مرجع شکایت از سرقت ادبی

مرجع شکایت از سرقت ادبی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

در این مقاله به بررسی مرجع شکایت از سرقت ادبی می پردازیم . 

 

 

اغلب ما اصطلاح سرقت ادبی را در رابطه با دانشجویان و محققینی می شنویم که در حال نوشتن یک کار پژوهشی هستند این برداشت کاملا درست است و یکی از جرائمی که مولفان و خالقان آثار هنری بسیار از رخ دادن آن نگران هستند جرم سرقت ادبی است به این ترتیب که یک نفر بدون رضایت و اجازه آنها آثارشان را به نام خود یا به نام فرد دیگری منتشر کند . دامنه جرم سرقت ادبی به کپی کردن قسمتی از یک متن ادبی یا علمی محدود نمی شود بلکه دامنه آن به ترجمه متون دیگر و ثبت آن به نام خود ، انتشار ترجمه دیگری به نام خود ، انتشار آثار هنری دیگران به نام خود یا دیگری و ... نیز می رسد . در این راستا برای آشنایی بیشتر از نحوه دادخواهی از جرم سرقت ادبی ، در این مقاله به بررسی مرجع صالح برای شکایت از سرقت ادبی می پردازیم .



 

مرجع شکایت از سرقت ادبی

کسانی که آثار آنها مورد سرقت ادبی قرار گرفته است می توانند با مراجعه به مراجع قضایی صالح ، شکایت خود را مطرح کنند . مرجع صالح برای شکایت از جرم سرقت ادبی در تهران و شهرستان متفاوت است :

مرجع شکایت از سرقت ادبی در تهران : دادسرای فرهنگ و رسانه می باشد 

مرجع شکایت از سرقت ادبی در شهرستان : دادسرای عمومی و انقلاب است . 

جرم سرقت ادبی از جمله جرائم با جنبه عمومی است اما رسیدگی به آن منوط به شکایت شاکی خصوصی است . 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مرجع شکایت از سرقت ادبی در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مرجع شکایت از سرقت ادبی پاسخ دهند .

منبع : مرجع شکایت از سرقت ادبی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kY5E
نظرتان را بنویسید