند .



5 - بخش گزارش های آموزش : در این بخش اطلاعات دروس ارائه شده و انتخابی دانشجو ، اطلاعات ، کارت امتحان و کارنامه دانشجو و فعالیت های آموزشی - پژوهشی ارائه شده است .



6 - بخش اطلاعات جامع : در این قسمت اطلاعات کلی فردی و تحصیلی دانشجو ارائه می شود .



خاطر نشان می شود علاوه بر سامانه گلستان ، سامانه سجاد وزارت علوم نیز به منظور انجام بسیاری از امور دانشجویی استفاده می شود . برای اطلاع از نحوه ورود و استفاده از این سامانه می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .

حتما بخوانید: راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد وزارت علوم


  امکانات و کاربرد های بخش پژوهش سامانه دانشگاهی گلستان :



1 - فعالیت های پژوهشی : دانشجویان از طریق این قسمت می توانند نسخه الکترونیکی پایان نامه / پژوهش های خود را ارسال و یا مشاهده کنند .



2 - گزارش های پژوهشی : در این بخش لیست مقالات علمی دانشجو و مجلات علمی و هم چنین آمار فعالیت های پژوهشی دانشجو ارائه می شود .



3 - اطلاعات جامع پژوهشی استاد : این بخش بانک اطلاعات پؤوهشی و علمی اساتید دانشگاه می باشد .



  امکانات و کاربرد های بخش دانشجو سامانه دانشگاهی گلستان :



1 - خوابگاه و گزارش های خوابگاه : دانشجویان می توانند از طریق امکانات این بخش برای درخواست اسکان ، خوابگاه ، تسویه حساب اسکان و ... اقدام کنند .



2 - کار دانشجویی : داوطلبان متقاضی می توانند از این بخش برای پیدا کردن کار دانشجویی درخواست دهند .



  امکانات و کاربرد های بخش پیشخوان سامانه دانشگاهی گلستان :



1 - این بخش به ثبت درخواست های دانشجویی اعم از درخواست ترمیم ، صدور مدرک تحصیلی ، درخواست دفاع و ... تخصیص داده شده است .



  امکانات و کاربرد های بخش ثبت نام سامانه دانشگاهی گلستان :



1 - این بخش با 4 زیر مجموعه مرتبط شامل عملیات ثبت نام مقدماتی ، عملیات ثبت نام ، عملیات ترمیم و گزارش های ثبت نامی به روند ثبت نام دانشجویان جدید الورود و یا متقاضی ترم تابستان اختصاص دارد .



  امکانات و کاربرد های بخش ارزشیابی سامانه دانشگاهی گلستان :



1 - این بخش به ارزشیابی اساتید اختصاص دارد که دانشجویان انتهای هر ترم پیش از آغاز امتحانات باید فرم ارزشیابی را ار این طریق تکمیل کنند .



  امکانات و کاربرد های بخش کاربران سامانه دانشگاهی گلستان :



1 - این بخش به منظور تغییر رمز ورود به سیستم گلستان و یا تغییر تنظیمات بازیابی اطلاعات استفاده می شود .



 دانشجویان به منظور دسترسی راحت تر به این بخش ها می توانند با جست و جوی کد گزارش مورد نظر در سامانه ، مستقیم به صفحه مورد نظر منتقل شوند . در ادامه لیست مهم ترین کد های گزارش سامانه گلستان ارائه شده است .



شماره گزارش نام دسته فرعی دسته اصلی
1383 آمار فعاليتهای پژوهشي مستخرج از تز دانشجو (رساله و پايان نامه) 55 29
1800 اطلاعات ثبت شده توسط دانشجو در پذيرش غيرحضوری 98 30
428 برنامه امتحان پايان ترم دانشجو 12 18
271 برنامه پيشنهادی نظام آموزشی 4 34
78 برنامه هفتگی دانشجو 8 5
73 برنامه هفتگی دانشجو جهت امتحان 16 5
88 برنامه هفتگی دانشجو در طول ثبت نام 7 5
1700 تصوير نسخه الكترونيكی مدارك دانشجو 76 19
272 تطبيق دروس دانشجو برای فارغ التحصيلی 6 34
2570 خوابگاه اختصاص داده شده در ترم جاری - دانشجو 27 56
2830 درخواست دفاع 22 19
110 دروس ارائه شده در ترم 20 7
102 دروس ارائه شده در ترم و شرايط اخذ آن 18 7
1950 غيبت های دانشجو 70 19
2099 كارنامه كلی 85 19
260 گواهي پذيرش غيرحضوری دانشجوی جديدالورود 82 30
621 گواهي ثبت نام غيرحضوری متقاضی مهمان 61 5
1395 ليست آرا شورا (گردش كار) 20 14
59 ليست اولويت دانشجويان جهت ثبت نام ، ترميم ، پذيرش و ... 28 4
249 ليست دانشجويان دارای منع ثبت نام 10 32
60 ليست دانشجويانی كه ثبت نام مخدوش دارند 30 4
212 ليست دروس ارائه شده (ويژه دانشجو) 46 7
802 ليست فعاليتهاي آموزشی _ پژوهشی (مبناي دانشجو) 12 22
1442 ليست مقاله هاي علمي دانشجو 31 27
788 مشخصات كامل مقاله هاي علمی 84 28
403 نتيجه ثبت نام دانشجو (شهريه) 15 13
77 نتيجه ثبت نام (ترميم) دانشجو درطول ثبت نام 6 5
578 نوع درس و دروس لازم براي فراغت از تحصيل 5 34
1301 وضعيت گردش كار درخواست های بررسی مسائل و مشكلات آموزشی دانشجو 12 65
764 وضعيت درخواستهای خوابگاه دانشجويان 57 42
1729 وضعيت گردش كار درخواست دستيار پژوهشی 88 27


دانشجویان دانشگاه ها می توانند پیش از آغاز امتحانات کارت ورود به جلسه خود را از سامانه گلستان دریافت کنند . بعنوان مثال دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور ، در زمان تعیین شده به سامانه گلستان مراجعه کنند .

این دسته از دانشجویان پس از ورود به این سامانه می توانند ارزشیابی اساتید را تکمیل کرده و پس از پرداخت باقی شهریه ترم برای دریافت کارت اقدام کنند .



نحوه ورود به سیستم جامع دانشگاهی گلستان
دانشجویان به منظور استفاده از امکانات سامانه جامع دانشگاهی گلستان و انجام امور دانشجویی باید وارد لینک اختصاصی سامانه گلستان دانشگاه محل تحصیل شده و با درج اطلاعات خود به پورتال شخصی خود منتقل شوند در ادامه نحوه ورود به سیستم جامع دانشگاهی گلستان ارائه شده است .







 مراحل ورود به سیستم جامع دانشگاهی گلستان :



1 - ورود به لینک اختصاصی سیستم جامع دانشگاهی گلستان

2 - وارد کردن نام کاربری و گذر واژه سیستم

3 - ورود به صفحه شخصی دانشجو و انتخاب گزینه مورد نظر از میان گزینه های ارائه شده منوی کاربری و یا درج شماره گزارش مورد نظر برای تسریع دسترسی به امکانات



 نکته : دانشجویان جدیدالورود باید طبق دستورالعمل تعیین شده واحد آموزش نام کاربری و گذر واژه خود را از این واحد دریافت کرده و در صورت علاقه پس از ورود به صفحه خود نام کاربری و رمز خود را تغییر دهند . این دسته از دانشجویان می توانند آدرس سامانه گلستان دانشگاه خود را از سایت موسسه و یا مسئول آموزش دریافت کنند .



 راهنمای تصویری ورود به سیستم جامع دانشگاهی گلستان :



1 - ورود به سامانه جامع دانشگاهی گلستان و درج نام کاربری و گذر واژه سیستم برای ورود به صفحه شخصی







2 - ورود به صفحه شخصی دانشجو و انتخاب گزینه مورد نظر از میان گزینه های ارائه شده منوی کاربری ( فلش قرمز ) و یا درج شماره گزارش مورد نظر برای تسریع دسترسی به امکانات ( فلش نارنجی )







دانشگاه های علمی کاربردی نیز مانند سایر دانشگاه های کشور سامانه الکترونیکی دانشجویی مختص خود را راه اندازی کرده اند . اولین سامانه دانشجویی این دانشگاه سامانه سجاد می باشد که بیشتر برای دانشجویان ورودی های قدیمی تر کاربرد دارد .










هم چنین دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر سامانه سجاد ، سامانه هم آوا را نیز جدیدا راه اندازی کرده اند . دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند با ورود به این سامانه بدون نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه ، برای پرداخت شهریه ، انتخاب واحد ، مشاهده نمرات و ... اقدام کنند .



اگر پس از مطالعه مقاله راهنمای ورود به سیستم جامع دانشگاهی گلستان ، سوالی در این خصوص دارید ، جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .

در ادامه بخوانید: نحوه ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی



سوالات متداول


1- سامانه گلستان برای امور دانشجویی کدام دانشگاه ها استفاده می شود ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، این سامانه برای دانشجویان دوره های مختلف دانشگاه های سراسری استفاده می شود .




2- برای ورود به سامانه جامع دانشگاهی گلستان چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟
دانشجویان برای ورود به این سامانه به شناسه کاربری و گذرواژه نیاز دارند که نحوه دریافت این اطلاعات در مقاله ارائه شده است .




3- برای ورود به سامانه جامع دانشگاهی گلستان چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟
دانشجویان برای ورود به این سامانه به شناسه کاربری و گذرواژه نیاز دارند که نحوه دریافت این اطلاعات در مقاله ارائه شده است .

منبع : سیستم جامع دانشگاهی گلستان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XKOA
نظرتان را بنویسید