مزایای استفاده از تقویم چیست؟

 مزایای استفاده از تقویم چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bitamolaii

دفتر تقویم دار 

دفتر تقویم دار دفتری است که در صفحات آن روزهای سال وجود دارد .با استفاده از دفتر تقویم دار میتوان روزهای خود را برنامه ریزی کرد و روتین روزانه تهیه کرد .آیا تا به حال فکر کرده اید که زندگی بدون تقویم چگونه خواهد بود ؟ فقط تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر همه تقویم های جهان ناگهان ناپدید شوند ..در این صورت به افراد بی خبر و درمانده تبدیل خواهیم شد که از هیچ چیز،اطلاعی نداریم.ما انسان‌ها از ابتدای تمدن از این ابزار استفاده می‌کردیم ، با این حال تقویم ‌ها دستخوش دریایی از تغییرات شده‌ اند و نظریه‌های انقلابی مختلف از سوی مورخان کمک کرده اند.

 

تاریخچه مختصری از زمان و تقویم

اولین شواهد دال بر فعالیت های نجومی ، استخوان ایشانگو با نشانه هایی است که گمان می رود یک تقویم قمری است که قدمت آن به حدود 20000 سال قبل از میلاد می رسد .تولید تقویم ها به این صورت است که باید طول سال شمسی و قمری را در نظر بگیریم که به آن تقویم قمری می گویند. مایاها زهره را به همراه خورشید و ماه در سیستم تاریخ گذاری خود گنجانده بودند در حالی که از سوی دیگر تقویم مذهبی اسلامی منحصراً قمری است.اکنون سال شمسی تقریباً 365.2422 روز و ماه قمری تقریباً 29.5306 روز شناخته شده است (بنابراین حدود 12.3683 ماه قمری در سال وجود دارد). این ارزش ها برای پیشینیان شناخته شده نبود . بنابراین ، اولین وظیفه تولید یک تقویم رومیزی یا انواع ان مانند تقویم رومیزی زیردستی شامل تعیین رصدی این دوره‌های زمانی و سپس تصمیم‌ گیری برای بهترین ترکیب روزها ، ماه‌ها و سال‌ها بود. تلاش های اولیه برای تولید تقویم توسط بابلی ها، چینی ها، مصری ها و دیگران اغلب شامل 12 ماه با ماه های متناوب 29 و 30 روزه می شد. پیشرفت هایی در پیش بینی زمان اضافه شدن ماه های جدید انجام شد. نمونه ای از این چرخه 19 ساله است که توسط Meton پیشنهاد شد (اگرچه به طور مستقل توسط دیگران کشف شد، برای مثال در چین) که سپس توسط Callippus بهبود یافت .

دفتر تقویم دار 

چرا از تقویم استفاده می کنیم؟

وقتی نوبت به تعیین اهمیت و کاربرد تقویم در زندگی افراد می رسد ، متوجه خواهید شد که افراد مختلف از تقویم و تقویم دیواری 1402 برای اهداف متفاوتی استفاده می کنند . اگرچه نیاز اساسی یک تقویم ، پیگیری روز، ماه و سال کنونی است . اساساً زمان خاصی را که در آن زندگی می کنیم یا زندگی می کنیم را مشخص کنید ، چندین دلیل دیگر وجود دارد که افراد از تقویم استفاده می کنند:

  • برنامه ریزی برای فعالیت های روزانه
  • پیگیری رویدادها
  • سازماندهی و افزایش بهره وری
  • برنامه ریزی کارآمد و رعایت ضرب الاجل ها
  • به یاد آوردن تولدها و رعایت تعهدات
  • مدیریت برنامه روزانه
  • به یاد آوردن تاریخ های مهم
  • کاهش اضطراب و استرس
  • دانستن تاریخ های مهم جشنواره

ما ازتقویم ها برای پیگیری رویدادهای اجتماعی و همچنین قرار ملاقات ها استفاده می کنیم .اما نقش مهمی که تقویم در کار روزانه ما ایفا می کند برای کسب و کار ما بسیار مهم است.

 

مزایای استفاده از تقویم

 

  • تقویم ها به ما کمک می کند فعال باشیم .

یکی از نقش‌های مهمی که تقویم‌ ها در کار روزانه ما بازی می‌کنند این است که به ما کمک می‌کنند بازدهی بیشتری داشته باشیم . چند راه مختلف وجود دارد که تقویم ها می توانند به ما در انجام این کار کمک کنند .

 

اول، استفاده از تقویم دیواری به ما کمک می کند تا در روز خودمان روتین ایجاد کنیم . به عنوان مثال، اکثر ما در ساعت معینی از رختخواب بلند می شویم، مراسم روزانه نظافت و صبحانه را انجام می دهیم و سپس به سر کار می رویم.به محض اینکه به محل کار می رسیم، در آنجا نیز در یک الگو قرار می گیریم. بسیاری از ما رایانه‌های خود را راه‌اندازی می‌کنیم، پیام‌های پست صوتی تلفن خود را بررسی می‌کنیم و چند دقیقه برای پاسخ دادن به ایمیل‌ها وقت می‌گذاریم.این گونه می توان گفت که تقویم برای انجام آن تکالیف لازم و واجب نیست. اما برای بعضی ها اینطور است. استفاده از یک چاپ تقویم رومیزی یادداشتی با فاصله زمانی به برخی افراد اجازه می دهد تا قبل از اینکه به کارهای معمولی دیگر بروند، مقدار مشخصی از روز خود را به این فعالیت ها اختصاص دهند.

 

راه دوم استفاده از تقویم که به ما کمک می‌کند در کارهای روزانه‌مان بهره‌ورتر باشیم، حذف موارد از فهرست «کارها» است. در واقع، برخی از افراد از تقویم خود استفاده می کنند تا به معنای واقعی کلمه لیست های خود را در روز خود برنامه ریزی کنند.این روش کار ضمانت می‌کند که کارهای مفید از فهرست خارج نمی‌شوند. در غیر این صورت، وظایف باقی مانده ممکن است به لیست تقویم روز بعد از مواردی که باید انجام دهید اضافه شود.

 

  • کمک به ما در اولویت بندی

یکی دیگر از نقش‌های مهم برنامه‌های تقویم در کارهای روزانه ما این است که به ما کمک می‌کند تا کارهایی را که باید ابتدا انجام دهیم، اولویت‌بندی کنیم. بدون اولویت کاری که باید هر روز انجام شود، ممکن است کارها را بدون ترتیب خاصی انجام دهیم.

 

  • به ما کمک می کند تا در Task بمانیم

تقویم ها نقش مهمی در کار روزانه ما دارند تا به ما کمک کنند تا در انجام وظیفه و همچنین سازنده و اولویت بندی باشیم. با استفاده از آن‌ها برای برنامه‌ریزی کار روزانه‌مان، می‌توانیم از حواس‌پرتی‌ها جلوگیری کنیم و در صورت قطع شدن به مسیر خود برگردیم.

 

  • به ما یادآوری می کند که استراحت کنیم

در نهایت ، دفتر تقویم دار و هم چنین سررسید برای کمک به ما در برنامه‌ریزی زمانی برای استراحت مهم هستند. مطالعات نشان داده اند که افراد برای بهره وری و انجام کارهای بیشتر هر چند وقت یکبار به استراحت نیاز دارند.اما برخی از ما آنقدر روی کار متمرکز می شویم که اگر آن را در برنامه قرار ندهیم فراموش می کنیم که وقت بگذاریم. ممکن است احمقانه یا بیش از حد ساختارمند به نظر برسد، اما می تواند برای رفاه و کارایی ما ضروری باشد.

لینک مرجع https://jopenza.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z1V5
نظرتان را بنویسید